Forstår godt du ble såret, du er veldig sårbar når en ønsker noe så sårt, men det ikke går din vei. Men jeg tror ikke hun mente noe vondt med det. Det er jo sant at stress påvirker fosteret. Tenker mye på det selv.
Har hatt en MA og er LIVREDD det skal skje igjen.
Tenkte at det skulle bli bedre når jeg passerte 12 uker, men så leste jeg om hun redaktøren i babayverden som hadde MA uke 13, og fikk ikke fred før jeg fikk ny UL.
Etter det gikk det litt bedre, men så leste jeg om ei så fikk bekrefta MA uke 20 og at fosteret hennes døde uke 15 O.O
Så nå har jeg kjøpt meg en Angelsound, så når jeg blir redd kan jeg høre på hjertet til den lille. Det hjelp godt i natt når jeg var på do, og doskåla var brun av brunt blod/utflod.Fant fram angelsounden og fikk sove igjen etterpå. (det har stoppet nå altså)
Det er en vendig vanskelig situasjon du er i, og det er ikke lett for andre å sette seg i dine sko uten å ha vært igjennom noen SA/MA. Neste gang du blir gravid får du helt sikkert ofte UL, og det hjelper på roen i kroppen.
Tror absolutt ikke hun mente noe vondt med det hun sa. (Det er noe sannhet i at stress er farlig for babyen.) Hvis venninnen din ikke forstår hvordan du har det, og ikke kan støtte deg, så burde du kansje ikke snakke med henne om dette.
Gi henne minst mulig detaljert info. Hold deg til det viktigste.
Snakk heller med noen som kan hjelpe deg å holde roen og kan betrygge deg.