Bleieavvending

Ho Mor

Forumet er livet
Hvordan ligger de andre toåringene an? Ida har do diilla delux!!! Av og til greier hun å koble at hun må gå på do når hun er tissetrengt. Andre ganger greier hun det ikke og tisser da i bleien for så å si hun må på do. Det er jo greit altså. Men problemet er at hun da krever ny bleie fordi den gamle har hun tisset EN gang i[&:] Jeg har tatt den på henne og hun får da enten klikkebyer eller hun tar den av seg og henter en ny en. Så nå har jeg gått til innkjøp av avvendingsbleier/truser på bleieboden. De gjør det såpass ubehagelig å tisse i bleien at jeg håper hun fort kobler at hun alltid må gå på do når hun er tissetrengt. Jeg har nemlig ikke råd til å bruke 10 bleier på henne i døgnet[&:] Tøybleiene har jeg solgt[:'(] Jaja.. Noen flere med små som har dodilla og begynner bli klar for avvending?

[&o] nei... ikke helt der enda!

Men han har veldig flink til å si fra før han bæsjer, noe som ikke hjelper da han NEKTER å sitte på do eller potte... Han nærmer seg doet for hver dag sier de i bhg, så det er håp der... Hjemme er det full nekt!

Har hatt litt av samme problemet med å skifte bleie etter man har tissa en gang ja... Så mitt råd er å kjøpe billigbleier [:-] fikk tips om å kjøpe mumibleiene (rema 1000), dek oster jo 4,99 pr pakke... så da blir d ikke såååå dyrt å skifte så ofte!

Men håper at disse trusene hjelper til bleiavvenning...[;)] så utrolig flink hun er[;)] var storebror like gira på d også?

ORIGINAL: chrichri

[&o] nei... ikke helt der enda!

Men han har veldig flink til å si fra før han bæsjer, noe som ikke hjelper da han NEKTER å sitte på do eller potte... Han nærmer seg doet for hver dag sier de i bhg, så det er håp der... Hjemme er det full nekt!

Har hatt litt av samme problemet med å skifte bleie etter man har tissa en gang ja... Så mitt råd er å kjøpe billigbleier [:-] fikk tips om å kjøpe mumibleiene (rema 1000), dek oster jo 4,99 pr pakke... så da blir d ikke såååå dyrt å skifte så ofte!

Men håper at disse trusene hjelper til bleiavvenning...[;)] så utrolig flink hun er[;)] var storebror like gira på d også?

Ja hun er ganske flink igrunn. Og så har hun jo storebror som ideal[:)] Han sluttet med bleie om dagen da han var ca 2 1/2 år og sluttet om natten da han fylte 3. Han var veldig flink[:D] Men vi hadde noen runder før han greide å bæsje på do. Gikk enten i trusen eller at han forlangte bleie på når han var trengende. Tror det er helt vanlig. Belønning med klistremerket funket bra på han. Ida lar seg ikke like lett bestikke[&:][:)]

flnike de er da!

Ådne har tissa på do to ganger.. og er ikke akkurat spesiellt gira på verken do eller potte.

Jeg er ikke så innmari gira på å få han tør heller.

Han sier fra når han har besja.

Snuppa er relativt klar for det hun også ja... Tissingen går det forøvrig ikke så bra med annet enn på morgenen, men så er til gjengjeld nattbleiene OFTE tørre.. På dagtid glemmer hun å tisse på do, så det kommer i bleia, men hun er flink å bæsje på do. Kommer i bleia det også av og til, men da blir hun helt fortvila, fordi hun synest at det er så fryktelig ekkelt.

Stresser ikke med avvenning i det hele tatt, men minner henne på hvor hun egentlig skal gjøre fra seg, når hun hysterisk kommer vaggende og vil ha av seg bæsjebleia fortere enn fortest [8D] [:)]

Snuppa mi er forsåvidt klar. Vi tar det veldig rolig da, men hun bæsjer omtrent kun på do, og tisser på do ved hvert bleieskift. Hun sier ifra når hun må bæsje, men noen ganger skjer det litt for fort og da går det i bleia[:D] Nå skal vi snart bort i 3 uker, og da kan hun gå mye uten bleie, så da får vi se hva som skjer.. Håper på bleieslutt innen sommeren hvertfall.

snuppa mi vil ikke gå på do med do ring,hender hun går uten.. Så kan hun både tisse/bæsje på potta. Men hun sier ikke fra, så jeg springer på do med henne etter måltider, om morgenen og etter kveldsmat. Håper hun begynner og si fra snart[:)]

Back
Topp