Blei så lei meg i stad...

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg har gått til behandlinger i 8 mnd nå, siden jeg har fibromyalgi, og i tillegg ikke har muskler.
Når man ikke har muskler, blir alt ekstra tungt...
For meg er det tungt å raspe ost, skrelle poteter osv.
Små ting er tungt for meg....

Så sier fysio til meg at ho mente jeg kunne trene opp musklene mine, og bli mye sterkere i kroppen!
Jeg sa til mannen in at så fort jeg har blitt sterkere, vil jeg ha en baby til!
Det har vært min store motivasjon!
Jeg har gjort alt jeg har fått beskjed om, trener +++

I dag sa fysio til meg at musklene mine fortsatt er like svake, og at jeg aldri måtte finne på å få flere barn, for det ville ikke kroppen min klare...

Jeg blei så lei meg.... Jeg har jobbet ræva av meg, brukt masse penger på behandlinger, trening osv, så fikk jeg vite dette i dag...

Er takknemlig for de to fantastiske døtrene jeg har, men jeg føler meg liksom ikke ferdig med å få barn:'(

Du kan ikke gå gravid, med det betyr ikke at du ikke kan få fler barn?

Er mange barn der ute som trenger en stabil og god familie! :) 

Skjønner det er surt for deg å få en slik beskjed! Men.. 
Det er jo desverre ikke så mye en får gjort med det? 

Kan hun forandre mening om du blir ennå sterkere? =)

Second opinion da? Ikke hør på en, ta heller å få flere meninger. 

smash skrev:
Jeg har gått til behandlinger i 8 mnd nå, siden jeg har fibromyalgi, og i tillegg ikke har muskler.

Så sier fysio til meg at ho mente jeg kunne trene opp musklene mine, og bli mye sterkere i kroppen!

I dag sa fysio til meg at musklene mine fortsatt er like svake, og at jeg aldri måtte finne på å få flere barn, for det ville ikke kroppen min klare...

Jeg blei så lei meg.... Jeg har jobbet ræva av meg, brukt masse penger på behandlinger, trening osv, så fikk jeg vite dette i dag...

Er takknemlig for de to fantastiske døtrene jeg har, men jeg føler meg liksom ikke ferdig med å få barn:'(

Skjønner deg godt. Har selv to flotte jenter. Har alltid sett for meg at jeg skal ha tre barn. Men etter siste keisersnitt fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde få flere barn. Trist, men sånn er livet.

Du kunne ikke tenkt deg å adoptere eller bli fostermor? Vi får ikke lov pga min manns sykdom

Sender over en stor klem!

Live2Learn skrev:
Du kan ikke gå gravid, med det betyr ikke at du ikke kan få fler barn?

Er mange barn der ute som trenger en stabil og god familie! :) 

Skjønner det er surt for deg å få en slik beskjed! Men.. 
Det er jo desverre ikke så mye en får gjort med det? 

Kan hun forandre mening om du blir ennå sterkere? =)

Er ikke bare det å gå gravid som blir tungt, men det å ta vare på en liten baby også..
Når man får vondt av å skrelle poteter, sier det seg selv at jeg ikke kan gå rundt å bære på en liten baby...
Jeg er tante til en nydelig gutt på 6 uker, og jeg kan holde han maks 5 min før jeg må legge han fra meg...

Labambie skrev:
Second opinion da? Ikke hør på en, ta heller å få flere meninger. 

Er ikke bare ho som har sagt det, men det er ho som kjenner meg best, og ser muskelturen min best, så det er henne jeg hører mest på...
Når de andre (lege osv) har sagt det, har jeg tenkt jaja, jeg skal trenes opp, men når fysio som har jobbet masse med meg sier det, så går det mer opp for meg hvor svak jeg er:(

2flottejenter skrev:

smash skrev:

Skjønner deg godt. Har selv to flotte jenter. Har alltid sett for meg at jeg skal ha tre barn. Men etter siste keisersnitt fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde få flere barn. Trist, men sånn er livet.

Du kunne ikke tenkt deg å adoptere eller bli fostermor? Vi får ikke lov pga min manns sykdom

Sender over en stor klem!

Så trist:'( Spesielt når ønsket er så stort!

Tror ikke jeg vil adoptere.. Er liksom noe med å gå gravid, ha en baby vi har laget osv...
Mye mulig jeg forandrere mening om noen år, men sånn som ting er nå, tror jeg ikke jeg ønsker å adoptere... Selvom det er en fantastisk ting å gjøre!

Tror du skal ta livet helt med ro jeg. Åtte månder er ingenting! Jeg fikk samme beskjeden etter jeg fikk min første. Nå fire år senere var kroppen nesten klar. Jeg fikk lov etter hardt jobbing over flere år, ikke over åtte månder. Man klarer som regel det man setter hode sitt til. Jeg hadde ingen resultater på 2 år, men så plutselig begynte det å skje noe, jeg taklet bedre jobb og jeg orket mer. Så bare gi deg litt tid:) 8 månder er ingenting i løpet av ett helt liv!:)

Gi det litt mer tid =9 
8 måneder for å bygge opp kroppen er ikke lenge. 

søteste skrev:
Tror du skal ta livet helt med ro jeg. Åtte månder er ingenting! Jeg fikk samme beskjeden etter jeg fikk min første. Nå fire år senere var kroppen nesten klar. Jeg fikk lov etter hardt jobbing over flere år, ikke over åtte månder. Man klarer som regel det man setter hode sitt til. Jeg hadde ingen resultater på 2 år, men så plutselig begynte det å skje noe, jeg taklet bedre jobb og jeg orket mer. Så bare gi deg litt tid:) 8 månder er ingenting i løpet av ett helt liv!:)

Nå er det forskjell fra diagnose osv også da...
Jeg har mer enn hva jeg har skrevet her, noe som gjør at ting ikke er bare bare...
Men det er klart jeg gir det mer tid, men jeg er ikke 15 lenger heller, så litt begrensa hvor lenge jeg kan vente også.

Jeg sier også som de over: Gi det litt mer tid :-) Kanskje du burde vente ett år og så ta stilling til det da? Hvis du fortsetter å trene ++ som du har fått beskjed om? Jeg kjenner jo absolutt ikke kroppen din osv så jeg har jo ikke noe jeg skulle ha sagt sånn sett, men ta ny stilling til det om en stund i alle fall

Uff det er leit og høre, men før du tar det for mye innover deg så synes jeg at du skal oppsøke andre,. Høre deres mening!
Trøsteklem!

Lizz83 skrev:
Jeg sier også som de over: Gi det litt mer tid :-) Kanskje du burde vente ett år og så ta stilling til det da? Hvis du fortsetter å trene ++ som du har fått beskjed om? Jeg kjenner jo absolutt ikke kroppen din osv så jeg har jo ikke noe jeg skulle ha sagt sånn sett, men ta ny stilling til det om en stund i alle fall

Gir ikke opp nei:) Treningen fortsetter resten av livet..:/
Jeg er 27 nå, og vil helst ikke ha barn etter jeg er 30... Så begynner å få dårlig tid....

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Uff det er leit og høre, men før du tar det for mye innover deg så synes jeg at du skal oppsøke andre,. Høre deres mening!
Trøsteklem!

Er 3 forskjellige som har sagt det hittil... :/
Står på forskjellige ventelister til spesialister(3 stk) så får høre hva de sier..

smash skrev:

søteste skrev:

Nå er det forskjell fra diagnose osv også da...
Jeg har mer enn hva jeg har skrevet her, noe som gjør at ting ikke er bare bare...
Men det er klart jeg gir det mer tid, men jeg er ikke 15 lenger heller, så litt begrensa hvor lenge jeg kan vente også.

Klart det er forskjellig! Jeg har en medfødt sykdom som påvirker innvoller og muskler. Ett svangerskap ødlegger meg både innvendig og utvendig. Men det å gi opp har ingen funksjon, det å kjempe videre gir som regel de resultatene vi vill ha. Og du er ung, du er bare 27 og har allerede to barn, du er lenger fremme en statestikken vill si:) Jeg skulle hatt tredjemann jeg nå, men må nøye meg med andremann. Jeg vill ha en til engang, men er jo snart tretti. Så tar jeg meg en titt rundt å der ser jeg at jeg er jo faktisk en ung mamma:) Jeg prøver bare å si til deg at du ikke må gi opp, fortsett å kjemp:) Jeg aner ikke hvor mange som faktisk sa til meg at jeg burde ikke få flere barn, det står til og med spesifisert i beskrivelsen av min diagnose. Fordi mine bindeledd, muskler og innvoller er svake. Å det er umulig nesten å danne nye muskler. Men jeg ønsket meg sårt ett barn, i juni i fjor fikk jeg endelig lov, selv om de syntes det var dumt å bryte ned kroppen igjen. Men jeg beviste for legene at jeg klarer det:) Jeg skriver ikke for å være slem, men jeg sier det er håp selv om leger, fysio, spesialister osv sier du ikke kan:) De vet ikke alt, de kan ikke spå fremtiden vår, de er leger ikke spåmenn:) Lykke til å håper alle leger og spesialister tar feil!:)

Har samme shiten som deg.... Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å klare en graviditet jeg og. Jeg måtte belage meg på 9 måneder sengeliggende og store smerter fra dag 1 fikk jeg høre (før vi bestemte oss for å prøve allikevel). Jeg er nå 30 uker på vei med nr to og er fortsatt på bena! :))) Ja, det er tøft og tungt.... og ja, jeg har hatt tett oppfølging av fysio og lege hele tiden spesielt fordi bekkenet mitt er helt håpløst.... Men: JEG KLARTE DET og med litt hard trening og mye pågangsmot kan du også klare det om du bare er "sta" nok til det.... Det er jeg sikker på :))

Jeg får bare lyst å si.. ikke svelg alt du hører og tro at det er slik.. Vil du så klarer du det.. det er kun du som kjenner hva du selv makter, evnt vet hva du kan få av hjelp av de rundt deg..Det er du som bestemmer :)

Oceania skrev:
Jeg får bare lyst å si.. ikke svelg alt du hører og tro at det er slik.. Vil du så klarer du det.. det er kun du som kjenner hva du selv makter, evnt vet hva du kan få av hjelp av de rundt deg..Det er du som bestemmer :)

Jeg vet at sånn som ting er nå,så klarer jeg det ikke...
Er ikke bare det å gå gravid, men jeg skal kunne ta meg av en baby også...
Jeg klarer ikke å bære mine egne barn nå, og de veier bare 15 og 18 kg....
Men jeg trener det jeg klarer hver dag, så får vi se hva som skjer:)

Back
Topp