Bleiekake

ORIGINAL: FruStina

slik ble nesten ferdig bleiekake [:D] mangler bare et par sokker og barneskjeer

Mne herregud så fin den ble da!! [:D] Grattis til deg som debutör altså!

Takk takk vennen, var ille moro da, og slettes ikke så vanskelig som jeg hadde trodd [;)] Gav mersmak det der, så takk for tipset [:D]

ja, kjempe morro å lage og enda mer morro å gi bort[:D]

Åå, så fin den ble! [:D] Merker jeg ønsker meg en sånn en selv. hehe
Har du noe "oppskrift" på kaka di da? Kanskje jeg må prøve å lage en jeg å [8D]

ingen oppskrift, bare fri fantasi [;)] antall lag kan du velge selv, jeg tok 3

rull bleier sammen og fest med strikk, brukte 1 og en kvart pakke libero bleier jeg.
så laget jeg sirkler i passe størrelser, som jeg satte 2 strikker rundt hvert lag.
Satte de opp i lag, med en plantepinne som støtte gjennom hele kaka midt i.
Når du får på bånd, kan du klippe strikkene som er satt rundt hver bleie ytterst, og de 2 strikkene som er rundt hvert lag. Så pynter du med hva du skulle ønske.
Jeg tok da noen kluter rundt noen enkle bleier, hadde en tuttekopp på, en smokk, en smekk, 2 biteringer, 2 skjeer, et par sokker, en kanin på toppen som har en smykkeeske på ryggen til mamman, la også inn noen småkort hvor det er info om bleiene og at gaven på ryggen til kaninen er til mamma'n

åååh.. kan du lage til meg å ? hehehe

ORIGINAL: jabuka

åååh.. kan du lage til meg å ? hehehe

[;)] kanskje du får av noen vettu [:D]

Jeg og noen venninner har laget bleiekaker til de i venninnnegjengen som har fått unger. De ble fine og vi hengte på forskjellige gaver. Ønsker meg tøybleiekake til nestemann, hehe.

ORIGINAL: chirripo

Jeg og noen venninner har laget bleiekaker til de i venninnnegjengen som har fått unger. De ble fine og vi hengte på forskjellige gaver. Ønsker meg tøybleiekake til nestemann, hehe.

tøybleiekake hadde vært tingen her også! bruker tøybleier frem til 6 mnd alder her i huset. er sååå mye bedre, og god og varm unge med den tykke ullbuksa nå i vinter tror jeg blir knallbra. gleder meg litt til å bruke det igjen. gadd ikke mer når daniel ble 6 mnd, han tissa alltid igjennom (så jeg måtte kjøpt masse nye bleier, sånne superabsorb greier. og mista litt lysten på å fortsette) og bæsjen lukta vondt og spruta utav enkelte ganger. rumpa ble også kjempestor når han vokste fra brettebleiene, som jeg likte best å bruke.

dette blei søren meg OT... hehe!

ORIGINAL: Primrose

ORIGINAL: chirripo

tøybleiekake hadde vært tingen her også! bruker tøybleier frem til 6 mnd alder her i huset. er sååå mye bedre, og god og varm unge med den tykke ullbuksa nå i vinter tror jeg blir knallbra. gleder meg litt til å bruke det igjen. gadd ikke mer når daniel ble 6 mnd, han tissa alltid igjennom (så jeg måtte kjøpt masse nye bleier, sånne superabsorb greier. og mista litt lysten på å fortsette) og bæsjen lukta vondt og spruta utav enkelte ganger. rumpa ble også kjempestor når han vokste fra brettebleiene, som jeg likte best å bruke.

dette blei søren meg OT... hehe!

Til oss var det faktisk litt omvendt, hehe. Vi starta med tøybleier da snuppa var 6 mnd. Men det var egentlig mest fordi vi ikke visste noe om tøybleier og hvor enkelt og greit det er. Hun har aldri vært noen stortisser da, så det meste av bleier funket for oss. Har stort sett brukt forskjellige lommebleier, stappet med forskjellige innlegg. Men nå tenkte jeg å bruke en blanding av brettebleier, formsydde og lommebleier fra starten og se hva som funker best for nyfødt.

Har masse bleier liggende fra snuppa som jeg skal prøve etterhvert. Hun slutta helt med bleier for en måned siden, så det er godt med en liten pause før nestemann.

Artig at det er stadig flere og flere som bruker tøy på ungene sine. Og tjukke gode ullbukser utenpå, det blir nok digg i vinter for våre søte små.

håper å fortsette lenger denne gangen. kommer veldig an på motivasjonen - og den var borte på det tidspunktet... for ik å snakke om svigermor som spurte hver gang: når skal dere slutte med de der bleiene og den amminga, sånn at jeg kan passe daniel? *himler*

trampeklapp til deg som har tørr unge allerede!! wow! på natta også? her blir det nok to bleiebarn, daniel er ik klar for å slutte tror jeg

håper å fortsette lenger denne gangen. kommer veldig an på motivasjonen - og den var borte på det tidspunktet... for ik å snakke om svigermor som spurte hver gang: når skal dere slutte med de der bleiene og den amminga, sånn at jeg kan passe daniel? *himler*

trampeklapp til deg som har tørr unge allerede!! wow! på natta også? her blir det nok to bleiebarn, daniel er ik klar for å slutte tror jeg

Går nok greit å fortsette denne gangen dersom du har motivasjonen for det. kan jo hende at neste barn blir helt annerledes?.Jeg har hengt litt på tøybleieforum de gangene vi har hatt problemer og fått gode råd ang bleier/innlegg etc. Og sånne svigermødre skal man bare vende det døve øret til, Har ikke hun skiftet tøybleier på sine barn kanskje??

Det er deilig å ha tørr unge, og selv om jeg ikke trodde det, så gikk det utrolig lettvint, kan telle uhellene på en hånd den måneden hun har vært bleiefri (ja, både på dag og natt)
Da hun sluttet, hadde hun 2-3 tørre nattbleier i uka, ingen tørre dagbleier. men hun lærte jo kjapt at man må si ifra før man tisser, elles då blir det jo vått og kaldt med våt truse og bukse. Vi har vært veldig bevisst med å skryte av at nå er hun stor jente og at hun må huske på at nå har hun truse og ikke bleie på. Utrolig hvor lett det går med masse ros.

Forresten oi, ups, beklager trådkupping.....

det er veldig bra jobba må jeg si. flink jente dere har! hos min søster har hun slitt lenge med å få eldstemann tørr, hender enda han har uhell - og han er 8 år nå. mellomste jenta er 5 år, hun sluttet mellom 2-3 år engang - har aldri hatt et eneste uhell. hun syns det var så gøy med miss kitty truser. nå er hun veldig nøye da, og får noia hvis hun ikke har fått med seg alt når hun tørker.

er det kanskje lettere med jentene?

er veldig spent på hvordan det vil gå her hos oss... kanskje vi må begynne med tøybleier igjen, så han kjenner at det blir vått [:D]

det er veldig bra jobba må jeg si. flink jente dere har! hos min søster har hun slitt lenge med å få eldstemann tørr, hender enda han har uhell - og han er 8 år nå. mellomste jenta er 5 år, hun sluttet mellom 2-3 år engang - har aldri hatt et eneste uhell. hun syns det var så gøy med miss kitty truser. nå er hun veldig nøye da, og får noia hvis hun ikke har fått med seg alt når hun tørker.

er det kanskje lettere med jentene?

er veldig spent på hvordan det vil gå her hos oss... kanskje vi må begynne med tøybleier igjen, så han kjenner at det blir vått [:D]

Vanskelig å si om det er lettere for jenter enn gutter, tror det er forskjellig fra unge til unge. Har hørt flere si at det er lettest å få ungene tørre når de er i 1 1/2 - 2 årsalderen uten at jeg har mer erfaring enn med snuppa. Kan være en fordel med bleier der ungen kjenner når det blir vått (tøybleier). Vi har også satt snuppa på potta morgen og kveld i mange måneder, det siste året har hun kun bæsja på potte. Veeeeldig greit!

Back
Topp