Bleiebøtte

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Vil bare tipse om at det finnes litt ulike typer bleiebøtter :) Vi begynte først med den gratis-bøtta fra barnas hus, som man må kjøpe refill-poser til. Disse er jo ikkje særlig billige, så vi kjøpte en periode poser fra eBay, men det var mye styr og tull altså :P

I starten funka den billige bleiebøtta rimelig greit, for bleiene lukter jo ikke så ille før man starter med fast føde. Men etter at bleiene begynte å stinke ut hele badet, investerte vi i ei litt dyrere bøtte: f.eks. Ubbi. Disse har lokk med pakning, som gjør at lukten stenges inne i bøtta. I tillegg er det plass til ganske mye i den. Man får også kjøpt store ruller med veldig billig avfallsposer på Europris, som passer perfekt til disse :)

Bare et tips! Skulle selv ønske jeg hadde kjøpt den fra starten av, da hadde vi sluppet mye ekstra tull og utgifter med den billig-bøtta :P

Vi er jo selvsagt ulike på hva vi foretrekker, men jeg vet selv av erfaring at det er greit å slippe å tømme den bøtta etter hvert eneste bleieskift. Og med den dyrere bøtta blir det absolutt ingen lukt, selv etter flere dager på varmt flisbelagt baderomsgulv :)

Lurt med tips!

Jeg vil heller ikke anbefale de gratisbøttene, dyre filtre + at posene er innsatt med sølv (veldig lite miljøvennlig).

Vi har ei helt vanlig klapp-bøtte vi, med hvite avfallsposer fra Coop. Pakker hver bæsjebleie inn i resirkulerbare poser før de går i søpla - sliter ikke med lukt og tømmer absolutt ikke hver dag :)

Men første hadde vi vanlig bøtte med pose i som ble tømt hver kveld. Kjøpte lilla bleieposer på rema, disse ble brukt til bæsj bleier. Knøt godt igjen og kastet i bøtten med andre bleier. Sto på varmekabler og vi opplevde aldri lukt.
Men vi skal kjøpe ubbi denne gangen, for å ikke bruke unødvendig mye plast

Vi hadde og gratisbøtta i begynnelsen, men ble fort bytta ut etter fast føde :p kjøpte en sånn bleibøtte som vi vrir posen på en måte, den var genial.

Bruker bare vanlig liten søppeldunk på badet jeg, har bare tømt litt hyppigere i bleieperioden.
Det har funket helt fint gjennom to bleiebarnperioder.

Ikke prøve dyrere bleiebøtter, men den man får gratis er verdt prisen for å si det sånn :hungover:

Brukte bleiebøtte i starten, mest fordi den liksom stod der klar for bruk, men da den gikk tom for poser fylte vi den aldri opp igjen. Har ikke savnet bleiebøtte siden

Back
Topp