Bleiebøttetips

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Siden en som gravid får tilbud om å få gratis bleiebøtte fra ulike butikker, kan det være lurt å være klar over en ting. De refillkassettene er svindyre. Jeg var selv innom Barnas Hus og fikk meg en Angel care-bleiebøtte, og så da at kassettene koster 300 kr for 3. Hvis en bruker minst 1 kassett i måneden, som jeg har lest inne på forumet, så blir det jo mye penger i lengden... Siden det var så dyrt bestemte jeg meg for å sjekke ut Ebay og Amazon, og der fant jeg seks refillkassetter for 200 kr. Med frakt ble det hele på 300, altså 50 % av hva det ville kostet i butikken. Jeg fikk kassettene i posten i dag, etter under to uker siden bestilling. De var i originalpakning og helt like de de selger på Barnas Hus. Siden jeg bor i ei knøttlita treromsleilighet og er veldig vag på u-lukter, passer det meg ypperlig å ha en slik bleiebøtte i hus. Mange mener de bleiebøttene er unødvendige og dyre, men de trenger altså ikke være så dyre i drift, hvis en bare bestiller på nett. Det var bare et lite tips :-)

Hadde bleiebøtte sist.
Ble overrasket over hvor mye den hjalp på lukta. Merket ikke drittlukta :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Besøkte i høst ei venninne med en nesten to år gammel sønn. Lånte badet, og det var ingen æsjbæsjlukt der i det heletatt :) På dette tidspunktet hadde jeg ekstremt god luktesans, så de bøttene holder det de lover :D

Har både den surrebøtta og den fra barnas hus, og fikk tips fra butikken at ikke la den stå på varmekabler for da blir det litt lukt uansett og sjekk alltid at du har lukketlokket ondtlig! :-) alle jeg har snakket med sier de er virkelig verdt prisen , men så klart smart om man kan få de billigere :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Blæ syns det var helt forferdelig å tømme disse bøttene jeg, gamle bleier liksom lukter enda verre enn ny bæsj :-/ må nok pent heller bruke en matavfallspose og kaste hver gang det er bæsj i bleia :-P for ikke å snakke om å klemme den brukte bleia ned forbi den klemmesaken da

Takk for tips! Vi har både Sangenic-bøtte fra Babyshop og Angelcare fra Barnas Hus og bruker Angelcare mest fordi vi liker den best. Men de refillene er dyre så greit å kunne spare litt :)

Vi har ELSKET bleiebøtta vi har fått fra barnas hus.
All drittlukt har blitt borte.
Også har vi bare brukt bleiebøtta til bæsjebleier ;) for å drøye posene.
Ettersom barna har blitt litt større så har vi vel gått bort fra den, og heller gått ut med søpla når det har vært en stinkebleie. Etter hvert så blir det jo ikke ørten stinkebleier om dagen ;)

Vi har ELSKET bleiebøtta vi har fått fra barnas hus.
All drittlukt har blitt borte.
Også har vi bare brukt bleiebøtta til bæsjebleier ;) for å drøye posene.
Ettersom barna har blitt litt større så har vi vel gått bort fra den, og heller gått ut med søpla når det har vært en stinkebleie. Etter hvert så blir det jo ikke ørten stinkebleier om dagen ;)

Ikke si det, vi har en kommende storebror på 1 år og 9 mnd som har bæsjet 4-5 ggr hver dag inntil den siste måneden. Ekstremt regelmessig :p Nå er det endelig gått over til 2-3 ggr daglig :)

Ikke si det, vi har en kommende storebror på 1 år og 9 mnd som har bæsjet 4-5 ggr hver dag inntil den siste måneden. Ekstremt regelmessig :p Nå er det endelig gått over til 2-3 ggr daglig :)

Ivrig han assa ;)

Jeg har ikke planer om å bruke bleiebøtte denne gangen, for, som nevnt lenger opp her,
å tømme den for gamle bæsjebleier lukter verre enn "nylagte" bleier.

Jeg har heller tenkt til å benytte meg av hundeposene etter bikkja, og kaste dem i
vanlig søppelbøtte stående på badet. Her går vi ut med søpla så og si hver dag uansett,
så det rekker ikke å lukte, og ihvertfall ikke av igjenknyttede hundeposer.

Som du skriver, så kaster de nesten bøttene etter deg, men refillene er svindyre. Fint med tips
om billigere refiller for de som velger bøttene :)

Jeg har ikke planer om å bruke bleiebøtte denne gangen, for, som nevnt lenger opp her,
å tømme den for gamle bæsjebleier lukter verre enn "nylagte" bleier.

Jeg har heller tenkt til å benytte meg av hundeposene etter bikkja, og kaste dem i
vanlig søppelbøtte stående på badet. Her går vi ut med søpla så og si hver dag uansett,
så det rekker ikke å lukte, og ihvertfall ikke av igjenknyttede hundeposer.

Som du skriver, så kaster de nesten bøttene etter deg, men refillene er svindyre. Fint med tips
om billigere refiller for de som velger bøttene :)

Hvordan får dere det til å lukte når den skal tømmes? Bruker dere ikke poser? Jeg har bleiebøtta fra barnashus og er kjempefornøyd. Skifta poser første gang når baby var sju uker. Så vil ikke si den er så dyr i drift. Og den skal tømmes kuttes posen slik at du knyter den med en gang-null lukt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp