ble en litt anna dag enn forventa i går...

chriz

Gift med forumet
vi hadde jo store planer om å kose oss i går, men hele dagen vår ble snudd opp ned!

Gikk opp for å legge snuppa for en liten lur, å ho sovet helt fint, men etter ei lita stund begynte ho å små sutre, så jeg gikk opp for å se hva det var. Snuppa låg da i senga si å skalv virklig mye, ho var knall blå på hele kroppen sin, pustet kjempe fort, før ho sluttet å puste en liten periode åsså på ann igjen. Målte feberen hennes til bare 38, så skjønnte ikke noe. Så da ringte jeg legevakten som sendte ut en ambulanse. Turen gikk ned på ahus for videre undersøkelser. Det viste seg å være feberkramper.

Rett før legen kom for å si at vi kunne reise hjem datt snuppa ned fra en litt høyere stol å smalt rett i golvet med hodet først!!! Vi fulgte med ho å alt virket ok. På vei ut i bilen virket ho litt bleik, men tenkte det kunne ha noe med at ho var trøtt, sliten å feberen var på tur opp igjen. Vi kom oss inn i bilen å ned i første rundkjøringen, da spydde ho utover alt, så det ble en rask retur til sykehuset. Fikk beskjed at vi bare kunne reise hjem da vi kom på akutten. Men siden snuppa bare spydde gang på gang, å når ho sovnet så måtte vi ta ho opp å riste ho, fremdeles var ho vansklig å få kontakt med. Så nektet jeg det, de fikk undersøke ho.

Vel etter å venta i 3 timer på ortoped, å x antall spybøtter senere fikk vi bare beskjed om at dette var ikke noe de syns var noe alvorlig. Snuppa hadde jo hjernerystelse, dewt var han jo enig i. Men han ortopenden virket litt små sur for at vi kom. Vel jeg har fått beskjed om at spyr de eller er vanskelige å vekke skal lege kontaktes. Å siden vi ikke er særlig kjent ned i det området, så var ahus nermest, vi kunne gjerne tatt ho på legevakta, men nermeste som vi vet om var i oslo.

Noen som vet om hvor lenge ej bør holde ho vekke fra bhg?? når ho evt er feberfri, no tenker jeg på hjernerystelsen...??? Ho må jo være hjemme noen dager til med tanke på at ho har feber ennå.
 
Det er viktig å holde henne i ro noen dager. Ikke mye lyd rundt henne, så jeg synes ikke det er dumt å holde henne hjemme fra barnehagen noen dagen. Kjenner flere som i dag sliter med hodepine etter hjernerystelse siden de ikke ble diagnosert og tok det med ro etter de fikk skaden. Sikkert noen på generelt som kan svare deg bedre, men viktig å ta det på alvor! God bedring til jenta di, det hørtes ut som en fæl opplevelse med både feberkramber og hjernerystelse på en og samme dag.
 
Back
Topp