Ble dere planlagt eller ikke planlagt gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Lurer på om dere ble planlagt, eller uplanlagt gravid denne gangen ?
Hva med evnt tidligere svangerskap ?

Dere som ble planlagt gravide, hadde dere prøvd lenge ?

Jeg har to gutter på 3,5 og 1 år og begge var planlagt. De satt på første forsøk. Denne var ikke :) Men knøttet er hjertelig velkommen og vi gleder oss!
Jeg blir gravid bare min mann gir meg en klem, hehe :)

Mine barn på 7 og 3 år var planlagte men denne var ikke det.
Førstemann brukte vi 6mnd på å få til men hadde en SA ca 2 mnd før han satt. Nr 2 satt på andre forsøk.

Vi har planlagt det. Siden jeg har fått pcos så måtte vi få hjelp. Etter å ha prøvd i over 1 1/2 så fant jeg ut at jeg da hadde pcos. Så da skrev gyn ut resept på pergotime. Første kuren funket ikke, men ble gravid på kur Nr 2 :)

Slutta på pillen og skulle se hva som skjedde. Det skjedde på første mulighet :p Men vi ble veldige glade!

Planlagt, har prøvd lenge.

Førstemann var ikke planlagt.

Hadde en dødfødsel i mai 12 hvor jeg da ble gravid bare jeg sluttet på pillen. Denne gangen prøvde vi da fra juni 12, gravid i juli 12 hadde en SA i august før den satt igjen denne gangen.
Så ganske planlagt og ønsket nå :-)

Førstemann var ikke planlagt. Jeg hadde en UL pga mageproblemer, og da kunne de se at jeg hadde eggløsning. Gyn mente p-pillen hadde sluttet å virke på meg, og byttet meg over på ceracette. Ble gravid etter 1,5 mnd....:-0
Andremann var planlagt, og jeg tror jeg ble gravid samme uka som vi kutta prevansjon. Nå bestemte vi oss bare for at skulle det bli en 3.mann, måtte det være nå, regnet kjapt og fant ut at om vi skulle rekke før 1.september og barnehagefrist, hadde vi bare 1 sjanse - og den satt, gitt:-)

Med nr 1 planla vi vell litt, vi gjorde ingenting for å forhindre det..

Nr 2 hadde jeg avstandsforhold å i løpet av 2 mnd hadde vi sex to ganger på en kveld, samme kveld som jeg var hos legen å henta prevansjon, å klarte faen meg å bli gravid :P

Nå med nr 3 gikk jeg på p-plaster å timeingen kunne ikke vært dårligere, men skal nokk få det til å gå:)) der det er hjerterom er det husrom er det ikke det de sier?!:)

denne er ikke planlagt for jeg gikk på minipiller
nr 1 er ikke planlagt
nr 2 er planlagt
nr 3 ikke planlagt
nr 4 ikke planlagt

Planlagt gravid :) med jenta mi satt hun på 1 forsøk etter at jeg da var blitt gravid uten å vite d men mistet i SA.. Denne gang ble jeg gravid på 8 pp, men mistet i SA, ble gravid igjen med en gang etterpå å spiren klamrer seg enda fast :)

Førstemann var ikke planlagt og en stor overraskelse, selv om vi ikke gjorde noe for å ungå det, hadde fått beskjed av gynekologen at det kunne bli vanskelig for meg å få barn ettersom jeg hadde veldig variabel syklus og få eggløsninger.

Andremann var planlagt, prøvde vel en 7 - 8 måneder, men fikk ikke tilbake mensen (etter førstemann) før ca 5 måneder før spiren satt.

Denne er også planlagt, ble gravid i august (med en gang jeg fikk tilbake mensen etter andremann), men mistet, så satt dene på 2. pp etter det :)

Førstemann var overhodet ikke planlagt, men denne gangen var det veldig planlagt ;) Satt på første forsøk også gitt!

Back
Topp