Ble termindatoen din mye flyttet på OUL?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Frem eller tilbake?
Hvordan syntes du det var? Hadde du begynt å forberede deg veldig på menstermin?

Husker jeg ble flyttet en hel uke tilbake og syntes det var utrolig tungt...

Ja ble flyttet hele 5 dager tilbake. Det var ikke det jeg hadde forventet :( håper å kunne bli satt i gang nærmere mens termin. Det vil føle meg mye tryggere da jeg holdt på å miste min førstefødte da han kom 5 dager på overtid.

Ble flyttet 6 dager frem, og forstår det ikke men samt forstår. Hadde bare samleie 1 gang 2 dager før positiv eltest. Men knøtten er nok større en gjennomsnittet, ble det i skjemaet hvertfall, over linjen.

Ble satt frem 5 dager [emoji4] men var veldig sikker på at menstermin var feil hele tiden.

Ble satt frem (blir det frem eller tilbake?) fra 25.april (som jeg visste var feil, fordi jeg har lengre sykluser)-først til 3.mai og nå i dag på oul 8.mai. Tipper ho kommer i månedsskiftet :)

Mine beregninger utifra EL (med en dag buffertid): 15.04
Mensentermin ifølge jm (har syklus på fem uker): 10.04
OUL termin: 14.04
Så får vi se når knøttet melder sin endelige ankomst[emoji85]

Var aldri forberedt på menstermin pga lange sykluser og jeg er veldig sikker på når EL var. Så jeg ble overrasket når jeg kun ble flyttet en dag fra mensterminen når jeg egentlig forventet 9 dager.
Men det samme skjedde med lillegutt i 2016, så er nok bare slik guttene vokser [emoji14]

Menstermin var 18. april, oul 30. april. Forventet det etter mange tidlige ultralyden som også estimerte senere termin.

Menstermin 28.april, OUL-termin 15.april. Visste at syklusene mine ikke var helt stabile og jevne, så var ikke helt sikker på når eggløsning var. Så var forberedt på å bli flyttet på under ultralyden. Men positivt at det ble frem og ikke tilbake.

Menstermin 30.april, og OUL-termin 26.april. Var deilig å bli satt 4 dager frem[emoji1] Kommende storebror kom til verden dagen før min menstermin, så jeg er forberedt på at lillebror melder sin ankomst i månedsskiftet[emoji85][emoji170]

Jeg ble satt frem 6 dager, men var forberedt på det da jeg også ble målt lengre på TUL i uke 12. Er ganske sikker på at jeg ikke er så langt på vei, men at knøttet i magen bare har vokst fort. Sa ingenting om det på OUL da jeg tenkte at det bare var fint med en tidlig termin[emoji5]

Jeg ble flyttet én dag frem. Men ettersom det mest sannsynlig blir planlagt KS i uke 37, så kan man jo si jeg ble flyttet tre uker frem. [emoji6]

Jeg vet akkurat når EL var og ungen har vokst i tråd med beregningene mine ut i fra det, så jeg forventet ikke at jeg ble satt tilbake 4 dager på OUL. Min beregnende termin var 22. April og fikk ny dato 26. April.

Har ikke noen menstermin da jeg ble gravid rett etter en SA. Fikk positiv test så raskt at har bare brukt første blødningsdagen til SAen for å ha noe å gå ut fra:) Ble satt 1 uke tilbake på Tul, og 3 dager frem igjen på Oul:)

Så ca 24/25. April -> 2. Mai -> 29. April

Ja ble flyttet hele 5 dager tilbake. Det var ikke det jeg hadde forventet :( håper å kunne bli satt i gang nærmere mens termin. Det vil føle meg mye tryggere da jeg holdt på å miste min førstefødte da han kom 5 dager på overtid.

Har du drøftet dette med jordmor eller lege?

Min ble flyttet 10 dager bakover så synes det er skikkelig ekkelt med tanke på at han kan bli liggende for lenge i magen. Jeg er bombesikker på menstermin og tidlig ultralyd var helt lik. Synes heller at ingenting stemmer med ny termin i forhold til positiv test, symptomer osv. En filleting er at jeg har perm fra etter påske i stedet for før så må jobbe denne påsken også;)

Back
Topp