Bleiebøtte

Lykkebabypåto

Flørter med forumet
Gubben kom hjem ifra jobb i går og de hadde vist diskutert hvor genialt bleiebøtter er. Hva er deres erfaring med bleiebøtte? Er det Yay eller nay?
 
Vi har bleiebøtte fra Angelcare (gratis fra barnas hus som medlem) og den stiiinker når det er noen få bleier oppi :sick006
 
Jeg gikk over til hundeposer, som jeg bærte ut fortløpende litt avhengig av hva som var i bleia. Gav opp Angelcare.
 
Har erfaring med at de i plast lukter mer enn de i metall, så med min gravide luktesans fortiden må den byttes ut til en i metall:)
 
Bleiebøtte på gulv med varmekabler er uaktuelt her. Det kan gå med babyer som er fullernært på morsmelk. Men idet ungen får mme eller fast føde og du lurer på hvilken mann som har bæsjet i bleien til babyen din, er det helt utelukket for min del. Å tømme bleiebøtte som inneholder en uke gamle, ferdig oppvarmede bæsjebleier - nei takk! Har klart meg utmerket godt med bleieposer/hundeposer i vanlig søppel, som tømmes 1-2 ganger daglig.
 
Vi har tenkt å ta i mot den vi kan få på barnas hus, men den skal tømmes minimum en gang til dagen!
 
Ney, syns det var veldig tungvint, røk fort ut av badet igjen når førstemann var baby :wacky: Vi endte opp med å ha en egen pose på utsiden av vinduet
 
Om du skal ha bleiebøtte, anbefaler jeg sterkt ubbi. Angelcare funker til nyfødte, men så fort man begynner med fast føde lukter det høgg oppi der. I tillegg koster posene en formue. Ubbi bleiebøtte holder veldig bra på lukt, og du kan bruke valgfrie poser! Men ja, den må tømmes en gang om dagen uansett, for når de har ligget litt lukter det hor:hilarious:
 
Har ubbi og er tålelig greit fornøyd med den. Lukter ikke bortsett fra når det skal tømmes, men da lukter absolutt alle bleiebøtter som har stått på varmekablene og fermentert flere døgn med bæsj :yuck: hadde angelcare, den som er gratis på barnas hus, men posene er svindyre og en rull varer ikke spesielt lenge.
 
Tenkte at det var jo også en tråd.. Men sannelig ble jeg klokere og :happy: Etter å ha lest tror jeg vi bare beholder stålbøtta vi allerede har, men hiver plastpose oppi og setter den på hjul pga varmekablene
 
Vi hadde bleiebøtte i starten- og aldri igjen! Som mange over her skriver! Jeg er «hysterisk» på lukt- så vi har ei lita bøtte, som vi har pose i- samt at jeg bruker bleieposer utten på alle bæsjebleier :hilarious: og hver kveld bytter vi pose i bøtta!:)
 
Vi har ubbi! Synes den er genial! Hatt den i 2,5 år og den er fremdeles like god. Lukter dritt da den tømmes, men ellers er den luktfri.
 
Skal bruke tøybleier så samler alle tøybleier bleiene i ein stor våtpose hengende i en krok på bad og vasker annenhver dag. Har bare brukt engangsbleier i perioder på natt. Å putte hver bleie i en pose gir jo vanvittige mengder med søppel?
 
Skal bruke tøybleier så samler alle tøybleier bleiene i ein stor våtpose hengende i en krok på bad og vasker annenhver dag. Har bare brukt engangsbleier i perioder på natt. Å putte hver bleie i en pose gir jo vanvittige mengder med søppel?
Fantastisk.
Jeg må rett og slett innrømme at jeg ikke har overskudd til tøybleier. Men fra et miljømessig synspunkt er det jo kjempe.
Vi kommer ikke til å gå ut med hver bleie i sin egen lille pose. (Selv om mengden avfall i seg selv nok ikke blir større, bare mengden plast som brukes. ) Har toalett i første etasje så ingen gjester som blir plaget av bæsjebleier uansett.
 
Back
Topp