Ble du sydd under fødselen?

De brukte 2 timer på meg med første...
Det gjorde de med begge to her, men med andremann var det fordi de prøvde å rette opp det som var sydd etter første fødsel og de aldri ble fornøyd :p
 
Ble sydd, de holdt vel på i halvannen time eller deromkring. Tok veldig lang tid før jeg ikke hadde vondt lengre nedentil. Reagerte på stingene, som ikke løste seg opp selv, og fikk de fjerna av jordmor etter 3 uker. Hadde da vonde arrvevskuler og sleit med å sitte normalt. Men nå 13 uker etter fødsel så merker jeg ikke så mye til dem, annet enn at det er litt "strammere" i huden der jeg ble sydd. Når jeg revna så merka jeg ikke det egentlig. Det var uansett vondt, så litt ekstra oppå det igjen var ikke så merkbart. :p

Håper jeg slipper unna sånt neste gang. Nå kom han relativt fort og med hånda på siden av hodet i tillegg.
 
Ble sydd, de holdt vel på i halvannen time eller deromkring. Tok veldig lang tid før jeg ikke hadde vondt lengre nedentil. Reagerte på stingene, som ikke løste seg opp selv, og fikk de fjerna av jordmor etter 3 uker. Hadde da vonde arrvevskuler og sleit med å sitte normalt. Men nå 13 uker etter fødsel så merker jeg ikke så mye til dem, annet enn at det er litt "strammere" i huden der jeg ble sydd. Når jeg revna så merka jeg ikke det egentlig. Det var uansett vondt, så litt ekstra oppå det igjen var ikke så merkbart. :p

Håper jeg slipper unna sånt neste gang. Nå kom han relativt fort og med hånda på siden av hodet i tillegg.

Kjente ikke at jeg revna jeg heller [emoji23] alt var så vondt og det rev og sprengte overalt, så akkurat når det revna det kjente jeg ikke. Heldigvis, var nervøs for å revne før fødsel, var så redd for at det skulle gjøre ekstra vondt
 
Aner ikke hvor mye jeg ble sydd, ble sendt rett på operasjon etter hun var ute. Livmora ville ikke trekke seg sammen og bare blødde (2,5L blod). Fikk lite informasjon etterpå, så har ingen anelse. Men regner med jeg ble sydd.
 
Jepp, grad 3a første gangen, ble narkose og operasjon. Var vondt i noen uker, men gikk overraskende fint. Grad 2 andre gangen, ble vel sydd en halvtimes tid. Litt ekkelt der og da, men det også gikk overraskende greit i etterkant [emoji1303]
 
Noen få pyntesting etter at eldstemann ble født, han ble tatt med tang. Merket lite til dem. Måtte ikke sy de to andre gangene.
 
Revnet både utvendig og innvendig og i alle retninger da babyen måtte tas ut med sugekopp.
Lege og jordmor byttet på å sy ca 2 timer etterpå, fikk ikke vite hvor mange sting, bare at det var mange.
Syns syingen var helt forferdelig vond :inpain:

Tenkte at det ikke lovte godt når jordmor på barsel utbrøt «oj!» når hun skulle ta en titt dagen etter :hilarious:

Hadde plager lenge og er fortsatt ikke i gang med sex 1år etter, men kjenner at det begynner å gå seg til nå heldigvis:joyful:
 
revnet så mye at jeg måtte opereres etterpå med eldste, mye plager i ettertid og skal opereres igjen en eller annen gang. Måtte bli ferdig med å få barn, men fortsatt 11,5 år senere sitter smertene jeg hadde i ettertid godt i minnet så jeg orker ikke ennå. Sånn sett er det greit at jeg er singel, for jeg kan ikke ha ett fungerende sexliv...

Med yngste fikk jeg ett par sting, fikk lystgassen siden jeg er livredd nåler så usikker på om jeg sovna eller svimte av. Borte ble jeg og merket aldri noe til stingene.
 
Fikk pyntesting med begge som de sa så fint.

La egentlig ikke merke til det, helt til jeg falt på glattisen rett utenfor sykehuset. Da måtte jeg ha en sjekk. Følte alt revna [emoji31]
 
Ja, ble sydd etter episiotomi. Ble godt bedøvd så merket lite til det der og da, men hadde ganske vondt i stingene en god stund etterpå.
 
Noen pyntesting med både første og andre tror jeg. Slapp unna denne gangen selv om han kom hjemme og mannen måtte være jordfar ;)
 
Ble sydd etter at jeg revna og ble klippt! De sa jeg egentlig burde bli sydd i narkose men ville forsøke uten først! Det var vondt men gikk bra! Jeg har veldig høy smerteterskel sa de! Var ganske vondt å gå på do og sette seg og å gå i lang tid etterpå! De trodde ikke på meg når jeg sa at det føltes som noen sting hadde spretti opp så har pr dags dato et ekstra hull nedi der! Men ingen plager med det nå 9 år etter!
 
Ble litt sydd. Syns bedøvelses sprøytene var litt ubehagelig, men når bedøvelsen virka så syns jeg der var litt godt for jeg syns alt var så vondt der nede etter fødselen.
Svei litt og gjorde litt vondt når jeg tørka meg der den første tiden etterpå syns jeg å huske.
 
Jaaa[emoji31] (ble klipt under fødsel). Var faktisk ganske vondt å bli sydd synes jeg. Synes det tok lang tid. Ubehagelig i dagene etterpå. Og så gikk noen av stingene så klart opp før de skulle[emoji31] Hadde store smerter i flere uker. Trodde at jeg var ødelagt for alltid[emoji28] Men kom meg gjennom det, og er tilnærmet normal igjen nå[emoji4]
Dette med sying, sting og smertene i etterkant synes jeg faktisk var det værste med fødsel - ikke selve fødselen og klippingen som jeg trodde skulle være mye værre[emoji28]
 
Fikk ett par pyntesting med første fordi han kom med armen ved siden av hodet [emoji28]
 
Japp, ble sydd etter episiotomi. Merket ikke at de sydde, men har slitt med området de klippet i siden den gang. Tidvise smerter og ubehag i tillegg til vanskelighet med å "nå" muskulaturen ordentlig.
 
Jepp! Sydde i en times tid, og ikke bare EN men TO ganger, siden førstemann sydde feil.. var ett helvete å sitte den første uka, men så ble det gradvis bedre.. nå er alt fint heldigvis (enn så lenge:p)
 
Ble sydd i en times tid, revna mest innvendig fremover. Jordmor sydde det mest overfladiske før en gynekolog kom og tok over.

Forferdelig opplevelse for min del, det verste med hele fødselen. Fikk lite bedøvelse i starten, enda jeg sa på forhånd at den de bruker virker dårlig på meg. Måtte mase om mer, jordmor mente selvfølgelig at det ikke var nødvendig. :( Ble så stressa og anspent av at det var vondt i starten at jeg sleit med å ligge rolig, og rykka til hver gang de kom borti. Ble hedigvis mindre vondt etterhvert, fikk ekstra bedøvelse, men fortsatt ingen god opplevelse.

Syns det gikk overraskende greit etterpå, forventa mer vondt ved tissing f.eks. Det kjente jeg ikke noe til. Fant ut at det lønner seg å holde mot stingene når man skal gjøre nr 2 for å unngå at det sprenger.. Brukte smertestillende i mange dager da, tok ny dose når det ble vondt å sitte.

I etterkant var ting veldig rart og stramt ganske lenge. Sex var ikke noe stas. Trodde aldri det skulle bli normalt igjen, men etter ca 15 mnd var alt som før heldigvis!
 
Back
Topp