Bleielekkasje :(

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Sliter med bæsjelekkasjer i dag. Jenta har til nå hatt bæsjebleier til hvert måltid, men de siste to-tre dagene har det vært et par med bare tiss og når det da endelig kommer har det vært sånne mengder at det har rent over bak ved to anledninger... Hadde det problemet for to uker siden (eller var det tre?) og da bytta vi til neste størrelse.

Hun var 4500g for ei uke siden og bleie nr 3 er fra 5kg, men det står jo på bleieguiden til libero at man skal teste neste størrelse hvis man har lekkasjer. Er det størrelsen som er problemet eller gjør vi noe feil?

De siste dagene har vi hatt lekasje med tiss, men viste ikke at det kunne ha med str å gjøre. Får vel gå over til nr to vi og, han veier nå 3860 g :)

Har hatt lekkasje her også så snuser på bleiestr 2

Her hadde me fleire lekkasja med pampers nr 1, så gjekk øve t libero nr 1. Her va grunnen at pampers va for vid/laus i lårene ;)
Men så lenge lekkasjen kjeme bak, så e da vel heller str da står på :)

Vennina mi hadde samme problem med dattera hennes. Hun bettet til Pampers fra Libero og lekkasjer var ikke noe problem lenger. Hun sa det er pga. Pampers er høyre enn Libero.
Gutten min er ca. 4,3 kg nå og vi bruker nr 1 fortsatt. Ingen problemer.

Har hatt lekasje noen ganger men da har jeg somregel ikke festet beien riktig ( får hjelp av storesøster) så ikke bestandig bleien blir perfekt. Vi har brukt libero nr 2 siden føddel :)

Lekkasjer her Også - bæsjer gjennom alt! Libero var ikke heldig og ikke pampers, men rema1000 bleiene er ikke lekkasjen like ille om jeg er kjapp i tilegg. jeg har gått opp i strl to kg før vi trengte det og har prøvd å ha bleien løsere,strammere, høyere opp foran, høyere opp bak, ja i grunn alt. Tisselekasje har aldri skjedd etter at vi begynte med rema1000 bleiene.

Frister å gå opp enda en strl for å få større bleie, men da blir den jo sikkert for løs?

Vi prøvde pampers siden vi hadde en vi fikk gratis i den apotekpakken. Lekkasje ved låra med en gang... Men hun har jo fått tjukkere lår nå og det gikk fint på fredag, da måtte jeg bomme en bleie av en i barselgruppa og hun hadde pampers.

Får ikke tak i libero 2 her ( skjønner ikke hvorfor) så han bruker litt nr 3. Den er for vid i lårene så det blir litt lekkasje.

Av pampers blir det utslett med en gang

Vi bruker libero :) Syns den sitter best. Når det ble lekasje var det bak, så vi må nok begynne med 2'er bleier. Mannen vil gjerne vi skal bruke opp 1'er bleiene først :P Vi fikk masse masse bleier av ei vi kjenner, men nå har vi bare en pakke igjen (heldigvis) Jeg har kun opplevd lekasje en gang, og mannen en gang. Vet ikke hvor mye hun veier.

Har hatt litt lekkasjer med både pampers og libero, men da har bæsjebleiene vert veldig fulle.

Vi har hatt flere lekkasjer bak på pampers, og kun en med libero. Men med libero får han "klemmemerker" rundt lårene fordi de blir trange... Libero er bra pga strekket i ryggen, men pampers er mykere... Vet egentlig ikke hva vi foretrekker, men i dag går vi over til strl 2.

Leste på bleieguiden til libero at ved "klemmemerker" bør man gå opp en størrelse.

Jeg kjøpte en pakke nr 3 i dag, og så at det sto fra 4 kg på den (trodde det var fra 5kg) så da skulle jo det være midt i blinken, og det var det! Har dessverre en god del nr 2 bleier igjen, men det får så være. Det er vel en halv pakke det er snakk om og én pakke koster 22 kroner på Kiwi.

Back
Topp