Ble forbanna...

lillemeg87

Flørter med forumet
I dag når jeg stod opp og skulle lese lokalnyhetene trodde jeg det skulle klikke for meg:
http://www.smp.no/nyheter/article455006.ece

Ikke nok med bare det her, men tidligere i år kom de med beskjeden om at de skal legge ned gyn.avdelingen!
Blir rett og slett helt oppgitt :(

Dagens klagebrev :P

Jeg hadde samme tanker da de la ned fødeloftet her og! 
Syns det var så godt å ha pappa'en der 24/7.. 

Men var egentlig ganske greit å ligge på barsel og. .Lett å finne seg mat og MYE lettere å få hjelp mtp mating, amming osv! 

Vet du.Jeg ble GLAD for nyheten. Kanskje feil av meg.
Jeg lå på fødeavdelingen den første gangen og der følte jeg att vi ble godt passet på hele tiden og følte meg trygg.
Jeg havnet på barselhotellet med nr.2 og jeg har aldri følt meg så alene. Kunne like godt ha dratt hjem igjen, men valgte og bli siden jeg ikke følte meg helt bra.
Pappaen fikk være der, men jordmor kom inn til oss bare 2 ganger på de 3 dagene vi lå der.

Men pappaen får være med selv om de flytter.

Det er ikke nødvendigvis det at de skal legge ned barselhotellet...men at de tar de nedskjæringene de tar...
Var det ikke nok at vi kvinnene her i Ålesund og omegen skal miste gyn. avd på sykehuset?
Skal vi miste alt vi har av valg?

De kan vell ikke legge ned gyn.avd?
Hvor skal de som trenger hjelp dra da?

gyn avdelingen skal ikke legges ned!! men sengeposten på gyn avdelingen skal.. Dvs dem som er innlagt på sengeposten på gyn avdelingen må sove ett anna sted på sykehuset.. og sånn jeg har forstått skal man sove med barna oppe i 9 etg i stedefor på barselhotellet..

Ja tror de sengeplassene til gyn og ort 2 blir flyttet til kirurgisk avd:) Jeg var på sykehuset i praksis i fjor og det er ikke mange rommene som er der opp da.. Jeg har jo aldri vært gravid så jeg vet i grunn ikke hva som er best. Men tror nok jeg ville likt og hatt litt trygghet rundt meg med det første barnet mitt ihvertfall:) Men heeelt klart at de legger ned det tilbudet som mange faktisk trenger..

Såg innlegget ditt og må kommentere det.
De har jo pussa opp 9 etg på sykehuset nå da, eller holder på med det ihvertfall. Og etter det jeg forsto så blir det familierom slik at pappaen får være der også?  Eller har jeg misforstått?

Var på hotellet sist. Og kunne ikke hatt det bedre.. :)))  

Kan hende det blir like bra hvis ikke bedre oppe i 9'ende...
Men jeg tviler...
Også å ta fra de som ønsker den muligheten det valget... :(

ja dumt at folk ikke kan velge.. men jeg har også hørt at pappa får vere med i 9 etg...
jeg skal hvertfall ikke ligge på 3manns på barsel som sist, da drar jeg heller hjem... :P

Jeg har også forstått det slik at det blir familierom i 9.etg! 

Jeg har lenge spekulert i om jeg skal velge Ålesund eller Volda når jeg skal føde, hvilke erfaringer har dere andre?

Nå ble jeg litt lettet!

Jeg er fra Søre Sunnmøre og har alltid hørt til Volda som sykehus. Nå bor jeg i Ålesund, men er usikker på hvor jeg vil velge å føde. 
Har hørt både positive og negative ting om Ålesund, men om Volda har jeg bare hørt positive opplevelser. 
Hvor er du fra ? :)

Back
Topp