Ble skremt jeg

Margis86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Fikk helsekortet mitt for gravide i dag, og da kjæresten leste opp positiv for Rebella ble jeg skremt. Fant ut at det betydde bare at jeg var vaksinert mot røde hunder. Flere som har hatt det sånn? At de har blitt skremt?

Haha ja. Første gang jeg fikk hjem stod det jeg og mannen var i slekt :o Gjett om jeg krevde nytt kort gitt med riktig info :p Ble ganske paff da :p

Hahaha uff ja :p Men fikk helt nytt kort med riktig info kjapt da og ba hu ta det bort fra alle plasser hu evnt skrev det inn :p
Hvorfor i alle dager hadde hun skrevet det i første omgang?

Nei for jeg visste hva det betydde :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Heldigvis ikke. Har skjønt det meste på de der kortene og sånt :p

Det vet jeg ikke derimot. Hu kryssa sikkert bare feil. Syns å huske at man kryssa av ei rute eller noe sånt :p Hu beklaga så masse atte.
Hehe hadde fått litt angst :P

Man skal vel være positiv på den? Betyr at man har hatt vannkopper og har antistoffer?
Nei, rubella betyr at man er vaksinert mot røde hunder.

Men den skal være positiv ja. Det visste jeg, så jeg ble ikke skremt

Jeg visste det ikke, men vi søkte det opp. Da ble jeg beroliget. Det står jeg har termin i 2015 foresten, så da har jeg vært gravid lenge :p På den med blodprøven er det riktig. Kan en bytte fødeplass? Jeg skal flytte snart og da er det upraktisk. Gleder meg til ultralyden.

Jeg visste det ikke, men vi søkte det opp. Da ble jeg beroliget. Det står jeg har termin i 2015 foresten, så da har jeg vært gravid lenge :p På den med blodprøven er det riktig. Kan en bytte fødeplass? Jeg skal flytte snart og da er det upraktisk. Gleder meg til ultralyden.
Det er jo fritt sykehusvalg :) jeg byttet fødeplass nå med siste :)

Det kan jo og bety at du har hatt røde hunder? Jeg har både hatt røde hunder og fått vaksine..

Sent from my iPhone using BV Forum

Men fikk jo bare tildelt en fødeplass her i Oslo. Hvordan bytter en?
Hvor flytter du?

Det er egentlig bare på Østlandet man får tildelt fødeplass, og der må du søke et annet sted da, snakk med legen eller jm. I resten av landet er det stort sett bare et aktuelt sykehus, så ingen bryr seg så mye om tildelt fødeplass

jeg flytter fra Oslo til Akershus
Hvor flytter du?

Det er egentlig bare på Østlandet man får tildelt fødeplass, og der må du søke et annet sted da, snakk med legen eller jm. I resten av landet er det stort sett bare et aktuelt sykehus, så ingen bryr seg så mye om tildelt fødeplass

jeg flytter fra Oslo til Akershus

De fleste i Akershus føder i Oslo :) Med mindre du bor rett ved AHUS da så klart. Her bor jeg i Ski kommune og kommer til å søke på Ullevål ;)

Da jeg ventet min første og fikk svar på blodprøvene og tolket hiv negativ feil,da ble jeg skremt et øyeblikk da!:p (var 15 år da...)

Back
Topp