Ble du fortere gravid med nr 2?

Nei absolutt ikkje ;)

No prøvde ikkje vi på førstemann, ho sneik seg inn mellom nokre p-pillar, 
og andremann har vi arbeida med sidan desember 2011.

Nr 1 kom innen en uke etter P-pilleslutt etter 12 år og nr 2 satt seg etter en av de første gangene etter fødselen til førstemann :) 

ja, atskillig fortere. Nummer 1 tok ca 3,5 år, nummer 2 tok rett under 2 år...

jepp :)
tok 7 mnd med første mann og kun 3 med nr to ;)

Ja, men gikk ganske fort med nr 1 også. Brukte 3 PP på nr 1 og 2 PP på nr 2 :)

Brukte 2 år og hadde en MA før nr 1 satt. Brukte 12 mnd og hadde en MA og en BO før nr 2 satt. Så det gikk fortere med nr 2, men veien var litt mer humpete om man kan si t sånn.

Brukte like kort tid på alle tre, sånn ca.

Ca like lang tid!

Nr 1 prøvde vi ikke på, så sånn sett kom nr 2 "tregere", nr 2 kom på pp2 :)

Nr 1 satt ca 6-7 mndr etter p-pilleslutt, uten stress og "timing" av eggløsning og div.
Så lett gikk det ikke med nr 2. Ble gravid da førstemann var ca 10 mndr, men mista. Gravid igjen etter 2 mndr, men mista enda en gang. Fikk deretter konstatert progesteron mangel, så begynte på crinone etter eggløsning. Prøvde dette i ca 3-4 mndr, men ingenting skjedde. Bestemte oss så for å legge hele prøvinga på hylla for en stund, for jeg ble så stressa av det, en mnd etter satt jeg plutselig med positiv test(dette var ca 10 mndr etter jeg mista for andre gang), og er nå litt over 35 uker på vei.

Nr 1: 1,5 år uten prevensjon.. Vi prøvde ikke, men ungikk det heller ikke..
Nr 2: Rett etter fødsel. "Lite uhell:)". 2 mndr....

Satt litt fortere enn forventet hehe

Eh, ja.... Nr 1 ble prøvd på lenge og vel før jeg til slutt fikk pergotime og ble gravid på første kur. Nr 2 ble overhodet ikke prøvd på, og kom på første eggløsning etter svangerskapet - sannsynligvis den første eggløsningen jeg hadde hatt av meg selv på årevis - men hun ble altså laget 3 mnd etter at eldste var født.

Ja nr 2 festa seg fortere :)

Første gang ble jeg befruktet 7 mndr etter p-pilleslutt. Men det skjedde på første seriøse forsøk (kjørte på med hver 2 dag i et par uker). Månedene før hadde vi mer hatt et avslappet forhold til det, og bommet nok rett og slett bare på eggløsningen.

Andre gang satt egget ca 3 mndr etter p-pilleslutt. Forsåvidt også på første seriøse forsøk. Fant nemlig ut denne gang at jeg har litt kortere syklus enn jeg trodde, og at jeg har hatt et mønster med en blødningsdag en ukes tid etter mensen var ferdig, noe som sans var eggløsningen, så denne gangen hadde vi sex selv om jeg blødde denne dagen, tror det hjalp ;)

ja, tok 3 år uten p-piller med nr en.
Brukte ingen prevansjon mellom 1 og  2, men ble gravid ved første prøveforsøk:) (nr 1 var da 1 år)
nr 3 ble til på andre eggløsning etter fjerning av spiral

1.pp med nr.1. Ble gravid på 1.pp med nr.2, men hadde en MA. Ble deretter gravid to mnd etterpå igjen. Nå med nr.3 prøvde vi egentlig ikke, men var vel uten prevensjon i et par mnd nå også.

Nr 1 ble til et år etter pilleslutt, nr 2 ble til 2 år og 8 mnd etter fødsel nr 1 (null prev).

Ja, det ble jeg, men det var fordi jeg gikk kraftig ned i vekt under graviditeten og barseltiden med førsta mi, og dermed ble pcos'en også bedre og jeg hadde faktisk helt flotte stabile sykluser på 29 dager. Lettere å bli gravid da, for det viser seg at jeg faktisk blir lett gravid bare jeg har el og sex på samme tid. Ikke så lett når el bare viste seg et par ganger i halvåret liksom...

Ja, det gjorde jeg. Førstemann brukte vi to måneder på, andre satt måneden etter vi startet prøving :)

Back
Topp