ble plutseli kvalm igjen..

Lulu

Flørter med forumet
Under dette svangerskapet har jeg kun vært litt morgenkvalm og blir lett kvalm dersom det er lenge siden eg spist. Kun spydd et par ganger før 12 uke. Men idag, så laget eg meg en skive med kyllingsalat med hvitost over, og da kjente jeg at jeg ble plutselig så kvalm. Sprang ut på do og alt kom opp igjen. Før jeg begynte å spise kjente jeg et press like ved magesekkområde... Syns det bare var så rart eg plutselig no skulle bli så kvalm..... No har eg vondt heilt øverst i ryggen. og er forstatt litt uggen. Andre som har opplevd noe lignende?

Har ikke opplevd akkurat det nei, men jeg har innimellom kjent at jeg er litt kvalm, men ikke spykvalm lenger.

kansje du har spy syken??

Alvepike skrev:
kansje du har spy syken??

har ikke spydd noe mer.... tror egentlig ikke det..

Jeg har vel ikke kjent akkurat som deg, men etter å ha vært gjevnt over kvalm siden uke 7 så har jeg etterhvert fått litt erfaring med kvalme.
Og nei, jeg er ikke bare kvalm - Jeg er ALLTID så kvalm at jeg spyr, kjempegreier.

Kan det hende du spiste litt for fort? Magen min sender alt i retur om jeg våger meg til å spise for fort. Det kan jo også hende at det var en kombinasjon av smaker som du heller ikke pleier å spise? Drakk du masse til?

Jeg kan hvertfall ikke unngå å spy om jeg spiser litt fort fort, eller drikker for masse til maten. Da er det bare å sette håret opp i hårstrikk og anse slaget som tapt og benkre seg foran bøtta.

Håper det bare var ett lite tilbakefall og at du straks føler deg bedre! ^^,

Jeg kastet aldri opp i første trimester, men nå plutselig i andre trimester har det skjedd flere ganger. Men jeg tror jeg har skjønt mønsteret: Det skjer om morgenen på bussen hvis jeg har drukket melk! Så jeg unngår melk ;) Melk skal jo være litt tøft for magen i grunn, kanskje du finner et lignende mønster eller en matvare som utløser kvalme/oppkast for deg?

Back
Topp