Bleieavvenning dagtid ok, hva med NATTA? Tips?

Løvinnen

Glad i forumet
Ser ut som om bleieavvenningen går rette veien for gutten min på 2 år og 7 mnd [:)][:)]
Men, hva gjør jeg så videre når han skal sove?? Og når kan han være klar for det tro, litt tidlig nå?
 
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre når det gjelder å slutte HELT døgnet rundt så mottar gjerne tips fra dere som har prøvd det og lykkes! [:)]
 
jeg ville ventet litt med avvenning på natten...slik at han er helt sikker på dette selv...er ikke like lett å styre blæra når man sover...

men det r jo kjempe fint at du har klart å avvenne på dagtid da..
driver selv med det nå,men går ikke så veldig bra enda.mendet kommer ....håper jeg snart..hehe
 
vi sluttet med bleia for 1,5uke siden og hun sa selv idag at hun ikke vil ha den på i natta:) hun sier fra når hun skal tisse og springer helst også på do uten å si noe:)
 
Hehe, så bra, artig å høre/lese andres erfaringer [:)]
 
Da avventer jeg bare til han kanskje selv foreslår at han ikke skal ha på bleie ved kveldsstellet!
Vet jo ikke når man kan forvente at bleie på natt kan kuttes ut...men tisselaken ligger klart for evt uhell, men ser da ikke poenget med å begynne med nattestid helt enda.
 
 
 
Vi sluttet med nattbleie når hun selv ønsket det og det har gått kjempefint. Har skjedd uhell men det må jeg regne med, både nå og senere, men håper det ikke selvfølgelig for da slipper jeg å vaske så mye[8D][:D]

Har på henne slike avvenningstruser som jeg kjøpte på bleieboden om natten og de er helt supre!
 
Vi sluttet med bleie om natta etter han hadde vært tørr 1-2 mnd på dagtid. Vi merket at bleia alltid var tørr om morgenen og snakket med han om å bare sove i truse om natta. Han syntes det var kjempe stas, og det har bare vært et uhell hittil ;)
 
Lykke til
 
Nettopp prøvd å slutte med bleia på natta med sønnen min selv og det har gått ganske greit egentlig. Har tatt og klippet opp to søplesekker og lagt rundt madrassen så den ikke skal bli våt. Deretter et håndkle sånn ca midt på, eller der han ligger med rompa da.. hihi[:D] og laken oppå der igjen. Så har han ligget med bare truse på nå i en ukes tid og bare hatt to uhell.[:)] men jeg er sånn at jeg må ofte på do om kvelden og natta. Da tar jeg med han i samme slengen og går på do med han. Har gått veldig fint egentlig. Han har ikke alltid villet gå på do om natta da, fordi han har vært så trøtt, men det har heller ikke skjedd noen uhell de nettene heller. Også pleier jeg å kutte ut masse drikke rett før legge tid, for da må han ikke så veldig på do i løpet av natten heller. Forteller han hele tiden at han er stor gutt nå og må være flink gutt å gå på do når han må det. Er veldig fornøyd med det.
 
Her sa hun fra selv når hun ikke ville ha bleie på natta lenger. Og da var det noen små uhell de første par ukene, men nå har hun vært helt tørr både dag og natt i ca 3 mnd [:)] Vi var veldig skeptiske da hun sa at hun ikke ville ha bleie på natta lenger siden det kun var 2 uker siden hun sluttet på dagtid, men hun var tydeligvis klar for det selv.
 
I stedet for søppelsekker ville jeg heller brukt slike underlag en får kjøpt på apoteket til å ha i senga.. da slipper det å bli så klamt å ligge.
 
Jeg brukte slike heldekkende plastlaken man får kjøpt på apoteket til eldstesnuppa og hun var helt gjennomvåt av svette.. dumme meg kunne ikke skjønne at det var grunnen til at hun sov dårlig om nettene.
 
Jeg bruker nå bare ekstra laken under henne og så tar jeg å vasker overmadrassen når det er behov. Har en ekstra liggandes i skapet i tilfelle den andre ikke rekker å tørke før den skal brukes.
 
Ok, men her har det faktisk gått veldig bra med søplesekker altså. Han svetter ikke eller noe som jeg har merka. Men de laknene på apoteket er vel svin dyre, så det gidder jeg ikke bruke penger på. Er jo bare for en liten periode uansett da.
 
Vi startet med bleieavvenning nå rett før sommerferien. Og det gikk så fint. Veldig motivert for å slutte. Vi fortsatte med bleie på natta og når vi skulle kjøre bil langt. Men den siste mnd har han vært helt tørr i bleia også om natta. Siste vi gjør før senga er å gå på do og det første om morgenen. Så nå har han vært uten bleie også på natta i ei uke. Han er 2år og 8mnd.....[:D] Kjempeflink til å si ifra...så nå har vi en helt bleiefri gutt...!!!
 
Det viktigste med å slutte på natta er å se om gutten din er motivert også til natta, og for all del ikke gi kjeft hvis han har tisset på seg....vi har en tynn overmadrass og så tisselaken under den så det er enkelt å skifte på senga...Ikke gi drikke etter at han har lagt seg...
 
her slutta jenta mi med bleie for 3-4 uker siden. har tatt det iløpet av sommerferien. det har gått veldig fint! har ikke sluttet med nattbleien ennå, hun har våte bleier om morgenen og tenker at når hun begynner å ha tørre bleier om natta kan vi slutte.
 
Her sluttet vi på dagtid, men en kveld mamma skulle passe henne, trodde mamma Emilie hadde sluttet helt. Så hun la Emilie uten bleie og det funket kjempe greit. 1 uhell på natta til nå, er en mnd siden vi sluttet [:)] 
 
Back
Topp