Ble DERE ammet eller var dere flaskebarn ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Ble dere ammet, eller var dere flaskebarn når dere var små ?
Dere som har barn fra før, ha gjorde dere da ?
Og hva vil dere gjøre med det kommende barnet ?

Jeg ble selv ammet, men min sønn som nå snart er 3 år ble flaskebarn. Dette var ikke frivillig men etter hastekeisersnitt og ett opphold på neonatal avdeling på over ei uke, nektet han plent å ta puppen. Skrek så han ble blå i ansiktet. Så vi tydde til morsmelkerstatning uten støtte fra jordmoren på helsestasjonen. Det var en vond opplevelse.. For støtte var det jeg forventet mest av jordmoren da :/ Har fullstendig tenkt å forsøke å amme denne gangen dersom det går :)

Jeg ble ammet, men her blir nok lille gull flaske barn.. Det er pga en brystreduksjon, så det står allerede på helsekortet at jeg ikke kan amme..

Jeg ble ammet i 3 mnd, og jeg bare kasta opp og gulpet noe veldig. Så de fant ut at jeg var allergisk mot mamma sin melk. Jeg tålte heller ikke vanlig mme. Så jeg er vokst opp på geite melk/h melk :P

Emilie er født i uke 29+0 og ble sondet i nesten 3 mnd. Full ammet henne i 3 mnd føre vi begynte for fult med fast føde og kvelds amming. Men da mista jeg melka og hun fikk erstatning i 6 mnd :)

Men denne skal jeg prøve like hardt som med Emilie for å bevare melka <3

Jeg ble ammet, litt usikker på hvor lenge.
Første mann ammet i 3-4 mnd før jeg ga opp (føltes som verdens undergang!!) Men etter å bruke tre timer ved hver amming på å krangle med han, fikk han til å spise litt, også krangle igjen.. er glad jeg ikke hadde flere barn på den tiden, all tid gikk i krangel og amming. MYE tårer hos oss begge. Grunnen til at det føltes så forferdelig skylder jeg på helsevesenet. Det synes de gir førstegangs fødende om at vi SKAL amme..:(

Andre mann var en drøm, masse masse melk og en sugeglad gutt. Dessverre stoppet lykken opp etter 5-6 uker pga kiss :(

Denne gangen drømmer jeg om at melkeproduksjonen er like god som sist, en sugeglad baby og at jeg selv kan vurdere når jeg ønsker og føler at det er på tide å stoppe;)

Jeg er flaskebarn, vet ikke hvorfor. Min sønn er delvis ammet og gitt flaske. Jeg er brystredusert, og hadde ikke nok melk til han. Delammet i 5 måneder, og flaske resten. Kommer til å gjøre det likt denne gangen og.

Jeg ble både ammet og fikk flaske. Mamma hadde ikke nok melk til å fullamme 3 stk merkelig nok! Så vi gikk på skjema. Førstemann fikk en pupp, nestemann fikk den andre og sistemann fikk mme. Hehe. :p

Vil prøve å amme min, men får se hvordan det går. Jeg er ikke hysterisk men dersom det går er det jo veldig lettvint! :)

Jeg endte opp som flaskebarn. Jeg prøvde å amme mitt barn, men jeg hadde ikke noe melk. Etter 3 stressende uker gikk vi over til flaske. Denne gangen håper jeg at jeg skal få til å fullamme :)

jeg ble ammet..

forrige gang pumpet jeg meg i 2,5 mnd sidenfrøkna lå i kuvøse med sonde og ammet for det meste i 2 mnd etter det.. etter det ble det flaske fordi jeg syntes det var strevsomt..

denne gangen skal jeg gjøre alt jeg kan for å amme fult.. var jo melkeku sist så går sikkert bedre om barnet kommer til ca termin

venter min første, vil amme men vi får s hvordan det går. Er ikke en av dem som tror at de som ble ammet er friskere, jeg er kronisk syk og alltid vært mye syk, og ble ammet lenge! Min samboer var flaskebarn og for tidlig født og frisk:) men vil gjorde det jeg kan for å amme Pga det er litt mer praktisk

Jeg ble ammet til året nesten, og ammet også sønnen min fram til han var 13 mnd. Fullammet han til han var nesten 6 mnd, og etter det 3-4 ganger i døgnet hvor siste månedene hadde vi gradvis nedtrapping og plutselig så var ammingen over av seg selv helt problemfritt :-) Veldig glad for at ammingen gikk så fint for oss, det var aldri noe stress eller problemer og krysser fingrer for at det blir slik neste gang også for det er veldig praktisk og koselig. Men blir det ikke slik så er det greit også, for flaskebarn lider da absolutt ingen nød :-))

Back
Topp