Ble du gravid i studietiden?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Den synkende fruktbarhetsraten har gjort politikerne bekymret. Nå ønsker de å legge til rette for at flere kvinner velger å få barn i studietiden.
I går skrev Babyverden om at norske kvinner ikke har vært mindre fruktbare på 11 år. Der går det fram at jordmor Grethe R. Teigen mener mange kvinner i dag venter for lenge med å få barn. At man gjerne vil gjøre ferdig studier, reising og andre ting før man stifter familie. Men passer det egentlig bedre å få barn som nyutdannet i sin første jobb?
Les artikkelen her: http://www.babyverden.no/Nyheter/Onsker-at-kvinner-skal-fa-barn-i-studietiden/

Gjikk sisteåret vgs da jeg gjikk med snuppa. Men siden jeg ikke skulle gå mer skole fikk jeg kun engangsstønaden på 35 tusen fra nav. Disse pengene skal liksom vare 1 år.

sendt fra Note 3 - sengekos

Jeg sluttet på p-pillen siste året på sykepleien, men jeg ble ikke gravid før jeg var ferdigutdannet og hadde jobbet i 8 mnd.

Nei, jobbet noen år først :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige svangerskap ble jeg gravid mens jeg studerte, 2mnd før jeg var ferdig, så rakk å jobbe nok til full permisjonslønn :)

jeg fikk 2 barn under bachelorgraden min. vi levde ikke fett for å si d sånn, og vi hadde ikke klart oss uten litt hjelp til klær o.l. når d var veldig trangt. Hadde deltidsjobb og fikk foreldrepenger i første perm. minstet jobben i første permen og hadde da ikke mulighet til å tjene opp nok til neste perm så fikk da engangsstønad..

Jeg studerer nå, og har (minst) 3 år igjen. Studerer dog bare 75% samlingsbasert, så jeg får jobbet en del ved siden av. Fungerer veldig bra, og passer fint å få barn nå :)

Jeg er student på første året på universitetet nå, og har termin 22.oktober.. Håper å ha energi nok til å lese til noen av jule-eksamenene, så jeg kanskje kan få gått ferdig 1.semester på 2.året. Men det skal jo godt gjøres :-P

Jeg gjorde meg ferdig med bacheloren. Mannen var veldig bestemt på at jeg måtte ha jobb først. Helst fast. Vi begynte å prøve før jeg fikk fast jobb, men det tok over et år før jeg ble gravid. Pga alt dette blir jeg ikke like ung mor som planlagt, men det er kanskje greit. Fast jobb fikk jeg mens vi prøvde, og jeg er 26 år når jeg blir mamma for første gang.

-Taster fra appen-

Nix! Hoppa ut av vgs i begynnelsen av 3.året pga valget mellom å sulta(skulen hadde ikkje stempla stipendpapirene før dei blei sendt til lånekassen...va heller ikkje motivert t å gå på skule) eller finna meg ein jobb. Mor mi blei på samme tid innlagt på sjukeheim(MS), så eg måtte klara meg sjøl ;)

Jeg begynte nye studier når vesla var 5 mnd. Nå er hun 4 år og jeg har vært student hele hennes liv omtrent. Jeg gleder meg til å bli ferdig med bc om noen uker og bare kunne fokusere på datteren med god samvittighet! Nå håper jeg på jobb så jeg får nok opptjente penger til permisjonstiden…:)

Skulle ønske det var lettere å få seg en utdannelse når man har barn. Jeg har barn nr2 på vei og føler at det er umulig for meg å fullføre en utdannelse med hus, barn og biler som skal betales.

Sendt fra mobilappen

Med første gjekk eg siste året på vgs, med nr 2 no so går eg først året på bachelor. Tenker det skal gå fint, men det blir nok noken tunge perioder med eksamen og arbeidskrav. Gleder meg veldig når eg er ferdig med alt som heiter skule og får meir peng:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Med førstemann ble jeg gravid i studietidene, synes det var tøft å ta opp studiene igjen når han var 3 mnd. men var godt å bli ferdig med det. Tror ikke det er bare bare å få barn i studietidene, en skal jo fullføre studiene også. Det kan være tøft med en baby.

Back
Topp