Bleielekkasje

Unikum_91

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Når du dag etter dag får bleielekkasje, fartsstripe langt oppover ryggen, du prøver så godt du kan å ta av bodyen over hodet uten å grise til enda mer.. Men neida, vi kliner gjerne den bæsjen utover resten av kroppen og ender med fult stell og en tur i badekaret.. Huff!

Vi har prøvd pampers og libero 2 og 3,virker liksom som hun faller mellom størrelsene og at bleien enten blir for liten eller for stor.

Noen andre som opplever det med disse 2 merkene? Hvilken bleietype har dere byttet til?

Last edited:
Kiwi sine bleier (lillego?) funket bra her.

Anbefaler omslagsbodyer, synes det er mye enklere mtp å unngå å kline bæsjen enda mer utover..

Man kan faktisk de ned alle bodyer nedover kroppen, også de som ikke er omslag, så det anbefaler jeg å gjøre :) bare å tøye litt i åpningen så får du den ned.
Og ellers eksperimentere med ulike bleiemerker, men noen barn har flere bæsjelekksjer enn andre.

Kiwi sine bleier (lillego?) funket bra her.

Anbefaler omslagsbodyer, synes det er mye enklere mtp å unngå å kline bæsjen enda mer utover..

Ja sånn sett er omdlagsbodyer mye bedre å bruke, men her har man nesten bare kjøpt bodyer :D

Prøvde lillego i prøvepakken jeg fikk, eneste jeg husker er vel at de virket veldig stive. Men regner med jeg må prøve noen andre merker nå som dette skjer dag etter dag. Heldigvis er frøkna såpass i rutine at hun har bæsjebleie til ca samme klokkeslett hver dag, så inntil videre unngår jeg å dra ut før hun har hatt sitt daglige gjøremål :p

Man kan faktisk de ned alle bodyer nedover kroppen, også de som ikke er omslag, så det anbefaler jeg å gjøre :) bare å tøye litt i åpningen så får du den ned.
Og ellers eksperimentere med ulike bleiemerker, men noen barn har flere bæsjelekksjer enn andre.

Kan hende det går an å dra den andre veien ja, men tror det blir trangt med disse jeg bruker fra newbie :)

Når du dag etter dag får bleielekkasje, fartsstripe langt oppover ryggen, du prøver så godt du kan å ta av bodyen over hodet uten å grise til enda mer.. Men neida, vi kliner gjerne den bæsjen utover resten av kroppen og ender med fult stell og en tur i badekaret.. Huff!

Vi har prøvd pampers og libero 2 og 3,virker liksom som hun faller mellom størrelsene og at bleien enten blir for liten eller for stor.

Noen andre som opplever det med disse 2 merkene? Hvilken bleietype har dere byttet til?
LilleGo og Rema sine bruker vi :happy: Svært sjeldent lekkasjer. Her har vi gått helt vekk fra Libero, lille ble veldig rød og fikk utslett av de.

LilleGo og Rema sine bruker vi :happy: Svært sjeldent lekkasjer. Her har vi gått helt vekk fra Libero, lille ble veldig rød og fikk utslett av de.

Vi brukte pampers i starten, så byttet vi til Libero og da følte jeg at hun plutselig ble lettere sår/rød i tillegg til at vi nå sliter enda mer med bæsjelekkasje.

Tenkte jeg skal prøve Rema 1000 sine bleier i dag, håper vi blir kvitt både sårhet og bæsjestyr :p hadde iallefall god erfaring med Mumie bleiene Rema solgte før når eldstemann brukte bleier, men disse har vel gått ut av produksjon ser det ut til.

Vi brukte pampers i starten, så byttet vi til Libero og da følte jeg at hun plutselig ble lettere sår/rød i tillegg til at vi nå sliter enda mer med bæsjelekkasje.

Tenkte jeg skal prøve Rema 1000 sine bleier i dag, håper vi blir kvitt både sårhet og bæsjestyr :p hadde iallefall god erfaring med Mumie bleiene Rema solgte før når eldstemann brukte bleier, men disse har vel gått ut av produksjon ser det ut til.
Ja, min blir veldig rød av libero og får et prikkete utslett av de o_O Nå bruker vi Rema sine en stund, han blir ikke før av de i det hele tatt. Har noen ganger blitt litt rød av kiwi sine rundt lårene, de har en litt strammere passform. Lykke til med Rema bleiene, håper de gjør susen :joyful:

Samme problem her. Bæsjer oppover rygg og tisser på siden. Samsover, så vi bytter på senga vår hver dag. Libero blir for trangt i lårene, mens de fra rema og Coop blir for store.

Sniker fra mars, men sliter med mye av det samme. Tiss oppover ryggen/siden om natta og bæsj både opp bak og ut ved lårene. Nå tester vi Libero newborn og liker dem ganske godt! De har litt annen passform enn Libero touch virker det som. Ellers er det litt godt å høre at vi ikke er de eneste :bag:

Samme problem her. Bæsjer oppover rygg og tisser på siden. Samsover, så vi bytter på senga vår hver dag. Libero blir for trangt i lårene, mens de fra rema og Coop blir for store.
Prøvd kiwi sine (LilleGo)? :) De har de vel på meny og Spar også tror jeg.

Hei, et tips er å brette bleiekanten på ryggen, da vil dere unngå mange bæsjelekkasjer oppover ryggen. Funket for oss, vi bruker pampers. Lykke til :)

Sniker litt :)

Hvis avføringen er veldig løs så er det ikke så mange bleier som ikke lekker ut har jeg erfart. Vi har brukt vanlig libero og touch, rema sine og englamark sine. Vi hadde en periode med med 4-5 diarebleier til dagen (hveteallergi) og da var det ingen som ikke lakk. Rema sine er litt lenger libero sine, så de holdt på litt mer, men det var ikke store forskjellen. Vi la henne på magen og rullet opp bodyen slik a bæsjen ble «pakket inn» i bodyen, så vaska vi ryggen før vi tok av bleia, og da kunne vi bare løfte bodyen over hodet. Ellers har vi noen ganger dratt den nedover. Jeg føler touch bleiene er mykest og med mest stretch, slik at man kan stramme dem litt ekstra, men vi kjøper somregel bare rema sine nå siden vi er litt mellom størrelser og de passer best :)

Ja sånn sett er omdlagsbodyer mye bedre å bruke, men her har man nesten bare kjøpt bodyer :D

Prøvde lillego i prøvepakken jeg fikk, eneste jeg husker er vel at de virket veldig stive. Men regner med jeg må prøve noen andre merker nå som dette skjer dag etter dag. Heldigvis er frøkna såpass i rutine at hun har bæsjebleie til ca samme klokkeslett hver dag, så inntil videre unngår jeg å dra ut før hun har hatt sitt daglige gjøremål :p

hvis hun bæsjer til samme tid ca hver dag så kan du jo prøve å ha henne over do, så slipper du lekkasje ☺️ Merket forøvrig at dersom bleien var ull av tiss ble det oftere lekkasje med bæsj, for da var det ikke plass til det :shy:

hvis hun bæsjer til samme tid ca hver dag så kan du jo prøve å ha henne over do, så slipper du lekkasje ☺️ Merket forøvrig at dersom bleien var ull av tiss ble det oftere lekkasje med bæsj, for da var det ikke plass til det :shy:

Vi har fortsatt ikke funnet en god løsning. Hun er alltid veldig løs i magen, vet ikke om det kommer av at hun kun for mme uten melkeprotein. Så hadde nok vært bedre å sette henne over do, men føler det er litt tidlig å starte med :)

Lekasje skjer uavhengig om bleien er helt ny eller ikke. Så tror vi bare må leve litt med det. Håper det blir bedre når vi begynner med grøt og avføring blir fastere.

Back
Topp