Bleiebøtte?

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Hva er deres erfaring?
Hører noen som sier helt supert og andre sier at det er dyrt og at en klarer seg godt uten.

Vi klarer oss fint uten. Bruker små poser fra Libero som kastes ved behov.

Synes det er mer styr... Den tar opp plass, og må uansett tømmes daglig for at den ikke skal lukte.... Vi brukte "vanlige" bleie poser og kastet etter hver 2.-3. tissebleie, eller uansett etter bæsjebleie. Kommer til å gjøre det denne gangen også.

Vet de er gratis, men folk sier at det er refillene som koster og ikke selve byttene.
Kjekt p lese mange som har god erfaring med å ikke bruke de- er det jeg heller mest mot ;)

Jeg har aldri hatt bruk for bleiebøtte. Har brukt hundeposer, som jeg hiver etter 2-3 tissebleier og etter hver bæsjebleie. Knyter den bare igjen, of sa er det nesten helt luktfritt i vanlig søppel. Søpla kastes uansett minimum en gang i døgnet, da bleiene fyller den raskt opp :)

Synest den er genial jeg da :) trenger ikke tømme hver dag, og lukter ikke. Har den som heter sangenic fra tommee tippee. En refil koster ca 120 kr og varer lenge! For oss er den verdt det hvertfall.

Har ikke og klarer oss fint uten :-)

Bleie bøtte er fint hvis man ikke har kabler. Men det blir kjempe dyrt. Og jo større barnet er jo dyrere blir det. Vi bruker bare poser og legger dem i en bærepose som vi går ut med når den er full. Kjøper poser på apoteket med lukt i så bleiene ikke stinker.

Vi brukte det i begynnelsen men endte til slutt bare med å kaste det i vår vanlige søpplekasse, for å spare pengene de bleiebøtte-posene kostet. den blir jo stadig skiftet på, så merker ikke no særlig til lukt.

Jeg har aldri hatt bruk for bleiebøtte. Har brukt hundeposer, som jeg hiver etter 2-3 tissebleier og etter hver bæsjebleie. Knyter den bare igjen, of sa er det nesten helt luktfritt i vanlig søppel. Søpla kastes uansett minimum en gang i døgnet, da bleiene fyller den raskt opp :)
Samme her :)

Synes det var veldig praktisk i begynnelsen da det var mye bleieskift. Luktet ikke og så slipper man å kaste søppelet hele tiden.
Nå når hun er 8 mnd bruker jeg begge deler. Vanlig søppel og bleiebøtten.

Bleiebøtten har vært gull her. Det er et stykke til søppelkassen, så det blir et tiltak å tømme søpla hver dag. Jeg har aldri opplevd dårlig lukt fra bøtten, selv når den har stått i en uke med bleier i.

Jeg kjøper refill på ebay, refillene i Norge er for dyre. Hadde ikke ebay vært et alternativ hadde jeg brukt hundeposer. Fikk en stor rull for 250 kr i midten av januar, og har mye igjen av den ennå.

Vi skal bare ha AngelCare bleiebøtta til våtposen, (den vi får gratis på BarnasHus) her går det i tøybleier, så tenkte det var greit å ha våtposen oppi for å slippe å ha den på gulvet.

Men har ikke født enda, så har ikke fått testet det ut enda :)

Vi bruker bleiebøtte med vanlig plastpose. Synes det er greit med en med et ordentlig lokk.

Back
Topp