Ble april-baby på meg

Skulle egentlig reise til London i går morges, med måtte reise til Kvinneklinikken i stede. Den lille i magen hadde bestemt seg for at 30 uker var lenge nok. Hun kom ut rosa og fin, og gav fra seg litt lyd før hun ble tatt med på barneklinikken. Litt kald var hun så fikk ikke holde henne i går, men håper på å får gjøre det i dag. Hun pustet god selv når hun kom ut, men trengte litt ekstra hjelp for å få modnet lungene skikkelig. Blir nok koblet av pustehjelpen i dag :)

Selve fødselen gikk fort. Fikk epidural med god effekt i begynnelsen. Ting gikk rolig for seg og mannen min skulle bare en tur på butikken for å lufte seg litt og kjøpe litt mat. Da han kom tilbake 15 min seinere hadde jeg kraftige og tette rier og det var fullt av barneleger, jordmødre og barnepleiere inne på fødestuen. Mannen min sa det var 8 stykker utenom oss, jeg fikk helt med meg det, var veldig opptatt med å puste i stede for å skrike :p På to pressrier + litt pressing uten rie, var hun ute. Så liten og så nydelig. 41cm og 1530kg.

Kom inn kl 5:30 med 2 cm åpning, fikk lungemodningssprøyte og medisin for å stoppe riene. Da disse ikke hadde ønsket effekt ble de koblet fra i 8-tiden. Da hadde jeg 4cm åpning og litt før kl 15 var hun ute.

Wow gratulerer! ! Sikkert godt å være ferdig litt tidlig å!! Og selvfølgelig at alt er bra med baby:)
 
Gratulerer med prinsessa❤️ <3 godt å høre at ting står bra til, tross at det var tidlig! :) kos deg masse med lille, og nyt tiden! :)
 
oioioi...håper alt står bra til med dere. Gratulerer med den lille prinsessen. :) Vi har ei inne på Juni som har allerede født. HUn var ca 2 uker lenger enn deg. Dere må vel kanskje være en stund på sykehuset da eller?
 
Skulle egentlig reise til London i går morges, med måtte reise til Kvinneklinikken i stede. Den lille i magen hadde bestemt seg for at 30 uker var lenge nok. Hun kom ut rosa og fin, og gav fra seg litt lyd før hun ble tatt med på barneklinikken. Litt kald var hun så fikk ikke holde henne i går, men håper på å får gjøre det i dag. Hun pustet god selv når hun kom ut, men trengte litt ekstra hjelp for å få modnet lungene skikkelig. Blir nok koblet av pustehjelpen i dag :)

Selve fødselen gikk fort. Fikk epidural med god effekt i begynnelsen. Ting gikk rolig for seg og mannen min skulle bare en tur på butikken for å lufte seg litt og kjøpe litt mat. Da han kom tilbake 15 min seinere hadde jeg kraftige og tette rier og det var fullt av barneleger, jordmødre og barnepleiere inne på fødestuen. Mannen min sa det var 8 stykker utenom oss, jeg fikk helt med meg det, var veldig opptatt med å puste i stede for å skrike :p På to pressrier + litt pressing uten rie, var hun ute. Så liten og så nydelig. 41cm og 1530kg.

Kom inn kl 5:30 med 2 cm åpning, fikk lungemodningssprøyte og medisin for å stoppe riene. Da disse ikke hadde ønsket effekt ble de koblet fra i 8-tiden. Da hadde jeg 4cm åpning og litt før kl 15 var hun ute.
Gratulerer så mye!!!
 
Gratulerer så mye :) godt å høre at det gikk så bra selvom det var tidlig ❤️
 
Tusen takk for alle lykkeønskninger :)

Går veldig bra med den lille prinsessen, hun vokser seg sterkere for hver dag som går. Trenger ingen pustehjelp, får litt næring intravenøst, men fordøyer maten bedre og bedre, så den skal snart kobles fra. Skal bli godt å få ut veneflonen da den er veldig i veien når hun skal løftes ut av sengen. Hun ligger hud mot hud med oss flere timer om dagen og har så vidt begynt å suge melk fra meg. Trodde det kom til å ta evigheter før hun kom til å gjøre det, men hun viste interesse på første forsøk :) Når hun er våken følger hun nøye med på hva som skjer. Og gir beskjed når når ikke er fornøyd med noe, er en herlig bestemt jente ;)

Kommer nok til å bli her noen uker. "Regelen" er at man blir til termin, men legger hun på seg og er frisk får vi reise hjem før. De vil ikke si når vi kan reise i tilfelle vi må bli lengre enn de tror. Barneklinikken på Haukeland er gammel og trang, men de er veldig flinke de som jobber her. Babyen ligger tett i fellesrom. Litt kjedelig og ikke for ha henne på rommet, men er godt å vite at der alltid er noen som har et øye med henne. Jeg har fått rom i "Hus i hagen" som høres veldig fint ut, men som er et brakkebygg rett utenfor barneklinikken. Etter som jeg ikke bor så veldig langt vekke kommer jeg nok etterhvert til å sove litt hjemme, skal prøve på det i morgen natt, men vet ikke om jeg er helt klar for det :p Dagen her går egentlig ganske fort.. Med kosing, spising, pumping og litt besøk.
 
Tusen takk for alle lykkeønskninger :)

Går veldig bra med den lille prinsessen, hun vokser seg sterkere for hver dag som går. Trenger ingen pustehjelp, får litt næring intravenøst, men fordøyer maten bedre og bedre, så den skal snart kobles fra. Skal bli godt å få ut veneflonen da den er veldig i veien når hun skal løftes ut av sengen. Hun ligger hud mot hud med oss flere timer om dagen og har så vidt begynt å suge melk fra meg. Trodde det kom til å ta evigheter før hun kom til å gjøre det, men hun viste interesse på første forsøk :) Når hun er våken følger hun nøye med på hva som skjer. Og gir beskjed når når ikke er fornøyd med noe, er en herlig bestemt jente ;)

Kommer nok til å bli her noen uker. "Regelen" er at man blir til termin, men legger hun på seg og er frisk får vi reise hjem før. De vil ikke si når vi kan reise i tilfelle vi må bli lengre enn de tror. Barneklinikken på Haukeland er gammel og trang, men de er veldig flinke de som jobber her. Babyen ligger tett i fellesrom. Litt kjedelig og ikke for ha henne på rommet, men er godt å vite at der alltid er noen som har et øye med henne. Jeg har fått rom i "Hus i hagen" som høres veldig fint ut, men som er et brakkebygg rett utenfor barneklinikken. Etter som jeg ikke bor så veldig langt vekke kommer jeg nok etterhvert til å sove litt hjemme, skal prøve på det i morgen natt, men vet ikke om jeg er helt klar for det :p Dagen her går egentlig ganske fort.. Med kosing, spising, pumping og litt besøk.
Høres ut som en fantastisk sterk jente :D
Skjønner godt at du blir I nærheten ;)
 
Det er så beroligende å lese at den lille datteren deres er så sterk :) Og så koselig at hun følger med og vil ha melk fra mamma, en bestemt litten jente :) Lykke til videre og håper dere får gå hjem snart; )
 
Gratulerer så mye :)
 
Hvordan er det med dere ?
 
Hvordan er det med dere ?

Det går bra med oss :) Lillegull spiser bra og har lagt på seg 266g på en uken (legen hadde vært fornøyd med 100g). Vi er med i en undersøkelse der de skal finne ut om det er forskjeller på nyfødavdelingene på Haukeland (mange barn på hvert rom) og sykehuset i Drammen (enerom der foreldrene og barna for ligge sammen). De barna som er med i den undersøkelsen får litt ekstra næring (proteinpulver og noe som de blander i melken), så er sikkert derfor hun har lagt på seg så mye.

Hun kan få litt høy puls når hun blir sint, ved bleieskift for eksempel. Jeg blir veldig stresset av at det biiper i monitoren, men det er vist helt normalt at pulsen stiger når de blir sint. Hun blir flinkere og flinkere til å suge melk fra meg, men er ikke mye hun får ut enda. Sovner veldig fort :p Er ikke forventet at de skal begynne å amme før i uke 34, så vi har to uker på oss til å trene :)

Pumpingen er ganske stress. Må helst pumpe meg 8 ganger i døgnet, pleier ikke klare mer enn 7. Har alarmen på kl 4 om natten for pumping og igjen kl 7. Blir ikke mye søvn. Har enda litt for lite melk til å mette henne, håper det tar seg opp snart.

Vi gjør det meste av stellet selv når vi er tilstede. Bleieskift, mating i sonde, bading, osv. En av fordelene med å være på nyfødavdelingen et at vi får god veiledning på amming og stell, og er erfarne på dette til vi kommer hjem :)
 
så godt å høre at det går bra <3
 
Gratulerer så mye med den lille og utålmodige prinsessa! Så flott å høre at det går bra med dere :Heartpink
 
Så bra å høre at hun legger på seg :) Og at dere klarer dere så bra! Da har du lært alt før dere reiser hjem ;) Lykke til med pumping og amming!
 
Back
Topp