Ble grundig lurt på jobb i dag av en telefonselger

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Føler meg så dum og flau, og gruer meg ihjel til å fortelle sjefen i morgen at alt var lureri.

Saken er den at det i dag ringte en helvetes svenske fra et domenefirma, som påstod at det nå var noen som ønsket å kjøpe opp vårt domene med .org .net osv.
Når jeg kom hjem og fortalte dette til min mann skjønte jeg jo at jeg hadde gått rett i fella.

Jeg burde hørt på magefølelsen min som ikke var god, men han svarte godt for seg så jeg trodde jo på den jævelen sa.
Så jeg inngikk en muntlig avtale om kjøp av 3 domener til svimlende 1995,- PER DOMENE!! Jeg stusset jo selvfølgelig over prisen, men så sa han at det var et engangsbeløp så lenge firma eksisterer, og eksisterer det i 25 år til så var liksom ikke prisen så ille.

Jeg snakket med sjefen før vi inngikk denne avtalen muntlig, men jeg følte hovedavgjørelsen var min.

Har sendt diverse mailer så håper det er mulig å komme seg unna på et vis. AT MAN KAN VÆRE SÅ IDIOT!!
*FLAU*

Så lenge ingenting er skriflig enda, så burde det jo være enkelt å komme seg ut av..?
Kan ikke skjønne annet.

Er vel ikke fra de som det var om på tv2 hjelper deg i går også vel.....?

Er kjipt med sånne selgere. Når sambo startet firma for en stund siden, så ble han nedringt fra en haug med selgere. Noen har på en aller annen merkelig grunn klart å fått solgt han noe som han ikke vet han har takket ja til engang. Dessverre så er det jo omtrent umulig å komme seg utav disse tingene igjen. Vet at mange av de taper samtalene også, sånn at de har noe å gå tilbake på.

Kjipt å bli lurt :(
Men jeg er rimelig sikker på at man har et visst antall dager i angrefrist når man handler på internett eller gjennom telefonsalg (lurer på om det er 14 dager, men jeg er ikke sikker), så det burde ikke være noe vanskelig å få annulert avtalen.

Kanskje du finner noe her? http://forbrukerportalen.no/temaer/angrerett/viewNG?section=all

Jeg har lest litt og så lenge man er et foretak så virker det ikke slik.

Hmmm.. Kanskje sjefen din kan få sjefen til å ringe de og si at du ikke hadde fullmakt til å inngå en sånn avtale? Og så lenge ingenting er signert kan du jo komme deg ut av avtalen tro jeg.

Vestlandstaus skrev:
Hmmm.. Kanskje sjefen din kan få sjefen til å ringe de og si at du ikke hadde fullmakt til å inngå en sånn avtale? Og så lenge ingenting er signert kan du jo komme deg ut av avtalen tro jeg.

Jeg bekreftet at jeg hadde fullmakt til å inngå avtalen, men når fakturaen kommer så skal jeg be sjefen ringe og si at jeg ikke hadde fullmakt. MÅ jo komme ut av denne dritten på en eller annen måte.

Alt "fjernsalg" som over telefon og internett har man vel angrerett på??

Eller er jeg helt på vidda nå?

De er veldig på hugget og overbevisende de svenkene :/ de prøvde seg på meg også på jobb, nett annonsering til 9999,- per mnd, sa vi hadde en løpende avtale fra før og greier. Han gav seg ikke før jeg krevde skriftlig dokumentasjon av avtalen..

Dritirriterende med folka som ringer og selger den ene dårlige avtalen etter den andre.
Men hvordan ble du lurt her? Du fikk et (dårlig:P) tilbud, konfererte med sjefen, og dere takket ja. Eller..?

©Smartass skrev:
Dritirriterende med folka som ringer og selger den ene dårlige avtalen etter den andre.
Men hvordan ble du lurt her? Du fikk et (dårlig:P) tilbud, konfererte med sjefen, og dere takket ja. Eller..?

:-P ..... hun fikk jo tilogmed vite prisen og sa ja...... ser ikke helt hvor hun ble lurt jeg heller.
Hun får vel tydeligvis det hun har takket ja til. Om ikke... DA kan man klage, om man ikke får den varen man har kjøpt.

MEN: Sa han ifra at samtalen ble tapet? Hvis ikke har han nemlig ikke lov til å ta opp samtalen, og da kan du jo komme deg unna på den? Eller? 
Helt utrolig hva enkelte av dem kan få seg til å gjøre... De lyger jo regelrett... Lurer en opp i stry.. Hater telefonselgere.. bruker å spørre dem om de vil kjøpe min gamle sykkel jeg mens jeg har dem på tråden.. :)

Du har ANGREFRIST emoticon

14 dager.. Så send en mail hvor du bruker den og "sier opp" den muntlige avtalen..

ALLE produkter som varer, abonement eller som ditt tilfelle som er solgt over telefon eller internett er 14 dagers angrefrist på bedrift eller ikke:)

Nei man har ikke angrefrist i næringslivet desverre..har selv vært tlf selger mot bedrifter og det som sikret inntekten var jo nettop det at når de inngår avtalen munntlig og spilles inn så slipper de ikke unna!!

Back
Topp