Bleiebøtte?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Har dere noen bleiebøtte å anbefale? Holder dem på lukta eller kan man like greit kjøpe en vanlig søppelbøtte med lokk?

Jeg kommer ikke til å bruke bleiebøtte denne gangen, heller vanlig søppelbøtte med slike snertne småposer fra chlas olson og så være flink til å tømme den hver dag!

Nei fysj bleiebøtte hadde vi til førstemann og det er noe av det ekleste jeg har vært borti :P mulig det er praktisk for noen men jeg syns det bare ble ekstremt ekkelt og illeluktende uansett, så her blir det å bruke poser :)

Har lest at om man legger for eksempel en korkplate under bøtta så hjelper det på lukta... Eller noe annet varmeisolerende... Har vel med at bleier blir liggende å godgjøre seg o varmen fra varmekablene om man ikke har noe under.... Har ingen erfaring med dette da, annet enn at det har blitt lukt der jeg har vært hvor de har hatt bøtte...

Tenkte likevel å prøve, men blir det mye lukt går den rett ut... :) tenkte kanskje bare å bruke den man får gratis på barnas hus, men vet ikke...

Jeg tenker å prøve bleiebøtte :) får gratis på babyshop, så da gir jeg det et forsøk før jeg finner ut om det er noe vits i å kjøpe mange poser videre ;)

Jeg har bare vanlig søppelbøtte. Bruker 'hundeposer' rundt bæsjbleier, så holder det å tømme en gang om dag når bebisen ennå er liten:-)

Skal ikke ha :) skjønner om man har to-tre bleiebarn samtidig eller lang vei til søppelbøttene ute, men for meg er det like greit å bare slenge de i søpla ute med en gang. Tar jo litt tid før de får skikkelige stinkebleier og :)

Nei, vi prøvde den man får gratis fra barnas hus sist men for det første så lukta det pyton når ungen begynte på fast føde og for det andre er de posene sviiindyre! 300kr for tre ruller med refil :eek: Det er mye penger for å kaste bæsj. :P

Det vi gjorde var å ha bleiene i hundebæsjposer og så i vanlig søppel, så tømte vi den en gang for dag. Når hun begynte på fast føde ble bæsjebleiene kasta rett på trappa, i svarte poser i ei bøtte der. Og så tømt jevnlig. Kunne ikke ha de stinkbombene innendørs :P

Vi hadde bleiebøtte ca 1 dag. Ikke noe for oss. Ikke pga lukt, men fordi det føltes bedre å slippe bleia i en søppelpose enn å skvise den gjennom et hull. I tillegg kjennes det bra å få søppel ut i søppelkassa der den hører hjemme :-)

Her kaster vi bleiene ut med en gang, bedre med et "frimerke" på trappa (evnt kaste rett i søpla ute) enn den stanken på badet...

Bleiebøtte fungerte ikke for oss - stinket noe voldsomt, selvom den ikke sto på varmekabler.
Her legges bleiene i 2ltr pose fra butikken og kastes hver gang (søppelkasse like utenfor døra).

Jeg elsker bleiebøtten vår. Vi fikk sangenic bøtten gratis på babyshop. Helt fantastisk. Ingen lukt, selv med varmekabler i gulvet.

Hadde til Nr 1. Og bleier på varmekabler = stank.. Vaska bøtta ofte men lokta satt fast. Og dei posene er dyre.Vil ikkje anbefale noe søppel bøtte på varmekabler egentlig. Med Nr 2 hadde eg ein pose som hang på veggen. Og tok ekstra brød pose el rundt bæsje bleiene. Kom aldri den samme bleie lokta da. Så tok vi posen ut i søpla hverdag. Og etterhvert når ho begynte med fast føde og det blei redusert til 1-2 bæsjebleier til dagen kasta vi bleia rett ut. Da er det ingen triks for og ungå stanken :p

Vi må gå et stykke til søpla ute så ser for meg et evig styr om vi må ut for hver bleie... Om ikke bleiebøtte fungerer må vi vel se på en annen løsning...

Jeg har hørt fra flere at den man får på barnas hus er dårlig, mens den fra babyshop er bra. Siden de uansett er gratis så kommer vi til å prøve, men jeg hadde nok ikke brukt penger på en.

Tror vi dropper det, synes det lukter så innmari kjemisk og etterhvert grusomt av disse bøttene. Og selv om man får de gratis så er jo fortsatt posene dyre, orker ikke betale så mye for å kaste bæsj :p

Vi har bare en søppeldunk med lokk med en rull avfallsposer oppi. Enkelt og greit. Når førstemann kun fikk morsmelk trengte vi ikke å ta den ut for hver bæsjebleie, men når han begynte med fast føde var det nødvendig. Da er det heldigvis ikke like mange bæsjebleier om dagen lenger:p

Vi har prøvd to typer bøtter, gratisbøtte på barnashus var skikkelig heslig. Du måtte presse ned et lokk for å få ned bleiene og med fulle bæsjebleier kunne det gå galt.

Her blir det nok en del tøybleier, men andre bleier går i vanlig søppelsekker ev. hundepose.

Brukte bleie bøtta du får gratis på barnas hus sist, syns den fungerte helt supert men syns det blei for dyrt med med posene i lengden.
Gikk til innkjøp av Ubbi bleiebøtte, dyrt for ei søppelbøtte, kunne like gjerne kjøpt vanlig pedalbøtte til en liten del av prisen. Får se om vi kjøper noen refill til barnas hus bøtta eller om vi bare bruker Ubbi (for har vi først kjøpt en så skal den sannelig brukes ;) fordelen med den er at det ikke lukter noe så lenge lokket er lukket :)

Back
Topp