Bleie

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
I det siste synes jeg body/strømpebukse/pysj blir våt mellom bena uten at bleia har lekket. Bleia er liksom kald og fuktig utenpå, akkurat som ytterste sperrelag ikke er helt vanntett. Flere med samme erfaring?

Lurer på om det kan være fordi hun tisser så mye på en gang når hun først tisser at den blir veldig full. Kan det hjelpe å gå opp en størrelse?

Eller kan det hende pampers har endret litt på bleiene slik at de ikke er helt vanntette lengre?
 
Vi bruker pampers og har ikke det problemet, men han tisser ikke så mye på dagen. Kunne sikkert fint hatt samme bleia hele dagen. Tisser mye på natten, bruker pampers baby dry der og opplever ikke at det er fuktig da heller (selv om bleia er fylt til randen når han står opp).

Prøve et annet merke?
 
I det siste synes jeg body/strømpebukse/pysj blir våt mellom bena uten at bleia har lekket. Bleia er liksom kald og fuktig utenpå, akkurat som ytterste sperrelag ikke er helt vanntett. Flere med samme erfaring?

Lurer på om det kan være fordi hun tisser så mye på en gang når hun først tisser at den blir veldig full. Kan det hjelpe å gå opp en størrelse?

Eller kan det hende pampers har endret litt på bleiene slik at de ikke er helt vanntette lengre?

Har opplevd det samme to ganger nå, men det er om natten da. Den ene gangen var det søkkvått mellom bena. Den andre gangen var det kun fuktig.
Syns også det var rart at bleia lakk på den måten, aldri opplevd før.
Hun bruker ikke Pampers da, men remableier. Her ble det bedre når jeg begrenset drikkingen rett før leggetid, så virka som om bleia var alt for full. En strl opp hadde ikke passet her!
 
Mi holder seg lenge så når det først kommer,kommer det mye...kun pampers og rema sine teipbleier som holder tørt her.
Prøvde en str større på bleiebukser,men da lekker det rundt lårene
 
Opplever det samme fra tid til annen. Rema bleier. Men siden det ikke er så ofte gidder jeg ikke bry meg med det. Han tar av bleia med pysjen på også. Så bleia blir liggende som en klump ved beina inni pysjen. (både hel pysj og todelt). Jeg er litt lei av og ferdig med bleier kjenner jeg.... Haha. Skal vekk til sommeren.
 
Har opplevd det vi også, med pampersbleiene. Ikke ofte nok til at jeg orker å bry meg med det, men rart er det. Stort sett bare på morgenene, når hun har hatt samme bleien på i lengre tid.
 
Det er pampers baby dry hun bruker.

Får prøve å få det meste i do da, siden hun tydeligvis holder seg lenge om gangen. Hadde vært kjekt å bli kvitt den bleia, men tror nok ikke vi tar nattbleia helt enda.
 
I dag hadde mini tissa SKIKKELIG mye mens vi kjørte fra bardu til harstad. Så da var det fuktig i strømpisen. Det var pampers easy up.
 
Det er pampers baby dry hun bruker.

Får prøve å få det meste i do da, siden hun tydeligvis holder seg lenge om gangen. Hadde vært kjekt å bli kvitt den bleia, men tror nok ikke vi tar nattbleia helt enda.
Pampers baby dry her også.
 
Bruker Libero og har ikke hatt problem med det
 
Sliter med alle bleier for tiden... Ene får han eksem av men holder lenge tett andre får han ikkje eksem av men må byttes ca hver 3. Time......
 
Prøvd tøybleie?
Nop, og gidder rett og slett ikkje bruke mye penger på det no når det er knappe 6 mnd til han skal slutte med bleie.. :) har fått beskjed av hudspesialistene om at det er bortkastet fordi huden vil fremdeles vil være "innestengt" med bleien...
 
Aldri opplevd, bruker Libero. Både vanlig og up & go.
 
Nop, og gidder rett og slett ikkje bruke mye penger på det no når det er knappe 6 mnd til han skal slutte med bleie.. :) har fått beskjed av hudspesialistene om at det er bortkastet fordi huden vil fremdeles vil være "innestengt" med bleien...
Tøybleier puster så det stemmer ikke, hvertfall de uten pul-sperrelag.

Her byttet jeg til tøybleier ved ettårsalder, han slutta med bleie et halvt år etterpå. Brukte tøybleier som "truser" ved dagsoving i tilfelle rottefelle våt sovepose til 2 år. Solgte de pent brukt for halvt pris :)
 
Tøybleier puster så det stemmer ikke, hvertfall de uten pul-sperrelag.

Her byttet jeg til tøybleier ved ettårsalder, han slutta med bleie et halvt år etterpå. Brukte tøybleier som "truser" ved dagsoving i tilfelle rottefelle våt sovepose til 2 år. Solgte de pent brukt for halvt pris :)
Joda, men huden hans er helt håpløs rett og slett.. Gleder meg litt til sommeren for da skal eg ha han løpende rundt uten klær og uten bleie, altså ingenting som kan irritere huden hans.. Og slik eg ser det, hjelper ikkje å bytte en vanlig bleie med en tøybleie når selv en tskjorte eller bukse mot huden som er i bomull og puster gjør at han får eksem.... Da er man liksom like langt...
 
Joda, men huden hans er helt håpløs rett og slett.. Gleder meg litt til sommeren for da skal eg ha han løpende rundt uten klær og uten bleie, altså ingenting som kan irritere huden hans.. Og slik eg ser det, hjelper ikkje å bytte en vanlig bleie med en tøybleie når selv en tskjorte eller bukse mot huden som er i bomull og puster gjør at han får eksem.... Da er man liksom like langt...
Ja det skjønner jeg. Det gjelder vel helst når det er stoffene i bleia barnet reagerer på:)
 
Ja det skjønner jeg. Det gjelder vel helst når det er stoffene i bleia barnet reagerer på:)
Jepp, han reagerer på alt egentlig.. Egentlig, rumpen hans har det best pga all urinsyregikt den blir utsatt for.. Hehe.. Lærte det at så og si alle kremer som han bruker og til og med de eg bruker selv inneholder samme stoffene som urin/urinsyre...
 
Back
Topp