Ble litt skeptisk *bilkjøring*

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg skal kjøre en 4-5 timers tur i dag. (Min første alene etter at jeg fikk lappen).
Gutten på 2,5 skal være med.

Vi leverte bilen på service i dag, for å bytte noe greier. Den funket fint før vi leverte. Det var bare en del som burde byttes før bilferie, for å være på den sikre siden.

Nå fikk jeg telefon fra mannen. Han hadde hentet bilen, og kom seg en hel kilometer før bilen fusket, hostet, alle varsellampene lyste, og til slutt stanset.
Klarte å få den i gang igjen, og inn til verkstedet.
Venter på tlf.

Hvis bilen blir fikset og "friskmeldt", ville dere kjørt da? Eller?
Jeg er litt skeptisk, merker jeg. Jeg er en uerfaren sjåfør, og har aldri kjørt så langt alene. Jeg vet lite om hvilke lyder jeg skal høre etter.
Og så er det det faktum at verkstedet allerede hadde friskmeldt bilen første gang. Kan jeg være trygg på at de ikke driter seg ut en gang til?

Jeg hadde reist. Om den plutselig stopper så er det ikke verre enn å ringe naf eller viking ;)

Det at bilen klikket litt kan være at en slange, en sensor eller en av "hovedsikringene" som har kuttet ut.. uansett hva det var så retter de på verkstedet nok opp feilen igjen, så er bilen finfin å kjøre :)
Den kommer nok ikke til å smelle å gå i lufta, og hvis den stopper er det bare å ringe Falken eller Viking. Evnt noen andre som kan komme å hjelpe deg med bilen :)

Ville kanskje hatt nummeret til falken for hånda. 
Spør mannen din/verkstedet hva du evt skal være obs på av lyder/varsellamper og hva du i tilfelle skal gjøre.
Eller- si til verkstedet at du vil ha leiebil til du er sikker på at de har fiksa bilen din ordentlig!

Leiebil utgår, siden vi skal være borte i over tre uker, og det neppe tar så lang tid å fikse bilen.

Jeg skjønner jo at den ikke går i lufta da. Hallo.
Men er kjipt om den stopper et sted mellom Trondheim og Molde (Dette er ikke østlandet, hvor man har tettsteder hver mil), nå på kvelden. 

Men skal høre med samboer og verksted hva de mener.

babylight skrev:
Det var da virkelig ikke slik jeg mente det..

Jeg skjønner det. Nå.
Ikke lett å lese mellom linjene når man samtidig skal snakke med verksted og kjæreste og bekymrede foreldre :)

Bilen er frisk igjen nå, og fått klarsignal. Så da kjører vi.
Bare med kjæresten som ekstra passasjer :) Han skal til Ålesund i morgen, og skulle egentlig fly, men han syntes det var greiest å bli med nå. Og det er HELT i orden for meg :)

Back
Topp