Bleie eller ikke? :)

*BekkUlf*

Forumet er livet
?? Hvordan gikk dere fram for å få h*n bleiefri?[:)]

Celine bruker forsatt bleie, men går mye uten på dagtid, og er flink å gi beskjed når hun må tisse/bæsje, og da går vi på do, og hun får klistremerke som hun klister i potteboken sin[8D] Merker jeg gleder meg til hun er heelt bleiefri, for bleiene er jo ikke akkurat deilige nå[:'(]

Lucas bruker fortsatt bleie. Planen er å være fri innen slutten av sommeren [:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

Lucas bruker fortsatt bleie. Planen er å være fri innen slutten av sommeren [:)]

samme med Aurora det[:)]

ORIGINAL: susso

Her ble hun plutselig klar for å være uten bleie i sept/okt. Det er diggbart å slippe bleier. Hun har av og til uhell, men det er mest i interessant lek eller noe som hun glemmer seg bort.

"Er jo farlig å gå på do før det presser så på at hun bare tripper....."

Du har jo en kjempeflott måte å gjøre det morsomt på! Er det mye tiss i bleien etter natten da?

Så bra[:D]
Ja det er en del[:)]

Elise slutta forrige mandag. Går over all forventning. [:)]
Hadde ikke trodd det skulle gå så bra, for hun har nekta å sitte på do tidligere, plutselig fant hun ut at NÅ skulle ho slutte med bleie [:)] (jeg hadde tenkt å ta det i sommer egentlig)

Hadde egentlig tenkt å ha bleie på natt, men hun ville ikke. Så her er det helt slutt med bleie
Tissa seg ut 3 ganger første dagen. Å en gang bæsja hun i trusa. Nå har hun stålkontroll på tissing å bæsjing[:)]
Er såå stolt av henne, og hun er kjempe stolt selv også.[:)]

ORIGINAL: MamsntilLucasOgLinus

Tobias også...[:)]

Her bruker hun fortsatt bleie. Stresser ikke så voldsomt med det. Vi prøver å si at hun må si ifra når hun må tisse og bæsje, men hun har ikke helt kontroll over det ennå, men regner med at det kommer etterhvert.
Hun ligger i stor seng, sluttet med flaske og smokk, så det er bare bleien igjen.

Endre-Tobias har ingen intresse for doen eller potta enda,så håpe han bli bleiefri i sommer.

Her er det ramaskrik hver gang jeg nevner eller tar frem potte eller do. Aner ikke hva jeg kan gjøre for å få henne til å ville slutte. Hun sitter på do i bhg (kommer ikke noe hver gang, men de setter henne der etter lunch hver dag), men nekter hjemme. Har prøvd med klistremerker, men det var bare stas en kort periode.

tenkte jeg skulle kjøpe sånne avvenningsbleier fra bleieboden. Kanskje det hjelper?

Følger ihvertfall med tråden[:)]

Vi prøvde oss på bleieslutt i julen (etter klaging fra helsesøster på at hun ikke var tørr! [:-]) Men hun var nok ikke klar for det. Så da tok vi en pause. Nå oppfordrer vi til tissing på do morgen, kveld og på dagen når det passer. Ofte går hun uten bleie, men tisseuhell skjer. Har bla klistermerker + lekeland som belønning, rosa prinsessetruser, masse kjekke bøker på do etc. Har slått meg til ro med at det skjer når det skjer, forhåpentligvis ila våren/sommeren.

I går begynte vi med klistremerker for hver gang han går på do. Han er skikkelig gira på det, så her går det bra foreløpig. I dag ville han ikke ha på seg bleie etter barnehagen og ikke når han skulle legge seg heller... [8D] Så jeg er meget spent på natta, kan du si. 

Bare tok av bleien og lot det stå til vi. [:)] Vilja sluttet i august/september.

Slutta når ho byrja gje beskjed når ho måtte på do. I byrjinga passa eg på å sette henne på do om det var ei stund sida ho hadde vært. Det var ein del uhell i byrjinga, og det skjer enno men ikkje så ofte.

No er det lillebror som bæsjer på potte...og til min store overraskelse trur eg jammen han prøver å gje beskjed [:o] Sutrer og klager, hvis ikkje eg finn ut kva som plager (ikkje sulten, ikkje tørst, ikkje trøtt) prøver eg å setje han på potta, og jammen meg presser han som berre det. Så her er det tidleg dotrening [;)]

Vi har ikke klart å slutte. Motivasjonen til vesla kommer og går litt. Bestevenninna i barnehagen har slutta, så hun vil gjerne hun også. Så vi lar henne gå en del uten bleie hjemme i hvert fall. Men det er stadig nye uhell. Det virker som om hun ikke kjenner at hun må tisse før hun er i gang med tissingen.

Vi tenker vel litt at vi får la det stå til, men hun blir så lei seg etter uhellene, så da vil hun ha bleie på seg igjen...og vi nekter henne ikke det. Så det er litt av og på. Tenker vi får ta det mer systematisk når det blir varmere i været, og det blir lettere å gjennomføre det, samt at hun kanskje blir litt mer kjent med hvordan ting virker hvis hun har mindre klær på? [8|]

Her setter vi ham på do om morgenen, og da tisser han som regel. Har Lynet McQueen-sete, så da er motivasjonen stor[;)]
Ellers så har vi ikke som mål at han er tørr før til sommeren[:)]

Back
Topp