Bleiebøtte

Mimmie

Gift med forumet
September To Remember 2022
Utmarsj 2024
Vi har så mye utstyr fra førstemann så trenger egentlig ingenting. Lurer dog på å kjøpe ny bleiebøtte hvor man kan bruke vanlige poser i. Vi har den vi fikk gratis fra Barnas Hus, men refillposene er jo så dyre (selv på salg) så den ble ikke så mye brukt. Har brukt mest vanlig søppelspann fra Ikea, men det lukter jo hvis den ikke tømmes med en gang etter en bæsjebleie.

Så tips om Ubbi bleiebøtte, men syntes den var vel kostbar. Kommer de ofte på salg? Oppdaget ellers Chicco bleiebøtte. Den var en del rimeligere. Noen som har erfaring med den?

Vi har så mye utstyr fra førstemann så trenger egentlig ingenting. Lurer dog på å kjøpe ny bleiebøtte hvor man kan bruke vanlige poser i. Vi har den vi fikk gratis fra Barnas Hus, men refillposene er jo så dyre (selv på salg) så den ble ikke så mye brukt. Har brukt mest vanlig søppelspann fra Ikea, men det lukter jo hvis den ikke tømmes med en gang etter en bæsjebleie.

Så tips om Ubbi bleiebøtte, men syntes den var vel kostbar. Kommer de ofte på salg? Oppdaget ellers Chicco bleiebøtte. Den var en del rimeligere. Noen som har erfaring med den?
Fant vår ubbi på salg til ca 400kr for et par år siden, fordelen er at den er ganske så stor, så du kan tømme den sjeldent, den er av metall og den har til nå aldri tippet :) enkel å vaske er den også!

Jeg bare lurer... Hvis man bruker en pose per bleie på ubbi? Det koster vel 2,- pr. Pose da også, er man sikker på at det er billigere?

Jeg bare lurer... Hvis man bruker en pose per bleie på ubbi? Det koster vel 2,- pr. Pose da også, er man sikker på at det er billigere?
Per bleie?? Nei! En pose rommer sånn 30 bleier :p jeg kan få en bærepose smekkfullt nedi bøtta før den må tømmes :)

En god søppelkasse gjør samme nytten syns jeg :hilarious: Jeg har en søppelkasse med lokk fra IKEA og den holder helt fint på alt av lukt, har skvetti når jeg har tatt av lokket noen ganger :laughing021

Jeg skal nok bare bruke hundebæsj poser til hver enkelt bæsj bleie, og så oppi en vanlig søppelbøtte eller noe. Funket fjell med de to første, billig blir det også

Jeg skal nok bare bruke hundebæsj poser til hver enkelt bæsj bleie, og så oppi en vanlig søppelbøtte eller noe. Funket fjell med de to første, billig blir det også

Ja, men ikke så veldig miljøvennlig mtp hvor mange bæsjebleier det går i starten. :wtf:

De første bæsjebleiene lukter heldigvis ikke så mye, men med en 2-åring må vi nesten gå ut med de bæsjebleiene som kommer, lukter altså helt grusomt :dead:

De første bæsjebleiene lukter heldigvis ikke så mye, men med en 2-åring må vi nesten gå ut med de bæsjebleiene som kommer, lukter altså helt grusomt :dead:

Ja, for tiden må mannen ta alle bæsjebleiene når han er hjemme. Det funker dårlig med den lukten sammen med kvalmen :hungover:
Har dere bleiebøtte eller bare vanlig?

Ja, men ikke så veldig miljøvennlig mtp hvor mange bæsjebleier det går i starten. :wtf:
Finnes sånne bio poser og :) og tissebleier trenger jo ikke pose.
Jeg hadde bleiebøtte med første, og pose refill var dyrt syntes jeg. I tillegg fikk vi problemer med å få kjøpt plutselig, husker ikke hvorfor (det er lenge siden). Så da ble løsningen hundeposer. Bodde i 4etg i blokk og orket ikke løpe til nederste etg for å kaste hver enkelt bleie hehe.
Det funket bra igrunnen, derfor vurderer jeg å gjøre det igjen.
Men hvem vet, det er enda en stund til jeg trenger avgjøre noe.

Finnes sånne bio poser og :) og tissebleier trenger jo ikke pose.
Jeg hadde bleiebøtte med første, og pose refill var dyrt syntes jeg. I tillegg fikk vi problemer med å få kjøpt plutselig, husker ikke hvorfor (det er lenge siden). Så da ble løsningen hundeposer. Bodde i 4etg i blokk og orket ikke løpe til nederste etg for å kaste hver enkelt bleie hehe.
Det funket bra igrunnen, derfor vurderer jeg å gjøre det igjen.
Men hvem vet, det er enda en stund til jeg trenger avgjøre noe.

Er de biopsiene lukttette da? Jeg er heller ikke begeistret over bleiebøtten vår med refillposer. Derfor jeg vurderer bleiebøtte hvor man kan bruke vanlige poser i.

Ja, for tiden må mannen ta alle bæsjebleiene når han er hjemme. Det funker dårlig med den lukten sammen med kvalmen :hungover:
Har dere bleiebøtte eller bare vanlig?
Har bare vanlig, har samme erfaring som noen over her at det ikke lukter før man åpner de.. :D

Jeg synes det lukter uansett etter at barnet starter med fast føde. Nå er min luktesans på den ekstreme siden da. Å samle opp masse i en bleiebøtte er utenkelig for min del :sour: Og de står gjerne på varme badegulv med varmekabler… Hver sin smak så klart!

Her funket det best å ha et søppelspann av medium størrelse ute som jeg fyllet på etter hver bæsjebleie i slike bleieposer du får kjøpt på Rema og tømme søppelspannet i restavfall en gang om dagen. Og så klart ha dette i skyggen ;) Kommer til å gjøre dette igjen. Skjønner at utfordringen er større for dere som bor i blokk etc.

Her har vi bare brukt en vanlig bøtte:hilarious: som nyfødt som kun får morsmelk blir det fort så fullt at den må tømmes hver/annenhver dag, og synes morsmelkbæsj lukter lite. Med fast føde og fastere avføring har vi bare brukt å hive bæsjen fra bleien i do og ha bleien i en hundepose/bleiepose, det holder fint uten lukt til bøtta er full. Klart, det ser ikke så pent ut, men jeg går alltid i bakken av lukta når jeg åpner sånne bleiebøtter andre steder, så har funnet ut at det passer oss best:)

Her måtte mannen til innkjøp av bleiebøtte fordi han brakk seg av morsmelkbæsjelukta:hilarious:

Vi har en Ubbi, bruker poser fra butikken oppi (sånne store gjennomsiktige). Sånn sett flater jo kostnaden seg litt ut - selv om bøtta er dyr så sparer man inn de dyre refillposene som mange av de billigere har (som du sier). Den holder godt på lukta men det lukter jo grusomt de få millisekundene man har lokket åpent for å hive ny bleie :hungover: Den beste løsningen hadde sikkert vært å gå rett ut med hver eneste bæsjebleie, men det er vi for late til :hilarious:

Vurder også å kjøpe en ny bleiebøtte da jeg synes formatet på den man får på barnas hus er så dum i tillegg til svinedyre poser. Ubbi ser litt mer avlang ut, så kanskje det er den vi skulle gått for her.

Vurder også å kjøpe en ny bleiebøtte da jeg synes formatet på den man får på barnas hus er så dum i tillegg til svinedyre poser. Ubbi ser litt mer avlang ut, så kanskje det er den vi skulle gått for her.
Råfornøyd med ubbi, den har vi hatt i snart 8mnd etter mellomste slutta med bleier, som en vanlig søppelbøtte :)

Er de biopsiene lukttette da? Jeg er heller ikke begeistret over bleiebøtten vår med refillposer. Derfor jeg vurderer bleiebøtte hvor man kan bruke vanlige poser i.
Mulig det kommer ann på bæsjen? Jeg brukte vanlige bæsjposer da jeg hadde smått sist, det er ganske lenge siden. Det fungerte greit.
Merker med hundens bæsj at det lukter i bilen dersom jeg må ta med posen. Men kanskje hundens bæsj lukter mer?
Du stiller et godt spørsmål igrunnen, for jeg vet ikke om kvaliteten er annerledes eller ikke.
Men om man ikke har andre muligheter der og da, tenker jeg en bæsj pose er bedre enn ingenting

Fikk Korbell i gave som vi har brukt til nå. Syns den funker fint, det lukter ikke på badet. Men selve bøtta lukter, så når man bytter pose er det om å gjøre å være rask. Etter hu begynte med fast føde har vi bært ut bæsjebleiene med en gang, men skjønner at det blir tungvint om man bor i blokk.
Kommer til å beholde Korbell'n til neste også.

Back
Topp