Ble sexlivet som normalt..?

Spiredrøm

Forelsket i forumet
..dere som har barn fra før..? Det har nesten være ikke-eksisterende dette sexlivet vårt ila svangerskapet. Jeg har fått helt fnatt av tanken på det og ikke klart å nyte de gangene vi har hatt sex. til vanlig har vi et helt fantastisk sexliv, og jeg håper jo dette retter seg når jeg ikke er gravid mer, men vet ikke hvordan deg blir med en liten baby...?

Jeg er dessverre sånn som har null sexlyst under svangerskap, både sist og nå. Forrige gang var det tøffere fordi da visste vi ikke hva vi gikk til, det har vært enklere å takle denne gangen.

For oss tok det en stund før vi hadde sex sist (endte med hastekeisersnitt), men det var nok mer fordi det var tøft for forholdet vårt å bli foreldre. Men sånn sett bort ifra det, så kan sexlivet absolutt gå tilbake til det samme igjen :-) Var ihvertfall ingen fysiske hindringer for oss ;-)

Sist svangerskap hadde vi sex ganske ofte på slutten faktisk, vi hadde et normalt sexliv i utgangspunktet vil jeg si, Men etter fødselen føler jeg vel kanskje ikke det har blitt det samme igjen nei..alså sex er der,men ikke like behagelig for meg..vet ikke helt hvorfor da...dette svangerskapet er jeg null nada intressert og blir ingenting før ungen er født heller..er vel 3 uker siden sist ..men det er ingenting i veien for at sexlivet kan bli det samme igjen!

Sexlysten kom tilbake etterhvert :) Jeg var utrolig redd for at det skulle gjøre vondt eller føles rart, men vi prøvde forsiktig etter 6-ukerskontrollen og hadde fått beskjed om at alle sting hadde grodd. Vi var jo slitne og trøtte og blei stadig avbrutt av babygråt, så det tok uansett tid å virkelig få lysten tilbake, men det normaliserte seg :)

Last edited:
Sexlivet kan absolutt bli normalt igjen, men somregel ikke før babyen har blitt litt stor. Tror det viktigste å fokusere på i babyperioden er å være venner, og samarbeide med husarbeid, handling osv. Babyen tar opp all behov for nærkontakt, så jeg har ikke hatt behov for sex før babyen er mange mnd. Har ammet alle, noe som krever mye nærkontakt, og at jeg alltid er tilstedet, så kanskje det er det som gjør det.

det blir akkurat til hva dere gjør det til sjøl. Alt handler om å ha tid til hverandre, og heldigvis har jeg en mann som er flink til å minne meg på det. Om en skylder på en trenger søvnen eller er sliten kan en bare glemme sexliv. En kan f.eks fint sove når den lille sover dupp på dagen også, så får en tatt inn litt søvn...
Hos oss ble sexlivet akkurat det samme igjen, og det startet på dagen 6 uker etter fødsel :p Kjenner nå når alt er vondt og trassig så er sexlivet ikke eksisterende, men jeg savner sterkt å være intim med mannen på den måten, så jeg gleder meg :)

Har tatt litt tid etter fødsel men det har blitt forholdsvis normalt etter hvert. Det jeg merker fysisk er at brystvortene har blitt mye mindre følsomme, fra å nesten kunne få orgasme bare av å stimulere brystvortene til at de nesten er "døde". Det har vært tungt å akseptere, men vi damer har heldigvis flere erogene soner å spille på.

Men det som har påvirket mest er at for hver unge har overskuddet blitt mindre og mindre, så det har ikke blitt så ofte som før vi fikk unger (men da kunne det være flere ganger om dagen i perioder) og de flere timer lange hyrdestundene er mer eller mindre historie. Før kunne vi tilbringe halve dagen til sengs når vi hadde fri, det går naturlignok ikke lenger. Og har vi barnepass sover vi ;)

Men alt i alt har vi ett bra sexliv, vi kjenner hverandre inn og ut og vet hva den andre liker, og ingen av oss kvier seg for å prøve noe nytt :)

Helt fantastisk nå når jeg er gravid, å håper det forsetter etter fødsel :D Noen uker etter vertfall :p
Husker ikke hvordan det var sist, har ny samboer å nå så :p

Håper det tar seg opp her iallfall .. Har vært så lite med sex i svangerskapet av fysiske og psykiske årsaker , å jeg savner det !!!!!!!!

Forrige gang hadde jeg enorm sexlyst.. Hadfe sex omtrent hver dag hele svangerskapet og hadde sex igjen allerede 13 dager etter fødsel. Det var litt vondt første gangen, men sexen er som før, om ikke bedre! :-)

Ikke med en gang. Slett ikke med en gang, og behov for glidekrem i begynnelsen, amming gjør meg til Sahara.

Men det kommer seg på sikt. Det normaliseres, bortsett fra at man har barn... Som gjør noe med spontanitet og tilgjengelighet visse tider på døgnet...

Back
Topp