Bleieavvenning - igjen...

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Hva gjør man når barnet nekter plent og gå uten bleie, og blir helt hysteris og gråter etter og få bleie på når du forsøker og ta den av så det kan bli vandt til og gå uten? (Er 3,5 år)

RobinHood skrev:

Prøv å bytt til tøyleie eller noe sånt? Sørg for at det ikke blir behagelig å tisse seg ut. Her blir også sønnen vår helt rar når han ikke går uten bleie. Går fint når han er naken, men under bukse synes han det blir uvant. Er bare 22 mnd enda, men tror det er lurt å begynne tidlig å venne dem å være uten.

Ta henne med på truseshopping? Kanskje det hjelper?

Tror ikke det er det at det er uvant som er problemet, det gikk helt fint til og begynne med. Hun var veldig stolt av trusene sine, og ville gå med bare truse, men plutselig snudde hun helt om.

Jeg tror det er fordi hun ikke vil gå på do, og klarer og kjenne når det kommer, og blir veldig lei seg når hun tisser i buksa.

Samtidig tenker jeg jo at hun må kjenne at hun tisser/har tisset for og lære og kjenne følelsen. Tøybleier er sikkert ett godt forslag, men ett steike dyrt ett da.
emoticon 

Ja, jeg var også litt sånn "Stakkar som blir lei seg når hun tisser seg ut"... Men fikk høre at det må de bare kjenne på.. det går fort over :):)  
Jenta her sleit med å lære seg å gå på do, men bleien skulle av! sa mamman..

Kan det være en ide å ta trusene på inni bleien?
Så kjenner hun at hun tisser på seg?

Lillesnille skrev:
Ja, jeg var også litt sånn "Stakkar som blir lei seg når hun tisser seg ut"... Men fikk høre at det må de bare kjenne på.. det går fort over :):)  
Jenta her sleit med å lære seg å gå på do, men bleien skulle av! sa mamman..

Det er greit nok at hun blir litt lei seg, det må gjerne til. Men jeg føler ikke at det er så veldig produktivt hvis man må tvinge en hylende unge av bleien. Spesielt ikke når hun legger seg rett ned og gråter, skriker og rabler.

Mulig jeg tar feil, men alle steder man leser står det at man ikke skal mase på barna, og da tenker jeg at direkte tvang gjerne ikke er så mye bedre?

Kickie skrev:
Kan det være en ide å ta trusene på inni bleien?
Så kjenner hun at hun tisser på seg?

Haha  Smart!  Det kan vi prøve!!

Back
Topp