Bleieavtalene

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Litt tidlig å tenke på kanskje, men tanken har streifet meg om det kan være lurt å tenke litt økonomisk, å handle pakker med bleier mens det ennå er superbillig med hver 2.pakke gratis hos flere kjeder. Kjedene følger hverandre nøye, og jeg ser for meg at plutselig så slutter de med dette tilbudet fordi andre kjeder slutter med det. Og vipps så er det full pris igjen hos alle. Man får jo ikke noen pekepinn på at sånne tilbud skal avvikles, da alle kjedene holder kortene tett til brystet. Men hadde vært kjipt om de i løpet av høsten sluttet med bleieavtalene. Så tanken har slått meg om jeg burde hamstret et par pakker hver gang jeg er på handletur :p Men det er kanskje bare en tåpelig tanke? Husker med min nr.2 i 2011 at de hadde samme tilbudet, og det gjaldt babymatglass også. Men plutselig var bleiekrigen over og alle kjedene kjørte fullpris igjen...
 
Litt tidlig å tenke på kanskje, men tanken har streifet meg om det kan være lurt å tenke litt økonomisk, å handle pakker med bleier mens det ennå er superbillig med hver 2.pakke gratis hos flere kjeder. Kjedene følger hverandre nøye, og jeg ser for meg at plutselig så slutter de med dette tilbudet fordi andre kjeder slutter med det. Og vipps så er det full pris igjen hos alle. Man får jo ikke noen pekepinn på at sånne tilbud skal avvikles, da alle kjedene holder kortene tett til brystet. Men hadde vært kjipt om de i løpet av høsten sluttet med bleieavtalene. Så tanken har slått meg om jeg burde hamstret et par pakker hver gang jeg er på handletur :p Men det er kanskje bare en tåpelig tanke? Husker med min nr.2 i 2011 at de hadde samme tilbudet, og det gjaldt babymatglass også. Men plutselig var bleiekrigen over og alle kjedene kjørte fullpris igjen...
Det er absolutt en god ide.
da jeg hadde barn sist, var det bare hver 6 bleiepakke gratis, og bleiene kostet 35-40kr pakka (libero touch).
nå koster de 47kr pakka i min butikk, og er annenhver gratis.

så i 2016 betalte jeg 175-200kr for 6 pakker, og nå 2022 betaler jeg 140kr for 6 pakker.
Gudene vet hvor lenge prisene holder seg så lave med tanke på alt som skjer i europa!
 
Det er absolutt en god ide.
da jeg hadde barn sist, var det bare hver 6 bleiepakke gratis, og bleiene kostet 35-40kr pakka (libero touch).
nå koster de 47kr pakka i min butikk, og er annenhver gratis.

så i 2016 betalte jeg 175-200kr for 6 pakker, og nå 2022 betaler jeg 140kr for 6 pakker.
Gudene vet hvor lenge prisene holder seg så lave med tanke på alt som skjer i europa!
Syns en pakke koster 59 nå på rema og kiwi, uansett om det er libero newborn eller nr.6 liksom.
 
Syns en pakke koster 59 nå på rema og kiwi, uansett om det er libero newborn eller nr.6 liksom.
Ser det varierer veldig fra butikk til butikk, men jeg gikk faktisk å sjekka i dag på butikken for jeg så reklamen om annenhver gratis pakke og begynte å tenke på å kanskje spare litt allerede nå :p
 
Går bleier ut på dato?

Nei, men om de ligger i åpen pakke i uker/måneder vil de suge til seg fuktighet fra lufta og bli upraktiske å bruke. Jeg prøvde å spare noen bleier mellom mine barn, og det gikk ikke bra, hehe.
 
Litt uheldig om babyens hud ikke liker akkurat de bleiene man har hamstret inn kanskje...?

Jeg har ikke erfaring med slikt selv, men har flere venner som sier de måtte bruke spesifikke merker (evt unngå spesifikke merker) pga eksem/utslett.
 
Blir nok å gjøre som med første, å handle inn noen pakker klart før baby kommer. Men helst tidlig, før prisene øker enda mer! :wideyed: Er dyrt nok her... Tenker å kjøpe et par ulike merker også i tilfelle, så kan jeg gi bort hvis baby ikke tåler en av merkene.

Synes det var kjempefint å ha det klart sist. Kjøpte inn engangskluter, våtservietter, bleier, sink osv og lagde et lite lager med det. Kjekt i nyfødttida å slippe ekstra butikkturer. :)
 
Kommer nok til å ha et lite lager, men tror ikke noe storhamstring. Én ting er om baby ikke tåler bleien, en annen er om passformen er riktig. Så kjipt å ha kjøpt inn bleier for flere mnd. og man ikke kan bruke dem fordi baby tisser og bæsjer på klærne :angelic:
 
Last edited:
Vurderer tøybleier igjen og har en del fra nummer 3. Må vel bare kjøpe nyfødt cover da jeg ga det bort.
Tror også det er tilbakebetalt en viss sum fra kommunene i Norge om jeg husker rett.
 
Så den her nå :)
 

Vedlegg

  • 3C55E0D1-CC97-4DDF-9B75-AC7E03FA382E.png
    3C55E0D1-CC97-4DDF-9B75-AC7E03FA382E.png
    5,2 MB · Visninger: 53
Dere kan også kjøpe sånne store pakker på obs til ca halve prisen av hva det koster i andre butikker. Å det har de vel hatt i mange år?
 
Back
Topp