Ble spørt på jobb om jeg er gravid! Veldig flaut

Førstebebi

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Ble spurt på jobben for noen dager siden om jeg var gravid!!. Ei kollega som kom bort å sa «nå skal jeg spør deg om et veldig personlig spørsmål.. er du gravid?» og jeg reagerte med en gang med å si «nei, det er jeg ikke», jeg måtte bare si det fordi det var for tidlig å fortelle andre folk om det, og når jeg til slutt skal fortelle det etter uke 12, så skal jeg jo si det til sjefen min først, og så kollegaer etterpå.
Hun bare «ånei, flere av oss har lurt på det»
Jeg ville ikke spør om hvorfor, men jeg har lagt litt på meg på lårene og rumpa, og jeg er ofte oppblåst i magen.. som kanskje vises..:smiley-ashamed004
 
Har også opplevd at flere kollegaer har spurt om det på jobb. Er nok sikkert fordi jeg har måtte fått tilrettelagt arbeidsplassen litt i forhold til risiko for fosteret. Jeg syns personlig det er en uting å spørre andre om. Det er noe personlig og jeg tenker alle må få dele når de selv er klare. Jeg er 12 uker, men ikke klar for å dele det med alle enda så jeg sier konsekvent nei og at det er et veldig privat spørsmål når noen spør.
 
Seriøst?:eek: Blir helt sjokkert over hvordan folk oppfører seg.. trodde det var allmennkunnskap å ikke spørre kvinner om de er gravideo_O Skjønner ikke hvorfor folk skal spekulere i det, når du ikke har sagt noe..
 
Så utrolig flaut og fryktelig frekt av din kollega å spørre om! :eek: Jeg har fortalt det på jobb men det har med tilrettelegging å gjøre.
 
Huff så utrolig ubehagelig at kollegaer spekulerer og spør :dead: likt på min jobb
 
Helt utrolig at de spør, selv om de mistenker det! Sånt gjør man da bare ikke o_O
 
Syns absolutt det er en uting at folk spør, man bør få si det når man selv er klar. Personlig ble jeg spurt av en på jobb denne uken og syns det var greit (svarte ærlig), men det er en god kollega og jeg er klar for å fortelle alle (er 13+1).
 
Jeg er idag 8+1 og har allerede fått det spørsmålet mange ganger. Jobber på en fødeavdeling, så det er vel fler som har øyne for det.

Jeg måtte gi beskjed til sjefen med det samme, med tanke på tilrettelegging (skal ikke ha fødsler hvor det blir brukt lystgass eller være på smitterom) .

Hadde lyst å holde det hemmelig til uke 12, men tror alle på jobben vet det nå. Synes det er veldig trist, skulle ønske jeg fikk holde det for meg selv en stund til.
 
Syns det er så synd og litt frekt at folk ikke kan holde seg for gode til å spørre om noe så privat.
Husker selv først graviditeten hvor jeg fortalte det til daglig leder i fortrolighet, dagen etter viste alle på arbeidsplassen det, selv tidligere ansatte hadde fått vite det. Så kjenner godt på den følelsen på å ville fortelle det selv og holde det for seg selv til en føler en er klar for å fortelle det. Denne gangen er jeg faktisk gla for at jeg er arbeidsledig og slipper å fortelle det til noen arbeidsgiver og kan vente til jeg er klar for å fortelle det
 
Jeg er idag 8+1 og har allerede fått det spørsmålet mange ganger. Jobber på en fødeavdeling, så det er vel fler som har øyne for det.

Jeg måtte gi beskjed til sjefen med det samme, med tanke på tilrettelegging (skal ikke ha fødsler hvor det blir brukt lystgass eller være på smitterom) .

Hadde lyst å holde det hemmelig til uke 12, men tror alle på jobben vet det nå. Synes det er veldig trist, skulle ønske jeg fikk holde det for meg selv en stund til.
Nå sniker jeg litt, men hvorfor kan du ikke være i rom det blir brukt lystgass? :D Er det farlig?
 
Utrolig ubehagelig å bli spurt om det, blei selv spurt eller konfrontert om at jeg var gravid i forje svangerskap, var riktignok 15 uker på vei da men fremdeles ubehagelig å bli konfrontert av kollegaer. Vil heller forteller familie om det. Dette svangerskap har ingen spurt enda, enda jeg er 11 uker på vei å begynt å bli ganske tydelig sinn dette er 4 svangerskap. Men blir ikke forteller noe enda :joyful:
 
Hadde aldri falt meg inn å spørre noen om det. Synes egentlig det er ganske så frekt!

Men igår var det en mann som reiste seg for meg på bussen. Han var jo bare snill sånn sett, men fikk litt panikk innvendig. Trodde ikke det var så synlig enda :nailbiting: Hehe...
 
Ingen som har spurt.. enda..
Men er et.par stykker kikker på magen min..og tenker vel sitt samtidig når jeg ikke går ut for å røyke lenger, og har begynt å spise godteri (noe jeg ikke spiste verken på jobb eller hjemme), de merker vel samtidig at jeg er ganske trøtt på jobb. Det er mitt 3 svanger skap, er i uke 9 på søndag så magen er ikke så flat lenger. Det synes. Skal si ifra etter UL 07.10. :)
 
Jeg har flere faste kunder innom butikken som jeg ser at har litt langt øyne på magen, men ingen som har sagt noe enda
 
Jeg er enig i at slikt bør man ikke spørre om. En ting er å være nysgjerrig og lure på det, men en bør jo tenke så langt at den nyheten deler vedkommende når de er klar (om de nå faktisk er gravide da).

Jeg har ikke blitt spurt av kollegaer eller andre (enda), men er helt sikker på at folk lurer på det. Spesielt de som jobber i barnehagen til to åringen min. Jeg har fått en del mage (og er ofte superoppblåst), så den er vanskelig å skjule. Tror jeg må si det snart. Er 12+0 i dag, og skal på en kontroll i morgen og har ikke hatt lyst til å si det til andre enn mine nærmeste før etter i morgen i alle fall. Men det er jo bare en dag unna nå!

Ble forresten spurt av ene søsteren min om jeg var gravid da jeg var knapt fem uker på vei! Ble helt satt ut av spørsmålet, ville ikke egentlig si det enda, men svarte ærlig ja. Hun mente det synes på meg på et vis, men jeg vet ikke om det er mulig! Hun er i alle fall en jeg er nær da, så var ikke like farlig å fortelle. Men skulle ønske hun vare tenkte på det og ventet til jeg ville fortelle selv.
 
Jeg har også blitt spurt på jobb, så tidlig som ved 6 uker, jeg ble litt satt ut, men svarte ja. Nå er jeg 10+4
 
Sniker fra mars her. Jeg fikk plutselig gratulasjonsmelding fra en på jobb. Viste seg at «alle» snakket om at jeg var gravid. Ingen har spurt meg direkte, og ikke har jeg fortalt det til noen heller. Ble kjempeirritert. Det bør jo være opp til meg og mannen min om når vi ønsker å dele nyheten. Følte meg skikkelig uggen av at noen har spredd ryktet og ikke giddet å spørre meg engang… Når sant skal sies hadde jeg sagt nei om de spurte, ville ikke dele før vi hadde vært på TUL og sett at alt var bra. Nå er jeg så sur på hele situasjonen at jeg uansett ikke vil fortelle det til noen :rolleyes:
 
Nå sniker jeg litt, men hvorfor kan du ikke være i rom det blir brukt lystgass? :D Er det farlig?
Der kan øke risikoen for spontanabort. Det er også gjort studier som har påvist vekstaavik og redusert grov motorisk utvikling hos barn hvor mor har vært utsatt for lystgass gjennom svangerskapet.

Det er ingen risiko forbundet med å bruke det i fødsel :happy:
 
Ikke blitt spurt faktisk, men legger jo merke til alle blikkene rettet mot den lille kulen som har kommet
 
Back
Topp