Ble usikker her nå

veienerlang

Elsker forumet
Tar jo folat, men tar også multivitaminer, å i den mulitvitamin så er det også folat. Burde jeg kun tiden ene?

Jeg ville tatt en utvidet blodprøve hos legen for å avklare dette. Jeg tar b vitamintilskudd og fikk beskjed om å kutte folaten etter blodprøve.

Har tatt blod prøve men ikke sikker på om hun tok den. Hadde vitamin d mangel så må ta ekstra av det.

Folat er vannløslig, så det kroppen ikke trenger skylles ut. Det går helt fint å ta begge deler. Hvor mye folat inneholder multivitaminene dine?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Du får jo forresten multivitaminer for gravide, der er alt du trenger av omega 3, vit D, folat og en haug andre ting. Ulempen er at tablettene er litt store.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har kjøpt den som skal brukes fra 3mnd. Men er jo forlyste i den å, trodde man ikke skulle ha mer avd et etter 3 mnd?

Du får jo forresten multivitaminer for gravide, der er alt du trenger av omega 3, vit D, folat og en haug andre ting. Ulempen er at tablettene er litt store.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Den ene tabletten er umenneskelig stor ;-)

Blæ! Det skulle vært et rundskriv for gravide. Har fått beskjed om å ta tomat, og tok først sånn b-vitaminkombo for gravide, men nå tar jeg multivitamin som dekker 100% av behovet, men lurte på det, at kanskje babyen må ha sitt eget tilskudd utover mitt behov...

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Hmm, ja du sier noe der. Skal spørre jordmor i morgen, kanskje ta me di tabelettene jeg tar å høre hva som er tilstrekkelig dose.

Back
Topp