Ble du sydd under fødselen?

Ja, full hardangersøm :hilarious: Grad 3/4 rift (har aldri fått rotet meg til å spørre om papirene mine og de sa begge deler), så jeg ble heldigvis sydd i narkose av gynekolog på morgenen etter fødselen. Var ømt og stramt ca første uka, men aldri vondt og heldigvis ingen senskader. Hadde oppfølging fra fysio etterpå :)
 
Første gang bare ett par pyntesting, fødsel nr 2 be jeg sydd i halvannen time, når jeg spurte om hvor mnage sting jeg fikk fikk jeg til svar at "Nei, her teller vi ikke sting lenger, du blir sydd i 3 lag" *kremt* Fødsel nr 3 var planlagt ks og samme er det nå med nr 4.
 
Fikk to rifter sv grad 1. Den ene ble sydd med to pyntesting. Den andre ble ikke sydd etter konsultasjon med lege mente de det ville gro bedre om det ikke ble satt sting.

3 uker siden fødsel. Føler meg helt «normal» nedentil nå bortsett fra at det merkes at det trengs flere knipeøvelser:)
 
Tror det var grad 1 med første, grad 2 med andremann. Men det var verst med første. Skikkelig uhyggelig jordmor. Fikk ikke nok bedøvelse, så når jeg klaget på at det var vondt så glefset hun at jeg måtte ligge stille :nailbiting: Hun holdt på en time, så var overrasket når jeg hørte det ikke var snakk om mange stingene. Det gikk opp i ettertid og var ikke pent gjort, skikkelig lappeteppe arbeide o_O

Med andremann sydde jeg nok mer, men alt gikk fort og greit. Fikk en erfaren jordmor som kunne sakene sine. Når jeg spurte om hun var ferdig snart så sa hun "jeg vil jo gjerne at det skal bli litt pent!" :hilarious:

Mer sår etter fødsel med første. Vondt å tisse etter begge, men helt greit om man passer på å drikke nok slik at urinen er godt "utvanna" :woot:
 
Back
Topp