Ble DERE ammet eller var dere flaskebarn ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Ble dere ammet, eller var dere flaskebarn når dere var små ?
Dere som har barn fra før, ha gjorde dere da ?
Og hva vil dere gjøre med det kommende barnet ?

jeg ble ammet som liten.
størstegullet va så svak at han klarte ikke og lage vakum,slik at han fikk ikkje melka ut av puppen,pumpet i 3 mnd da hadde eg slette ut to slike elektriske avent pumper,og da blei det mme vidre,mens lillegullet va fullamma fra dag en til han va 13 mnd,og håper og kunne amme denne gangen og,da eg syns vi har et veldig ammepress her i norge,slik at eg følte meg som ei veldig dårlig mor når eg fikk størstegullet,før flere kom jo og sa at ALLE kan amme...

Jeg ble ammet som liten, aner ikke hvor lenge!

Jeg var visst flaskebarn sa mamma her om dagen.

Jeg ble ammet til jeg var 11 måneder, da kastet jeg opp etter amming og ville siden ikke ha mer.

Med førstemann slet jeg veldig med amminga, han hadde stramt tungebånd, det ble klippet da han var 1,5 døgn, men ikke godt nok så det måtte klippes igjen da han var 5 uker. Jeg delammet han fram til han var 2 måneder, etter det fullammet jeg i 2 måneder før vi begynte å introdusere fast føde ved siden av, for å ha nok til han satt jeg oppe på natten og pumpet så fikk han dette kvelden etter. Jeg ammet han alikevel til han hadde passert 13 mnd.

Med andremann gikk det som en drøm, jeg hadde nok melk og han fikk fint tak fra start av, jeg ammet han til han var 15 mnd. da sluttet han av seg selv, kanskje fordi jeg ble gravid igjen og melka smakte anderledes.

Jeg ble ammet, men vet ikke hvor lenge.. med min førse ammet jeg i 3 mnd! Angrer veldig på at han fikk flaske en kveld med for stort hull i :( denne gangen ønsker jeg å amme så lenge som mulig ;)

Jeg ble ammet, men vet faktisk ikke hvor lenge... Fikk aldri mme i alle fall!

Jeg har ammet begge mine-fullammet første til 6mnd og delammet til ca 13mnd-da ville han ikke ha mer.

2.mann fullammet jeg til 12 mnd, han tok ikke til seg fast føde (kastet opp alt) før det. Dvs-han begynte i bhg når han var 8mnd, og fikk mme i bhg.

Jeg var flaskebarn for mamma hadde ikke nok melk.
Dattera mi ble flaskebarn etter 3 uker for jeg hadde ikke nok melk.
Så håper jeg får igang melkeproduksjonen denne gangen,men tviler jo litt da :p

Jeg ble ammet en stund, men fikk flaske i tillegg tror jeg... Fra ca 6mnd fikk jeg bare erstatning.
Jeg ammet selv jenta vår til hun var 15 mnd. Slet i starten, men det løste seg med intens jobbing! Hadde masse melk og fullammet til hun var litt over 6 mnd, da begynte hun å få annen mat også.
Jeg vil veldig gjerne amme nestemann også. :)

Jeg tror jeg ble ammet, men vet ikke hvor lenge. Kanskje 3 måneder? Broren min ble ammet til han var 6 uker iallefall, for da ble han operert og tror hun mista melka etter det. Amming har tydeligvis ikke vært tema i min familie, men visste det med broren min siden jeg ble så lei meg når jeg måtte kutte ut amming.

Ene barnepleieren på sykehuset gav gutten min flaske på sykehuset mot vår vilje, så han tok aldri puppen etter det, så ammet bare i 2 dager :-( men pumpet i 6 uker da, men ble stresset av det å mistet melka fordi jeg syntes jeg bare steriliserte utstyr.

Håper å amme neste gang, men at jeg får en som også tar flaske i ny og ne for pappaen syntes det var så kos å kunne gi mat.

Back
Topp