Ble april-baby på meg



Det går bra med oss :) Lillegull spiser bra og har lagt på seg 266g på en uken (legen hadde vært fornøyd med 100g). Vi er med i en undersøkelse der de skal finne ut om det er forskjeller på nyfødavdelingene på Haukeland (mange barn på hvert rom) og sykehuset i Drammen (enerom der foreldrene og barna for ligge sammen). De barna som er med i den undersøkelsen får litt ekstra næring (proteinpulver og noe som de blander i melken), så er sikkert derfor hun har lagt på seg så mye.

Hun kan få litt høy puls når hun blir sint, ved bleieskift for eksempel. Jeg blir veldig stresset av at det biiper i monitoren, men det er vist helt normalt at pulsen stiger når de blir sint. Hun blir flinkere og flinkere til å suge melk fra meg, men er ikke mye hun får ut enda. Sovner veldig fort :p Er ikke forventet at de skal begynne å amme før i uke 34, så vi har to uker på oss til å trene :)

Pumpingen er ganske stress. Må helst pumpe meg 8 ganger i døgnet, pleier ikke klare mer enn 7. Har alarmen på kl 4 om natten for pumping og igjen kl 7. Blir ikke mye søvn. Har enda litt for lite melk til å mette henne, håper det tar seg opp snart.

Vi gjør det meste av stellet selv når vi er tilstede. Bleieskift, mating i sonde, bading, osv. En av fordelene med å være på nyfødavdelingen et at vi får god veiledning på amming og stell, og er erfarne på dette til vi kommer hjem :)

Så godt å høre at det går såå fint Ønsker dere alt godt ❤
 
Akkurat nå ligger å sover på meg :) Har blitt 2200 g. Når er vi ferdig med undersøkte vi var med i, og matmengden er satt ned fra 18% av kropsvekt til 12%. Hun er mer våken og jeg har begynt å amme til 5/8 måltider. I dag har fikk vi ny «rekord»: 21 ml. Noen ganger tar hun litt og noen ganger ingenting. Men vi er igang :) Mulig de kobler fra overvåkning på mandag og da er det bare spisingen som må på plass før vi får reise hjem. Tenker vi er hjemme innen en til to uker. Gleder meg veldig :)
 
Akkurat nå ligger å sover på meg :) Har blitt 2200 g. Når er vi ferdig med undersøkte vi var med i, og matmengden er satt ned fra 18% av kropsvekt til 12%. Hun er mer våken og jeg har begynt å amme til 5/8 måltider. I dag har fikk vi ny «rekord»: 21 ml. Noen ganger tar hun litt og noen ganger ingenting. Men vi er igang :) Mulig de kobler fra overvåkning på mandag og da er det bare spisingen som må på plass før vi får reise hjem. Tenker vi er hjemme innen en til to uker. Gleder meg veldig :)

Så utrolig flott å høre <3 flink du er og ikke minst lille :)
 
Så bra å høre at hun legger på seg :) Og at dere klarer dere så bra! Da har du lært alt før dere reiser hjem ;) Lykke til med pumping og amming!
Ja, det er en fordel med å ha vært her :) Har fått god innføring i bading, stelling og amming.
 
Har dere fått kommet hjem enda? Og går det bra med vesla?
Fikk reise hjem i går, endelig! Så utrolig deilig å ligge på sofaen og kose i stede for å være trange rom med tett luft på barneklinikken. Lillegull veier nå 2,5kg. Hun liker mye bedre å sove på oss enn i vuggen, en bestemt liten jente :) Ammer, men får på flaske om hun er trøtt. Hadde lite melk mens jeg var på barneklinikken, men merket produksjonen økte når jeg fikk vite at vi fikk reise hjem. Rart alt som har innvirkning på melken :p

Gleder oss til kosing, trilleturer og å bli bedre kjent med henne :)
 
Fikk reise hjem i går, endelig! Så utrolig deilig å ligge på sofaen og kose i stede for å være trange rom med tett luft på barneklinikken. Lillegull veier nå 2,5kg. Hun liker mye bedre å sove på oss enn i vuggen, en bestemt liten jente :) Ammer, men får på flaske om hun er trøtt. Hadde lite melk mens jeg var på barneklinikken, men merket produksjonen økte når jeg fikk vite at vi fikk reise hjem. Rart alt som har innvirkning på melken :p

Gleder oss til kosing, trilleturer og å bli bedre kjent med henne :)
Haha, spesielt det med melka da :p

Så utrolig deilig det må være for dere ja. Da er det bare å slappe av og nyte :)
 
Og der var jeg kommet til termindato. Lillegull har doblet fødselsvekten, 3200kg og er ca 50 cm. Prematur-klærne begynner å bli knapp i størrelsen og har begynt å bruke str.50 :D
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1467908493.256671.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1467908493.256671.jpg
    81,1 KB · Visninger: 147
Så skjønn :) Alt står bra til ellers med dere?
Ja, det går bra med oss. Hun er en skikkelig kosejente :) Strever litt med magen, men det er vist veldig vanlig for premature. Har begynt å være våken i lengre perioder nå, det er veldig kjekt. Har måtte holdt oss mest inne før hun ble 3kg, men nå kan vi gå på lengre trilleturer og sosialisere oss litt mer :)
 
Ja, det går bra med oss. Hun er en skikkelig kosejente :) Strever litt med magen, men det er vist veldig vanlig for premature. Har begynt å være våken i lengre perioder nå, det er veldig kjekt. Har måtte holdt oss mest inne før hun ble 3kg, men nå kan vi gå på lengre trilleturer og sosialisere oss litt mer :)

Så bra at dere har kommet mer inn i hverdagen :) Kos deg masse med trilleturer, babykos og sosialisering ❤️
 
Se den herlige lille, det er så godt å høre at alt går bra med dere og at hun er blitt så store allerede!
 
Back
Topp