Bleiebøtter.

Lykkeliten

Glad i forumet
Skal dere ha dere bleiebøtter?
Mannen i huset synes vi skal ha det, for han synes det virker veldig enkelt.
Men er det ikke veldig u-hygenisk? :P
Enten blir det veldig dyrt med å bytte den ut hver dag å da skjønner jeg ikke vitsen med den.. eller så blir jo det liggende der.. Greit det ikke lukter men uansett :)
Vi hadde slik på bhg å der synes jeg jo det var nyttig..
Hva tenker dere om det?

Jeg henta en gratis bleiebøtte på barnashus i går :-) Så vi skal ivertfall prøve og se om det er nøvendig å ha. Koster ca.300 kr. For 3 månder.

Vi skal ha om jeg får hentet denne på barnas hus, ellers ikke;) hadde med guttungen å var kjekt, men ikke nødvendig. Vi brikte vanlig poser oppi og vi, til tissbleier da, som vi tømte hver dag. Basjbleier hiver jeg ut med det samme;)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Hadde det til junior. Har den fortsatt pluss refiller. Kommer til å hente ut de bleiebøttene som er gratis. Mamma ville gjerne ha en til bruk hjemme hos henne.

Hadde bleiebøttetil første, men gikk over til ei vanlig søppelbøtte med lokk, ettersom vi får poser til bleierfra søppelfirmaet.

Et godt tips er om en bruker bleiebøtte eller søppelbøtte, ikke la den stå direkte på gulvet om en har varmekabler, da det setter lukt i hele bøtta og forsterker lukta i bleiene når de blir varme. :-)

Nei denne gangen skal vi ha poser på badet som vi går ut med med jevne mellomrom. Syns det er ganske dyrt å betale så mye for desse refill posene. Og syns at desse posene stinker!!! Og blandet med bleie lukt... :eek: esj :confused:

Greide ikke å bytte poser i den helvetes bleiebøtta uten å spy, så nei det skal jeg ikke.. I tillegg har vi fått stor våtorganisk dunk med renovasjonsselskapet fordi vi har bleiebarn, og der er det ikke lov å kaste plast så derfor må man jo ta ut gamle bleier fra bleiebøtteposene for å legge i papirposene som følger med og det skjer ikke :-p skulle vi hvid det i korrekt beholder med plastposen så hadde vi måttet betale for større beholder og det gidder jeg ikke når jeg kan få det gratis hvis jeg ikke bruker bleiebøtteposene:-)

Jeg henter vel den som er gratis på barnas hus men om jeg kommer til å bruke den eller ikke vet jeg ikke :) Hadde den forrige gangen :) Bæsje bleiene går jo ut med en gang uansett :)

Nei denne gangen skal vi ha poser på badet som vi går ut med med jevne mellomrom. Syns det er ganske dyrt å betale så mye for desse refill posene. Og syns at desse posene stinker!!! Og blandet med bleie lukt... :eek: esj :confused:
Enig, og her lukta selve bleiebøtta dritt ifra dag 1, greit nok var den lånt, men syntes det var mye bedre med poser som vi bar ut annenhver dag :)

Vi hadde sist, men det ble veldig dyrt i lengden med de refillene med poser som man setter i.. pluss som sagt over så lukter det veldig om den står på varmekabler!
Vi brukte heller de lilla posene fra libero til å kaste bæsjebleier i og gå ut med søpla med en gang.
Vi kommer til å bruke de lilla posene denne gangen også.

Nei vi har vanlig søppelbøtte på badet, så har ikke egentlig følt behov for bleiebøtte. Vil heller tømme en mindre søppelbøtte oftere enn å la en stor bøtte stå og (evt) lukte...

Nei, vi skal bruke tøybleier :) med førstemann hadde vi ikkje bleiebøtte og eg synes det er heilt unødvendig, berre å ta bleiene ut straks :)

nei! vi har en, så kanskje jeg legger en vanlig pose oppi til tissebleier. Bæsjebleier går rett i bleiepose som snøres sammen og kastes med det samme. Bleiebøtte på varmekabler = STANK verre enn i et grisehus! :)

vi har bleiebøtte... er fornøyd med den, refillen holder lenge, lukter ikke(selv ikke med bæsjebleier), lett å tømme/bytte osv...:)

Back
Topp