Bleie størrelse og vask

Lillenurk93

Elsker forumet
Marslykke 2016
Som førstegangs vet man ikke så mye.

Må snart begynne å kjøpe inn litt og lurer derfor på:
☆hvilken bleie str man bør kjøpe inn?
☆hvor mye man bør kjøpe inn?
☆Våtservietter eller tørre serviette med vann?
☆Hørt om baby pulver og zinksalve, hva brukes dette til?

Vi bruker våtsetvietter,men det er smak og behag egentlig, er jo enklest med det...hvert gjennom alle merkene og de beste synes jeg er først prince sine!! Bleier går det ganske mye av i begynnelsen, må hvertfall ha en pakke av de minste, anbefaler libero newborn,men de kan som regel ganske fort starte på bleie nr 2! Kommer selv til å kjøpe 3 pakker tenker jeg, 2 de minste og 1 i str 2.sinksalve synes ikke jeg var noe å bruke men heller en salve som het bepanthen fra apoteket det er for såre stumper :) pulver er jo godt ha men ikke must synes jeg, brukes vel egentlig å stumpen det også men også fint å bruke i hudfolder å slikt om det er veldig varmt. Babyolje er godt å ha, og anbefaler natusan top to tok wash,til kropp og hår. Også Q tips beregnet på babyer og sånn vask til navlestumpen fås påapoteket.ble litt rotete dette,men håper det hjalp litt :)

Som førstegangs vet man ikke så mye.

Må snart begynne å kjøpe inn litt og lurer derfor på:
☆hvilken bleie str man bør kjøpe inn?
☆hvor mye man bør kjøpe inn?
☆Våtservietter eller tørre serviette med vann?
☆Hørt om baby pulver og zinksalve, hva brukes dette til?

Kjøp inn ett par pakker. Det er viktig å finne ut om akkurat den typen bleier passer din unge før man begynner å kjøpe inn stort. Og man vet heller ikke hvilken størrelse de kommer til å bruke, selv om de aller, aller fleste begynner med str 1.
Vi bruker tørre engangskluter eller kompresser når vi er hjemme og våtservietter når vi er ut av huset. Synes barna føles renere med klut og vann enn våtservietter.
Sinksalve brukes for å beskytte sår hud. Anbefaler heller inotyol enn sinksalve, men hver sin smak og noen synes det ene funker bedre, mens andre synes neste er bedre.

Jeg anbefaler absolutt på det sterkeste å bruke tørre kluter og vann på babyen, og våtservietter kun på tur. Vi bygget om vaskerommet når vi ventet på storesøster, så det er bygget med stelleplassen rett vedsiden av vasken. Absolutt ikke noe problem å bruke mesoft 10x10 cm og vann.

Kjøp inn strl 1 og 2, sykehuset har bleier tilgjengelig til oppholdet der. Et par pakker av strl 1 kanskje? Butikken stenger heldigvis ikke selv om vi får barn :)

Zinksalve bare tørker ut huden. Potetmel funker vel så bra som pudder og koster mye mindre. Dessuten er den parfymefri. Det brukes for å tørke opp evnt fuktighet så babyen ikke blir sår. Anbefaler å plukke opp gratispakkene på apoteket osv, der er det prøver på diverse kremer, så kan du finne den som fungerer best for ditt barn :)

Etter hvert som man blir litt tøff går det faktisk an å vaske ungen med handa under vasken også altså :-P

Etter hvert som man blir litt tøff går det faktisk an å vaske ungen med handa under vasken også altså :-P
Oh yes! Gjorde det en god del også, særlig når jeg følte hun hadde litt kontroll på hodet sitt :) Er nok litt tøffere denne gangen også, veit jo at babyen tåler mer enn man skulle tro! Men de ser så skjøre ut!

Det gjør jeg med alle barn. Slenger rompa deres over kanten på vasken. Utrolig enkelt, spesielt når de har bæsj opp til nakken.

Jeg må bare anbefale noen vaskekluter til baby! Vi kjøpte dem med forrige baby, og de er helt fantastiske. Det er engangs, men er såpass solide at man kan skylle de og henge opp til neste gang dersom de ikke er veldig skitne, og store nok til at det er nok med 1 klut til et bleieskift :-)

www.endomed.no -> nettbutikk -> Produktnummer 863038.

De koster litt å kjøpe inn, men varer lenge, er utrolig gode for stumpen til mini, og unngår mye frustrasjon hos foreldrene ;-)

Back
Topp