Bleiebøtte

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Har noen erfaringer med ulike merker? Er dette noe vi får gratis slik som jeg ser noen har fått før?

Her er en AngelCare som du kan få gratis gjennom Barnas Hus sin kundeklubb iallfall.
Det er litt dyre refills på den, men ellers skal denne være god! :)
Innpå her finner du også informasjon om andre babypakker du kan få.

Lenke til babypakker.no

Sangenic bleiebøtte er best syns jeg. Og sikkert andre bleiebøtter som har samme prinsipp - altså at du vrir posen rundt hver bleie på en måte, slik at hver bleie blir isolert. Den er helt luktfri.
Den angelcare som man fikk gratis på barnashus, vel det ble fort drittlukt hos oss hvertfall.

Sangenic bleiebøtte er best syns jeg. Og sikkert andre bleiebøtter som har samme prinsipp - altså at du vrir posen rundt hver bleie på en måte, slik at hver bleie blir isolert. Den er helt luktfri.
Den angelcare som man fikk gratis på barnashus, vel det ble fort drittlukt hos oss hvertfall.

Ja det er det jeg har sett at flere skriver den lukter, sikkler litt på UBBI men de er dyyyre...

Last edited:
Vi kommer nok til å putte bleier rett i en pose, bleiebøtte hadde jeg ikke sist og savnet det heller ikke:)

Vi putter også bleier rett i pose og hiver den ut i søppeldunken på slutten av dagen. Kanskje ikke så lekkert med den posen men billig og greitt [emoji1]

Vi hadde bleiebøtte når sønnen min var liten, men jeg syns det bare ble tungvint å bytte refil, og styr. Så når sønnen min ble litt større, kjøpte jeg bare engangsposer fra FirstPrice eller hundeposer, og kastet bæsjebleier i slike og rett i søpla. Tissebleier gikk i vanlig søppeldunk eller sånn med lokk på og tømt ca hver kveld eller morgen.

Jeg har både den gamle fra barnas hus og den nye fra barnas hus (litt mindre enn den gamle, med blått eller rosa lokk) hjemme, pluss en fra sangenic i ferieleiligheten. Begge steder må vi gå litt for å putte søpla i dunk, så for oss er bleiebøtte supert. Liker den fra sangenic best, siden den snurper hver bleie inn, og hjemme foretrekker jeg den minste bøtta, siden den blir fortere full, og man tømmer den oftere.

Der vi bor går bleier i matavfallet :P i sånne små poser vi bytter hver dag uansett. Så vi tar med bleia og kaster den det etter bleieskift. Er det stinkende bæsjebleie knyter vi igjen hele posen og setter i ny pose i matavfallet. Vi hadde bleiebøtte i begynnelsen (da bodde vi et sted der ikke bleier skulle gå i matavfallet) men brukte den ikke lenge.

Bleiebøtte pleier vel også å være på alle listene med ting man ikke trenger ;)

Vi har brukt hele tiden, har fortsatt til 3 åringen. Angelcare. Kjøper refill på eBay [emoji4]

Back
Topp