Bleie utslett

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jenta mi har sille bleie utslett, kam de skyldes at vi brukte våtservietter en liten stund på hytta? Hadde ikke vann lett tilgjengelig så...jeg bruker sink salve bed hvert skift, men det hjelper ikke fort nok.

Finnes det noe annet som virker bedre? Kanskje sink salven jeg har ikke er bra nok?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Her er det veldig effektivt å la småen ligge uten bleie, slik at rumpa blir tørr og får lufta seg. Utslettet blir så mye mindre hissig etterpå... God grunn til å være skeptisk til våtservietter - min mor vasket maling av vinduene med natusan (!) våtservietter...

• Liker
Reactions: S.
Her er det veldig effektivt å la småen ligge uten bleie, slik at rumpa blir tørr og får lufta seg. Utslettet blir så mye mindre hissig etterpå... God grunn til å være skeptisk til våtservietter - min mor vasket maling av vinduene med natusan (!) våtservietter...
What?!?! Er generelt negativ mot det, og malingsfjerning hjelper ikke på det. Hjemme bruker jeg klut og vann;)

Hun ligger å tørke innimellom men ikke idet nok da tenker jeg

Våtservietter er genial til å fjerne fersk maling, men det skyldes nok oljene og sånn i den og ikke noe skummelt er min mening ;-)

Men over til spørsmålet, vi har god erfaring med Dr.Greve sin sinksalve. Lillemann her fikk utslett for noen dager siden, skikkelig rødt og nesten sår, smurte med sink ved hvert skift og etter en dag ca var det borte.

Jeg skyller alltid våtserviettene før bruk, en vane jeg fikk siden eldste alltid ble rød i stumpen av alle typer våtservietter. Jeg bruker sinksalve mer forebyggende, og hvis stumpen blir skikkelig rød har jeg tidligere har veldig god effekt med Inotyol salve. Smurte jeg om kvelden var stumpen helt fin igjen morgenen etter. En gang jeg ikke hadde den salven i hus, og eldstesnuppa hadde skikkelig rød stump, flyttet jeg stelleunderlaget til stuegulvet slik at hun kunne ligge lenge og lufttørke, også hadde jeg på potetmel før jeg tok på bleien igjen.

Heldigvis har ikke minstesnuppa hatt rød stump enda, men det kommer vel alltids på et eller annet tidspunkt.

What?!?! Er generelt negativ mot det, og malingsfjerning hjelper ikke på det. Hjemme bruker jeg klut og vann;)

Hun ligger å tørke innimellom men ikke idet nok da tenker jeg

Ja, her bruker vi også klut og vann. På besøk bruker jeg de tørre engangsklutene til libero. Våtservietter kun når jeg må.

Vi bruker våtservietter og har aldri fått noen reaksjon på noen av ungene. Men med salve sverger jeg til Inotyol. Lillesøster (altså mellomste på 4 år) reagerte skikkelig på bæsjen sin og ble vondt sår med en gang. Men Inotyol hjalp som vidundermiddel hver eneste gang. Hvis det ikke ble smurt etter bæsjen, forble hun sår.

Back
Topp