Ble det lettere med barn nr 2?

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Til dere som har 2 eller flere barn: Ble det lettere med nr 2? Mindre bekymringer, lettere å komme i rutiner, osv? :)

Jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gang for sist var jeg veldig slave av rutiner og ble sittende mye hjemme.
Denne gang håper jeg at jeg klarer å være litt mer.. (mangler et ord her), men kommer meg ut litt mere, samtidig som jeg vil forsøke å opprettholde rutiner.

Jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gang for sist var jeg veldig slave av rutiner og ble sittende mye hjemme.
Denne gang håper jeg at jeg klarer å være litt mer.. (mangler et ord her), men kommer meg ut litt mere, samtidig som jeg vil forsøke å opprettholde rutiner.
Denne signerer jeg! Var helt manisk på rutiner ned førstemann.. Ungen kan få mat selvom jeg ikke sitter hjemme i stua, OG folk tåler å høre en baby som skriker litt;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er redd for å stresse altfor mye med å gjøre alt riktig, og ikke få kose meg med lille. Ønsker jo litt rutiner etter hvert, men tenker at veien må bli litt til etter hvert, siden hver baby er forskjellig. Ønsker jo det aller beste for den lille, og tror og håper vi skal klare det. Huff, mye tanker i kveld visst.

Rutiner var mer enkelt å komme inn i. Men like avslappende permisjon var det absolutt ikke:) Dagene fløy.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Rutiner var mer enkelt å komme inn i. Men like avslappende permisjon var det absolutt ikke:) Dagene fløy.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Kan tenke meg det med det, med en eller flere større som ikke sover like mye som babyen. ;)

Synes rutinemessig at det var mye lettere. Men han ville ha mye nærkontakt når han skulle sove så i begynnelsen så måtte jeg ligge med han til han sovnet. Men etter hvert så greide han å slå seg til ro i senga si.

Ja jeg synes absolutt det var enklere med nummer 2, jeg stolte mer på meg selv, slappet av og dermed gjorde baby det også:) . Jeg har alltid synes rutiner er viktig, allerede fra starten av, og når man har en hverdag bestående av det allerede, så er det jo enda enklere, var hardere med nummer 1 sånn sett. Jeg syntes ikke det var noen særlig overgang fra 1 til 2, håper virkelig det føles slik fra 2 til 3 også :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var mye tryggere på meg selv med nr 2, og mer avslappet og kritisk til alle mulige anbefalinger. Men absolutt ikke mindre jobb, for jeg hadde begge barna hjemme i permen - eldste var da 14 mnd... Huhei! Ser for meg en ganske så rolig perm denne gangen, med "bare" ett barn hjemme. Haha:-)

Back
Topp