Ble litt skremt i dag... *pengebruk*

~Blikk~

Elsker forumet
Var innom en barneklesbutikk som selger ganske dyre merkeklær i dag. Syns det er kjekt å titte der, men handler som regel kun hvis det er ting på tilbud for vår økonomi tillater ikke å bruke 500 kr på en t-skjorte til en liten tass. Det er utrolig mye fint der, så kunne godt tenkt meg å kjøpe noe mer klær der (type pentøy!), men man får helt fine klær mange andre steder også... Vel, til poenget- jeg sto å ventet på hjelp, for jeg lurte på noe og lot ei dame gå før meg. Jeg var litt i mine egne tanker, men fikk med meg litt av hva som ble sagt og der kommer det frem at dama har 4 barn (og etter alt annet jeg hørte levde en ganske rik livsstil). Tingene hun handlet kom på godt over 3000 kr også ser jeg på disken, der lå det bare en bitteliten haug med klær! Altså, hvis man skal kjøpe klær til sine 4 barn og alt du får ut av 3000 kr er 1 plagg til hver er jeg redd mine barn nesten hadde gått uten klær... Det beste var at dama bak disken kunne bekrefte at denne dama OFTE var innom.
Shitt, jeg skulle ønske jeg hadde så mye penger at jeg kunne handle på den måten. Eller, hadde jeg hatt så god råd hun ga uttrykk for hadde jeg sikkert brukt pengene på mye annet, men det må være deilig å ha det så romslig (hvis det ikke bare er et luftslott). 

Kjenner jeg håper så inderlig at det ikke blir noe krav om å kjøpe superdyre klær når barna blir større. Noe dyrt kan man tillate seg, men hvis hele garderoben må være gant og armani, da sliter vi...

Her er det lite merke klær. De to minste kjøper jeg ikke sånt til. Men han eldste på 15 hender det kan få noen gensere i merket DC som er poppis i den alderen. Men er flink til å passe på å kjøpe på salg. Og han ber aldri om noe så er litt morro å kunne gi han litt sånt. Hun på snart 11 år er veldig glad i klær, men bryr seg nada om merker. Hun vil helst på h&m og sånne Butikker. Minsten vil helst ha klær med Cars på :) Vi har ikke penger til å kjøpe dyre klær med snart 6 barn tilsammen :)

Ja, er forskjell på Per og Pål gett. Skulle også ønske vi hadde stinn i gryn og at kjøpefriheten var mye større.
For de aller fleste er jo hverdagen som din og min, men vil alltid være de som har råd til slik luksus. Jeg er også glad i merker, dog ikke gant og armani. Men de danske merkene. Blir fort dyrt det også. 6-700 kr for en jakke feks. Jeg prøver å handle på salg og når vi er i Danmark om sommeren:)

Ei på jobb fortalte nettopp at hun hadde vært på handletur med datteren som går i 5 klasse. Hun skulle få nye sko. Endte opp med et par converse til 900 kr :O Intet annet var godt nok!

Frk.Careface skrev:
Ja, er forskjell på Per og Pål gett. Skulle også ønske vi hadde stinn i gryn og at kjøpefriheten var mye større.
For de aller fleste er jo hverdagen som din og min, men vil alltid være de som har råd til slik luksus. Jeg er også glad i merker, dog ikke gant og armani. Men de danske merkene. Blir fort dyrt det også. 6-700 kr for en jakke feks. Jeg prøver å handle på salg og når vi er i Danmark om sommeren:)

Ei på jobb fortalte nettopp at hun hadde vært på handletur med datteren som går i 5 klasse. Hun skulle få nye sko. Endte opp med et par converse til 900 kr :O Intet annet var godt nok!

Litt heldigvis at de fleste har det som oss! 
Så enig med deg i at det er mye fine klær fra Danmark!! Skulle ønske det var mer slike klær for gutter i Norge for jeg liker best å handle i butikk, ikke på nett.

Oh, så lurt! De skoene holder en halv sesong så vil hun ha en annen farge eller de er for små... Har man råd er det jo topp. Tror egentlig mye av "presset" starter hos oss voksne, så viktig å være litt nede på bakken. 
Kjenner jeg får skikkelig panikk for å få en fjortis som blir grådig dyr i drift.

4hjerter skrev:
Her er det lite merke klær. De to minste kjøper jeg ikke sånt til. Men han eldste på 15 hender det kan få noen gensere i merket DC som er poppis i den alderen. Men er flink til å passe på å kjøpe på salg. Og han ber aldri om noe så er litt morro å kunne gi han litt sånt. Hun på snart 11 år er veldig glad i klær, men bryr seg nada om merker. Hun vil helst på h&m og sånne Butikker. Minsten vil helst ha klær med Cars på :) Vi har ikke penger til å kjøpe dyre klær med snart 6 barn tilsammen :)

Håper N. blir sånn som eldste din!!! 

Jeg har heller ikke råd til å handle dyre klær til mini. Nå bryr han seg ikke uansett og håper det fortsetter sånn lenge.. Men han har en del klær fra Diesel da. Men det er kun fordi jeg jobber der og får det til h&m priser.. Syns nesten det er litt flaut å bruke det i barnehagen så der går det mest i h&m og kappahl.

Frøken Muffin skrev:

4hjerter skrev:

Må si jeg er veldig stolt av han :) Han ber aldri om noe og er kjempe fornøyd med det han får. Spurte han her om dagen om han ikke ville ha nye sko, brukt DC skoa sine siden i fjor vår gjennom hele vinteren, Men nei han skjønte ikke hvorfor siden de han har ikke er ødelagt. Han fikk tilbud om scott jakke av sin far til 3000 kr, men ville heller ha en fra Cubus til 499. Han var til Tyrkia med familie i fjor sommer og kjøpte en del fake merkeklær der, og det er det han vil gå i <3 håper jeg blir like heldig med resten av gjengen :))>

Frøken Muffin skrev:

4hjerter skrev:

Må si jeg er veldig stolt av han :) Han ber aldri om noe og er kjempe fornøyd med det han får. Spurte han her om dagen om han ikke ville ha nye sko, brukt DC skoa sine siden i fjor vår gjennom hele vinteren, Men nei han skjønte ikke hvorfor siden de han har ikke er ødelagt. Han fikk tilbud om scott jakke av sin far til 3000 kr, men ville heller ha en fra Cubus til 499. Han var til Tyrkia med familie i fjor sommer og kjøpte en del fake merkeklær der, og det er det han vil gå i <3 håper jeg blir like heldig med resten av gjengen :))>

Det handler jo litt om prioriteringer også... man KAN stort sett prioritere litt dyrere klær, men hva skal man da kutte på? 

Jeg har aldri vært opptatt av merker... Vesla har stort sett klær fra barnas hus, babyshop og nameit, også litt fra andre kjedebutikker.. Kun fordi jeg liker klærne der :) 
Hun har hatt en del dyrere klær også hehe lenge leve tilbud <3 

Jeg er fornøyd med prioriteringene slik de er nå :) Og har ingen planer om å forandre på dem for å få litt finere merkelapper på klærne :P 

De fleste har jo "normal" økonomi, ikke pengetre i hagen

Sånn er det med et familiemedlem her :) Ikke ofte, men h*n kjøper det h*n liker! Står ikke å dveler ved prislappen. Og om den sparkebuksa koster 800 kr, så er det greit..

*sukk*

Handler masse på salg her i huset.  Har ikkje i budsjettet og bruke masse penger på kler som er dyre bare p.g.a det står eit fint navn på det :)  Synst det er mykje kjekkere og komme heim med ein stor pose med masse kler til 500 kr enn 1 bukse til samme pris :)

salg er en flott ting!
og man finner utrolig mye klær og annet, pent brukt på f.eks finn.no ;)

Back
Topp