Ble du sydd under fødselen?

Jepp, med eldste... På operasjonsstua med full narkose. Slet veldig i etterkant og måtte opereres igjen da han var 8 mnd.
Derfor ble det planlagt KS med nr 2 og ikke flere barn her.

Kommer aldri til å bli 100% igjen heller
 
Ja. De sa det ikke var mye men jeg lå i 30 minutter og ble jo ALDRI ferdig...
 
Ja. merket det, ekkelt. Sved og klødde. Føltes veldig stramt.
 
Kun pga keisersnitt.
 
Jeg ble snittet hele veien bak, så fikk noen sting. Hadde ingen problemer med å sitte eller noe. Litt vondt å tisse, men gikk over etter noen dager. Var litt vondt å ha sex de første gangene i etterkant, men bortsett fra det har jeg ikke merket noe særlig til det!
 
Fikk noen pyntesting med nr 1, svidde litt når jeg skulle tisse. med nr 2 derimot ble det lappeteppe nedi der og sydd i halvannen time og 3 lag, hvor mange sting vet jeg ikke, fikk beskjed om at når det var så mye, så telte de ikke sting lenger, men ble sydd i 3 lag hud... Kunne ikke sitte omtrent de første 6 ukene, gå på do var vondt, forferdelig vondt. Alt var vondt og kunne ikke ha sex på lenge pga smertene, har ennå plager og kan begynne å blø når jeg har sex og gjøre fryktelig vondt når jeg sitter å toppen. Kjenner godt arrvevet inni og utapå. Så fikk planlgat KS på nr 3(blir jo sydd på magen der og, men var ingenting ifht til å revne såpass nedentil) og har søkt om plaglagt ks denne gang også med nr 4.
 
Jeg har hatt utrolig flaks, har født tre barn og ikke fått et ting.
 
Seks barn, ingen sting. [emoji4]
 
Født 3 barn. Ble sydd 7 sting med førstemann (2 ‘vanlige sting og 5 ‘pyntesting’ ) og 1 med andremann og ingen med tredjemann. Kjente ikke noe særlig til dem, di gikk bort av seg selv etter 1 uke :happy: Ingen plager i etterkant .
 
Ja, hadde grad 3b ruptur så d ble narkose og operasjonsstue. Var veldig ømt og vondt noen uker etterpå.
 
Klippet og sydde med nr 2. Stingene gikk opp av seg selv alt for tidlig, så var en heller ubehagelig healingsprosess.. Måtte gro innenfra og ut siden de ikke kunne sy på nytt. Håper på å slippe det en gang til.
 
Ja, med storebror (revnet grad 3). Hovnet opp i stingene etterpå, og måtte bruke antibiotika. Ingenting med lillebror.
 
Sydde ikke med første :)

Med nummer 2 ble jeg satt igang og var ikke moden og stormrier, rask fødsel og måtte sy en del.
Ble sydd uten bedøvelse og jeg ropte i smerter, men jordmor mente det ikke var vondt, jævlig opplevelse.
Plagdes med stingene i mange uker i ettertid... :-(
 
Ja. Revna nesten hele veien til endetarmen. Sydde både innvendig og utvendig. Veldig vondt i ettertid. Kunne ikke stå eller gå i mer enn et par minutter av gangen. Føltes ut som hele livmora sklei ned og pressa på stingene. Har fortsatt vondt når vi har sex, selv om det er 14 mnd siden fødsel. Må bruke masse glidemiddel for at det ikke skal gjøre vondt.
Var vondt å sy også, kjente at de stakk nåla, kjente at de dro tråden gjennom. Brukte lystgass når jeg ble sydd. Skreik fordi det gjorde vondt, men de mente at såpass måtte man tåle uten å syte.
 
Hadde 3 grads rift så ja, ble sydd. Narkose å overvåking etterpå.
Hadde veldig vondt noen uker etterpå, men ingen infeksjoner heldigvis! :) og smertefri nå idag :)
 
Ble klippet med første, så sydde da :) sble infeksjon i såret, så det var kjedelig :(
Ble sydd med nr 2 også, men spurte aldri om hvor mye :)
 
Back
Topp