Bleiekrig......

soffy81

Elsker forumet
Ja, rett og slett.....

Hva gjør dere når deres poder slår seg fullstendig vrange, hyler og vrir seg som makker, eller legger seg ned på golvet og vræææler...bare de hører ordet skifte bleie???
Og så blir det enda verre når de faktisk skal kles av.....og nei, han er ikke sår, har ikke vondt noe sted eller noe som helst.....men det er full krig hver gang, unasett om han står eller ligger.....
Hva gjør man?
 
Sorry, vennen... Aner ikke :-( Her har vi heldigvis ikke det problemet.
Hva gjør du når det skjer da?
 


LadyInDesguise skrev:
Sorry, vennen... Aner ikke :-( Her har vi heldigvis ikke det problemet.
Hva gjør du når det skjer da?



Prøver å holde meg rolig, og i alle fall fjerne det meste av bleie og bløt bæsj før han kliner det utover........og av og til må han holdes fast litt, endten for ikke å kline gørra over alt eller for ikke å falle ned fra stellebordet.....ja, kanskje alle bruker up and go-bleier nå, men her er ikke det noe alternativ, så da blir det vanskelig av og til....
 
Han tuller så sjeldent under bleieskift, men hvis han gjør det, snur jeg han rundt (og rundt og rundt - det hender at han åler seg ut av hendene mine) og snakker med "streng" stemme helt til han skjønner at det er jeg som er sjefen. Han pleier som oftest å gi seg fort. Vi bruker vanlige teip bleier enda.
 
Skifter bleier foran tven når han har sånne byger... ;)
 

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor er ikke up&go et alternativ? 

Vi bruker både tapebleier og up&go. Men når han makker som verst, ender det ofte med sistnevnte fordi det er umulig å feste tapebleiene skikkelig på. 

Pleier iblant å gi han leker eller klesklyper for å få han til å ligge stille. Men det er nok verre når han har bleiekrig på gang, kan jeg tenke meg. Forsøke Lenores alternativ kanskje? :D

 
Hmmm, ja hva gjør vi da? Aner ikke hva mannebeinet gjør, men jeg setter han i alle fall på fanget mitt når han slår seg vrang og snakker  med streng stemme at han må være snill.
Og så legger jeg han ned og så får han leke med en ny bleie mens jeg gjør han ferdig. 

Å gi han tannbørsten har også funket mens jeg bytter bleier, faktisk! :) 
 
Her funker ikke leker elelr noe. Må bare vær streng mamma. Men vi bruker ikke stellebord lenger, ligger på håndkle på gulvet. Som regel står han oppreist, for han nekter å ligge. Nå for tiden funker det å si at gakkgakkene roper på ham, da får jeg han iallefall inn på badet.
 
Her er det en del skriking og rasing på benken når vi legger han ned.
Men skjønner det jo også, sia han er så uheldig å sprekke i anal-åpningen når han bæsjer. Så vi har snakket med lege om sårene, og har fått beskjed om å smøre på aselli-salve. Den lindrer og er mye bedre å bruke enn vanlig zinksalve. Også er den velegnet til spedbarn :)

Ellers så gir vi han noe å leke med, eller så finn han det selv i skapene som er over benken.

Vi har enda masse bleier igjen fra fjorårets bleiekrig, så vi har hamstret teip-bleier. Har sikkert noen up&go bleier også, men bruker stort sett bare teip.
 
Takker for tips....har nok prøv de fleste allerede gitt.......han ligger og hyler og makker og sier au au au...så jeg tror jeg må bli strengere kanskje....har ikke vært så voldsomt streng, for når han blir sånn så nar jeg på en måte ikke inn til han......

Og Escuro: her er det mange blaute bæsjebleier for tida på grunn av tenner, og jeg ser at de typene up and go-bleier vi har prød rett og slett blir for små...det tyter ut i alle retninger (og kjøper jeg større størrelser blir de jo for store....)....det eneste som funker er faktisk coop-bleiene.
 
kanskje litt slemt å poste dette i en slik frustrasjosntråd :) men bare for å gni det inn liksom, så har vi ikkje dette problmet i det hiele tatt.
tvert i mot ELSKER snuppa å bytte bleie.. ho maser om det heile tida :) finner seg bleier sjølv og går å spør "bytte bleie??" heile tida og gir oss bleia ho har fonne :)

så vi må vere streng andre vegen, med at "Nei, no fikk du akkuratt ny bleie!"
 
Back
Topp