Bleiebøtte

Tussi20

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Er bleiebøtte nødvendig? Er det ikke likegreit med et boss spann med lokk? Noen som har erfaringer med det som vil dele? :happy:

Brukte bare vanlig pedalbøtte sist som vi tømte relativt ofte, og tror vi kommer til å gjøre det samme nå også. Fikk en gratis angelcare bleiebøtte som vi brukte litt, men synes den (i hvert fall den vi hadde) var litt tungvind. Når de er så små lukter det heller ikke så mye av bleiene.

Vi har aldri brukt bleiebøtte til de 2 andre, så tviler på vi gjør det nå.
Vi har som regel bare en vanlig søppel som vi tømmer daglig, og bæsjebleier blir alltid pakket i en pose og lagt ut med en gang i den store søpla.

Vi har en bleiebøtte som vi synes er ganske grei, av Angelcare-typen. Refill er temmelig dyrt, og det er nok ikke nødvendig med egen bleiebøtte, man må bare se litt an hva man tror som passer en selv.

Vi har den man får gratis på barnas hus. Så får jeg testa om jeg liker den før jeg evt bruker penger på det, som refill.

Vi hadde en type sist, syns det luktet av den og det var dyrt med refill. Så denne gangen blir det bare en vanlig søppeldunk med lokk. Må jo ut med søpla like ofte uansett når bleiebøtta også lukter.

Vi har den man får gratis på barnas hus. Så får jeg testa om jeg liker den før jeg evt bruker penger på det, som refill.

Vi har ikke barnashus her så tviler på det blir den på oss. Ellers hadde nok jeg gjort som deg også. :happy:

Vi har bare brukt vanlig pedal spann. Har bleieposer som bæsjebleier havner i før de går i spannet - lukter ikke så lenge lokket går igjen.

Nå har vi fått barnas hus i nærheten (hadde det egentlig før også, men nå er det 20 minutt istedenfor 40 minutt), så kan være vi tester ut bleiebøtten vi får gratis der.

Vi bruker pedalbøtte fra ikea og det har funket helt topp! Har bare vanlig pose oppi og lokket stenger all lukta inn i. Slipper styre med disse dyre bleieposene og holder mye. Billig var den og :)

Følte ikke så stort behov for bleiebøtte med førstemann mens hun var nyfødt ettersom det gikk veldig mange bleier hver dag mens hun kun fikk morsmelk. Da fyltes en pose ganske raskt uansett og det ble ikke stående å lage lukt. Men syns bleiebøtte var/er veldig greit etterhvert når antallet bleier er mye mindre og lukter mer, spesielt til bæsjebleier. Da slipper vi å kaste mange nesten tomme poser med bare 3-4 bleier i. En del bleiebøtter får man gratis mot at refill er ganske dyrt. Syns de lukter mye mindre enn vanlig pose, men kan nok gi litt lukt etterhvert likevel når det er veldig varmt på badet.

Men de fra IKEA hørtes jo litt praktiske ut da.

Følte ikke så stort behov for bleiebøtte med førstemann mens hun var nyfødt ettersom det gikk veldig mange bleier hver dag mens hun kun fikk morsmelk. Da fyltes en pose ganske raskt uansett og det ble ikke stående å lage lukt. Men syns bleiebøtte var/er veldig greit etterhvert når antallet bleier er mye mindre og lukter mer, spesielt til bæsjebleier. Da slipper vi å kaste mange nesten tomme poser med bare 3-4 bleier i. En del bleiebøtter får man gratis mot at refill er ganske dyrt. Syns de lukter mye mindre enn vanlig pose, men kan nok gi litt lukt etterhvert likevel når det er veldig varmt på badet.

Men de fra IKEA hørtes jo litt praktiske ut da.

Ja, det kan godt hende det kanskje blir et større behov etterhvert som det blir færre bleier. Tenker vi prøver oss uten først, og om behovet skulle melde seg så får vi heller kjøpe bleiebøtte da. :happy:

Vi hadde akkurat samme diskusjon i juli-forumet. Der var det ei som skrev at de hadde prøvd 3 ulike bleiebøtter, men kunne kun anbefale We-too. Den bruker vanlige poser, så man slipper å bruke mange hundre på refill. Selges på Babybanden og er på tilbud akkurat nå: https://www.babybanden.no/manufacturers/wetoo

Back
Topp