Bleiefri!

Minerva

Forumet er livet
VIP
Har jo egentlig vært det et par uker litt sånn til og fra, men nå er det i hvert fall offisielt - Gabriel er bleiefri, har ikke hatt på seg bleie utenom nattbleie på flere dager nå. [:)]
Har brukt bleie når vi har vært på langtur siste ukene, og de få dagene han har hatt magesjau (er jo så forbasket "følsom" den magen hans), men så lenge vi ikke skal sitte en time eller to på tog eller buss er han nå stor og bleiefri gutt. [:)]

Blir fort et uhell om dagen, siden han i likhet med foreldrene blir så oppslukt av det han holder på med at han ikke har "tid" til å gå på do, men de blir mindre og mindre og sjeldnere og sjeldnere, og jeg teller ikke med "oi, han satt visst litt nær kanten på do"-lekkasjene siden det er vel så mye de voksnes skyld. [;)]
Har ikke måttet skifte en bæsjebleie på to uker (o lykke! [:D]) og er så stolt over at dette har gått så raskt og smertefritt - fra "han er ikke klar" til "han er bleiefri" på bare et par korte sommeruker!
Alt løsnet en pappahelg hvor han plutselig begynte å si i fra på forhånd - og da var det bare å kjøre på! [:D]

Oi, så bra! [:D] Her ventar vi endå på at det skal løsne..[8|] Han kan sitte på potte om han blir oppfordra, men seier ikkje ifrå sjølv om han må på do...så eg satsar på at det skal komme ein slik magisk stund der han ser lyset og blir bleiefri på dagen [8D]

Så bra [:D] heldig du [:D]
Her veit eg ikkje koss da går ... men ho tissa no faktisk på do i går .. hurra [:D] .. men da va etter at ho merka at da kom tiss i trusa .. og sambo sprang opp på do med ho ... då kom da .. " pappa, da kom meir tiss " [:D] jento så fornøyd !! og foreldrene skraut ho opp i skyene og håpe på at detta va starten på bleieslutt !!

Hehe - kom akkurat på at jeg i vinter/våres spøkte med at han kom til å bli bleiefri før han begynte å snakke! [:D]

Så flink han er[:)] Trym tisser og bæsjer på potta han men han klarer ikke å si fra når han skal og må også bli oppfordret til å gå.Såe,,vi får nå se[8D]

Her bestemte Sofie seg en dag i mai at ho skulle slutte. Kom en søndags morgen og sa ho ville ha truse. Var så stolt over å ha på truse [:D] Vært tørr både dag og natt siden! Ho ble storesøster i april, så var opptatt av å være stor jente og ville at lillesøster skulle få bleiene hennes. Godt for ho mor med bare en bleieunge også [:D]

Flinke Gabriel. [:D]

Amundsen er absolutt ikke bleiefri enda. Han har sagt fra at han tisser (mens han gjør det) et par ganger, og så greid å knipe igjen til vi har kommet oss på do. Og tisset resten i do. Da er han superstolt! Men jeg tipper han bruker laaaang tid før han er klar for å gå uten bleie annet enn når han er ute i solsteika og bader. Jaja.. Vi tar det som det kommer. Orker ikke stresse. Plutselig er han nok klar. Akkurat som Gabriel. [:)]

Så flink Gabriel er! [:)] Det har gått fort ja! [;)]
Mira er helt bleiefri på dagen også, og hun har ikke hatt et eneste uhell på hvertfall to uker! [:)]
Flinke barna våre <3

Back
Topp