Bleieavvenningen går ikke fremover....

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
SOfie har jo halvveis sluttet med bleie. Dvs hun er flink hvis hun gidder, men noenganger så sier hun bare "nå tisser jeg" og vet hun ikke har bleie, også bryr hun seg ikke om hun går med våte klær [&:]

I bhg nå er det helt katastrofe, hun tisser seg ut minst 3 ganger om dagen, hjemme går det bedre. Nå har vi holdt på i noen mnd og jeg synes ikke det er noen fremgang. er hun ikke klar allikevel? Før spurte hun om hun hadde bleie hver gang hun måtte tisse, på den måten kunne vi fange opp de gangene hun hadde "planer" om å tisse på seg. Nå sier hun ingenting, bare gjør det.

Tips please! [:)]

Jeg vil også ha tips. Her gav jeg opp når vi skulle i barnehagen, for vi kom oss jo aldri ut døra. HVER gang vi skulle gå ut døra, så tisset hun på seg. "Nå tisser jeg, mamma" med et stort smil rundt munnen[&:]

Tips mottas gjerne her også[:D]

ORIGINAL: Bdancer

hvis hun ikke gidder å ta ansvar for det selv ville jeg begynt med belønning og ros når hun var flink og "kjeft" når hun ikke var flink. med kjeft i anførselstegn mener jeg at man poengterer at det er dumt og hvorfor med skuffet stemme (vet ikke hva annet jeg skal kalle det) + veiledning på hva hun skal gjøre neste gang.

Hun har jo fått klistremerker når hun har tisset, men når har jeg gått tom. Det gikk så bra en stund at jeg sluttet med det, men kanskje jeg skal innføre det igjen. Og jeg uttrykker veldig skuffelse når hun tisser på seg og gjør som du sier, men hun tar det ikke så tungt. Skal prøve igjen med belønning. Men hva med bhg? De belønner jo ikke. Kan jeg sende med henne klistremerkeboka og klistremerker så de gjør det samme? Det er jo der det store problemet ligger egentlig.

ORIGINAL: ¤Lykketrollmor¤

Nå vet ikke jeg hva dere har prøvd og ikke, men dette fungerte her:

Jeg lånte noen bøker på biblioteket om emnet, og de leste vi mens hun satt på do.
Forklarte henne at store jenter ikke bruker bleier, men de tisser og bæsjer i do. Og at babyer bruker bleier fordi de er for små. Så spurte jeg henne om hun trodde hun klarte å gå uten bleie, uten å tisse på seg. Og det klarte hun hvertfall, for hun var stor jente fikk jeg høre da. [:D]
Spurte henne OFTE om hun måtte tisse, og passet på å sette henne på do før og etter soving og måltider etc.
Og skrøt voldsomt av henne når hun klarte å få alt i do.

Kan ikke komme på noe annet jeg. Lykke til! [:)]

Jeg minner henne på at hun ikke har bleie og spør henne ofte. Noenganger følger jeg henne bare på do fordi jeg vet at hun egentlig må. Vi har fast Donald lesning på do, det liker hun, men tror bare hun er litt lat på det og synes det er lettvint å bare tisse på seg.

For meg høres det ut som om hun ikke er helt klar. Jeg er av den typen som ikke liker å stresse med det. Men, det må jo du kjenne på selv altså[:)]

ORIGINAL: Rappo

For meg høres det ut som om hun ikke er helt klar. Jeg er av den typen som ikke liker å stresse med det. Men, det må jo du kjenne på selv altså[:)]

Ja det er nettopp det jeg tenker også. Jeg vil absoutt ikke stresse henne med det hvis ikke hun er klar. [:)]

esther var flink når vi var hjemme i ferien men nå som hun har begynt i bhg har det stoppet litt opp.
men vi spørr hver dag så vil hun eller vil hun ikke..
jeg stresser ikke

Back
Topp