Ble du gravid i studietiden?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linn

Guest
Den synkende fruktbarhetsraten har gjort politikerne bekymret. Nå ønsker de å legge til rette for at flere kvinner velger å få barn i studietiden.
I går skrev Babyverden om at norske kvinner ikke har vært mindre fruktbare på 11 år. Der går det fram at jordmor Grethe R. Teigen mener mange kvinner i dag venter for lenge med å få barn. At man gjerne vil gjøre ferdig studier, reising og andre ting før man stifter familie. Men passer det egentlig bedre å få barn som nyutdannet i sin første jobb?
Les artikkelen her: http://www.babyverden.no/Nyheter/Onsker-at-kvinner-skal-fa-barn-i-studietiden/

Jeg ville gjerne ha barn mens jeg var student, men samboeren min ville vente. Man er jo to om det!

Er student...

Sent from my iPhone using BV Forum

Med nr 1 gikk jeg på videregående, denne gangen var/er jeg lærling :-p

Fikk de to første mens jeg var student.

Fikk første etter fjerde året på master og tok et års permisjon i forbindelse med fødsel. Ble gravid da jeg startet opp igjen, så nr 2 kom rett etter at masteren var ferdig. Synes det var supert og veldig fleksibelt :) kjenner at jeg er og har vært mye mer bundet denne gangen da jeg er i jobb.

Sånn økonomisk, så har mannen vært i jobb hele tiden og det gjør det jo lettere :). Det er jo ikke så veldig mye penger man får som student.

Jeg er 21, og har ikke mer utdanning enn vgs. Har jobbet i 3 år før jeg ble gravid, men han var ikke planlagt :-) bare en gledelig nyhet <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp