Bleieavvenning runde nr 2

Love4two

Forumet er livet
Da er vi på runde nr 2 med bleieavvenning, og denne gangen er det bare over altså [8D]
Nå har det vært sånn at hun tisser og bæsjer i bleia fordi det er så enkelt og greit. Forstod jo ikke det før hun fikk gå med truse i påsken, og jeg fortalte henne at nå måtte hun huske på at hun hadde truse på. Litt senere sa hun det at hun bare kunne tisse i trusa, og da forstod jeg jo at det er jo sånn hun har tenkt når hun har på seg bleia. Nå går hun til barnehagen uten bleie på, med masse skift og så får vi håpe de voksne hjelper henen så godt de kan de også. Ettersom Thea fikk til dette så fint i fjorsommer, så må jo dette gå bra. Jeg har sagt at til sommeren så er det slutt på disse bleiene, at ingen 4 åringer går med bleie [8D] Så nå skal vi kjøpe flere prinsessetruser hvis hun de neste dagene er flink til å gå på do. For hun vil gjerne ha flere av dem [:D] I natt sov hun uten bleie også, så nå er det ingen vei tilbake [:)] Det at hun har tisset i bleia har vært latskap for i sommer var hun helt på styr for å ikke gjøre det. Det eneste er den bæsjingen som vi må jobbe litt med, men det kommer seg vel det også håper jeg [8|]

Kryss fingrene for oss nå [:)]

Krysser fingrene kjempemasse, det går nok bra nå tenker jeg!!

Tusen takk [:)]
det bare MÅ gå bra [:)] Det som er irriterende er at IGJEN er det forandringer på gruppen til Thea. Nå er ped.lederen deres syk, og de har fått inn en ny voksen. Jeg vet ikke hvor lenge det er snakk om jeg, men sambo mente hun sa at hun skulle bli der en god stund. Hun virker kjempe flink altså, hun er voksen dame og virker som hun har barn selv. DET er virkelig tydelig på de som jobber i en barnehage. De som ikke har barn har ikk elike mange strenger å spille [:D] Tenk bare så flink jeg er nå [8D][:D][:D][:D]

Jeg er overbevist om at hun vil klare det nå. Hvertfall når hun liker så godt prinsessetruser[:D]
De i barnehagen må bare skjerpe seg, de må følge henne opp.

Kjenner en gutt her som sliter litt også. Han er blir 6 år nå i juni og fått tilbakefall, så det kan skje i alle aldre. Det er latskap hos han. For når mammaen hans spør "kjente du ikke at du måtte på do?" hvor han bare løfter på skuldrene og sier vet ikke mens han himler med øynene..

hahaha.. jeg ser det for meg og tenker, my god!! 12345678910 12345678910 [:D][:D][:D][:D]

Så jeg har faktisk forventinger til både det ene og det andre fremover.
Denne gutten er godt veloppdradd, men nå er han inne i en rar periode.

skal krysse fingrene for at det går kjempe fint.

Bare til å stå på og være konsekvent.

Krysser fingrene for dere!
dette kommer nok til å gå kjempe fint [:)]
Det kan jo faktisk hende at hun ikke var helt klar for bleieavvenning rett etter hun ble storesøster og trengte en slags type oppmerksomhet.

Tusen takk alle sammen [:)]

Det går så som så dette her nå. Som tidligere går det bra med å tisse på do, men hun bæsjer i trusa [&:] Hun har bæsjet 1 gang på do siden vi startet i slutten av påsken [:o] Vet ikke hva vi skal gjøre for å få henne til å gjøre det oftere??

Er så lei av at hun fremdeles gjenner seg under bordet og gjør sitt under der. Hun må jo kjenne på at det skjer noe?? Huff huff huff [&:] Får håpe det går seg til etterhvert.

Jas, du har vel rett i det der. Det var jo så mye annet som skjedde på den tiden, så det ble nok for mye for henne da. Bare så frustrerende og rart at hun ikke åfr til dette med å bæsje i do [:'(]

Kan jo trøste deg med at det er mange, mange barn som sliter med det å bæsje på do...
Vi slet med at A ikke ville bæsje på do i bhg.
Vi startet med en bok som han fikk klistremerke i når han bæsjet på do, og nå går det kjempe bra!
Men, jeg skjønner at det er veldig frustrerende!!
Har du ringt HS og spurt om råd?

Krysser fingrene for dere..

Nå ser det lyst ut her. Det har igjen begynt en ny voksen i gruppa til Thea, men heldigvis skal jeg si. For hun er ei voksen dame med egne unger, og som er helt super duper. Hun møter oss i døra hver morgen og jobber med Thea i bh med å gå på do. Thea og hun har en hemmelighet sammen [:D], og det er dette at hun tar med THea på do, skifter på henne hvis uhell og sånt. Bare det at Thea føler hun har en voksen hun kan stole på i bh gjør jo alt så mye mye lettere [:)]

Siden påsken har hun sovet uten bleia. Hun har veldig få ganger tisset i bleia dette året hun har sovet med den, så det går helt fint på natten. Våkner og må på do, så dette er ikke noe problem. Hun har hatt noen få uhell i barnehagen med bæsjing, men det ser ut til å gå seg til der også. I to siste dagene har hun voksne i bh latt Thea leke uten bleie, og da må hun jo passe litt ekstra på Thea, men det har gått bra. Så nå tar vi de uhellene som måtte komme, for de er ikke så ofte. Og nå som jeg synes det ser ut til å løsne, så tror jeg også Thea føler mindre press. [:)]

Så bra H!!!![:D][:D] Utrolig hvor stor forskjell enkeltpersoner kan utgjøre. Gleder meg for Thea[:)]

Endelig, så gøy å høre. Da tenker jeg at det går fint fremover.

Det var deilig å lese at Thea har fått en voksen hoer trygg på i barnehagen- det var sånn det løsna for Erik også,ved at det begynte en ny assistent (godt voksen dame med egen unger [;)]) som skjønte hva han trengte [:)] 

Håper den gode trenden fortsetter for dere [:)]

Nå skal jeg vel ikke si dette her for da snur det jo seg sikkert i løpet av de neste dagene.... [8D]
Men det går så fint med bæsjingen i do. Hun bæsjer oftere og oftere i do, og hun voksne damen i bh er bare så super duper. Jeg har sånn sansen for henne. Hun er vist bare vikar, og jeg skal kjempe for å beholde henne altså. Men hun er så til stede og THea har det så fint i barnehagen for tiden. Måtte det bare fortsette sånn. I kveld da pappen leste for Thea for de plutselig inn på do fordi Thea måtte bæsje og det var gang nr to i dag [:)][:)][:)] De uhellene som en skjelden gang kommer nå er mye mere uhell enn det noen gang har vært. Det har vært at hun promper og så kommer det litt i trusa, eller at hun akuratt ikke rakk fram. Dette er jo framgang å regne [;)]

Hun må jo neste får en premie nå hvis hun klarer å bæje bare i do. Har nå lovet henen det da [8D] Vet bare ikke helt hva det skulle vært, nå som hun også har bursdag. gruble gruble [8D]

Back
Topp