Ble 50% sykemeidt i dag

Siffen

Forelsket i forumet
Pga av bekkenløsning blei jeg halvt sykemeldt i dag og skal få fysoterapi framover. Legen ville sykemelde meg fullt, men fordi at det er lite folk på jobb kunne jeg ikke det. Tror dere det ble godt mottatt på jobb??????
NEI.......
Har en jobb der jeg går og stå i 7 timer og dette er jo ikke bra for bekkenet, men sjefen kom med at jeg måtte lære meg å stå, gå og bøye meg riktig i en kvass tone. og begynne å trene mer.
Nesten som jeg ikke vet det...
Har så dårlig samvittighet nå at jeg har bare lyst til å komme meg på jobb å presse meg selv max så får kveldene og nettene bare være et smertehælvete så lenge jeg har holdt ut på jobb.
Venner og familie sier at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet, men det er ikke lett å gjøre noe med.
Her ble det bare syt og klag. Ikke greier jeg å forklare sjefen min om min situasjon for jeg føler at ho ikke tar meg alvorlig.
Som legen sier så blir det jo ikke bedre utover svangerskapet, og iallefall hvis jeg skal fortsette i full jobb.
Dæven, nu slit æ.
Ha en fortsatt go dag til dere alle som leser dette.

Hei!
Føler med deg....ble selv sykemeldt i dag,men bare 30% da.Har også en tung jobb med mye gåing og tunge "løft".
Men jeg har gudskjellov støtte fra mine kollegaer[:)]
Tror ikke vi skal ha dårlig samvittighet,selv om vi såklart vil strekke til så lenge som mulig.Nyt de ekstra fri dagene du får og prøv å tenk at det er det beste både for deg og den lille.
Klem fra en annen bekkensliter!!

Uff, det der høres ikke noe ok ut! Men tror faktisk du skal høre på hva legen din sier... Det er din kropp, og ditt barn. Ingen av dere har godt av at du presser deg max nå. Lykke til!

Du kan hilse og si til sjefen din, at hun er faktisk plinkitg til å legge arbeidet tilrette for deg, og at man kan faktisk ikke gjøre noe med bekkenløsning...
Blir så sur når jeg hører om slike mennesker!!!!

ORIGINAL: ainakor79

Du kan hilse og si til sjefen din, at hun er faktisk plinkitg til å legge arbeidet tilrette for deg, og at man kan faktisk ikke gjøre noe med bekkenløsning...
Blir så sur når jeg hører om slike mennesker!!!!

Signerer! Hun har opplagt aldri hatt bekken- eller ryggplager selv hvis hun tror det er "din feil"...

Uff,for en sjef du har.Skjønner godt at du får dårlig samvittighet og får lyst til og presse deg på jobb,men det må du ikke gjøre.Har selv hatt bekkenløsning med de to første svangerskapene,og dersom du presser deg kan det gi større plager etter fødselen også.Du må heller ta det med ro,og ikke tenk på jobben.Ble selv sykemeldt i Juni pga.høyt blodtrykk,blødning o.l.Jobber på en sykehjem hvor det da var mye ferie og vikarer.Visste jeg satte jobben i knipe,men fikk god støtte av kolleger og sjefen.Syns du ikke skal bry deg om hva sjefen sier,og dersom ho blir sur kan du kansje få med en forklaring fra legen på hva bekkenløsning er.Kansje det kan endre syn på din sjef.Lege sykemelder ikke folk uten grunn.Tenk på deg selv og ungen,jobben klarer seg nok.Lykke til videre[:)]

Jeg har også begynt å få vondt i korsryggen, begynte med "bare" vondt i halebeinet men nå stråler det ut...

Kan det være no bekkenløsning???

Er nok redd for det jenta-83 at det er det du begynner å få.... sånn det begynte hos meg også[:'(]

Skal til legen 14 september. Så jeg får ta en prat med han da, ang det her.
Blir det verre så ringer jeg han før...'Men er ikke like vondt hele tiden...
Så jeg får se ann litt...

Argh....spytt....svovl....grrrr....Du skal bestemt ikke ha dårlig samvittighet for at du har bekkenløsning og smerter, skal ikke undskylde det ovenfor noen!!!

Du burde nesten bli sykemeldt 100% når de er så lite medfølende...

Lykke til!

er så enig i at du skulle vært sykmeldt 100%. Man bør ta det med ro med sånne plager. og for en dustete drittkjerring til sjef du har som har så lite forståelse, usj![:'(]

Er ikke gøy å komme til sjefen med sykemelding. Var hjemme fra jobb 1 uke og 3 dager pga omgangssyke, begynte på jobb igjen på torsdag. I dag ble jeg 100% sykemeldt i 14 dager pga noe nyre greier... var sååå flau da jeg kom tilbake på jobb med den... Fikk streng beskjed fra legen om å ikke ha dårlig samvittighet for det. Vi velger ikke å være i dårligere form en vanlig da...

Vær hjemme å slapp av med god samvittighet du... Ska prøve på det jeg ihvertfall[:)]

Må si meg hjertens enig med alle inlegg over. Ta hensyn til bekkenet ditt, du får IKKE et nytt. Har selv bekkenløsning, for 4 gang og det har bare blitt verre og verre for hvert svangerskap. Jeg er heldigvis av de heldige som har blitt bra etter fødslene. Har god hjelp av bekkenbelte jeg da, men au så vondt det er når jeg må ta det av når jeg skal på do f.eks. Tror jeg faller fra hverandre hver gang. Må si meg enig i at husvask er det verste jeg gjør og sitte mer enn 30 min om gangen. Da må jeg opp og stå og rusle rundt med knærne samlet[;)]. Får morsom gange ja[:D].

fy faen for ei f....!!! sorry, men hadde jeg vært deg, så hadde jeg hørt på legen å blitt 100% sykemeldt. det er ikke ditt problem at de ikke har nok folk. å som de andre sier, så eg de pliktige til å tilrettelegge arbeide etter di helse. jeg blir så forbannet! de tror de kan gjør hva pokker de vil med de ansatte! har selv hatt problemer med arbeidsgiver(ferdig der nå, takk gud!)  du må tenke på deg selv, vi gravide må være litt ego nå, å bare tenke på oss selv og babyen. det som er så dumt med sånn ryggplager/bekkenløsninger er at de kan bli mye verre hvis vi ikke tar skikkelig hensyn til dem.
håper alt ordner seg for deg, og at de lar deg få litt fred på jobben. men for all del ikke ha dårlig samvittighet! lykke til og håper du blir bedre

Hei siffen! l
Leit å høre at de ikke er særlig forståelsesfulle på jobben din. Men det bare en ting du kan gjøre nå og det er å ta hensyn til deg selv! Jeg ble også sykemeldt 50% i dag pga bekkenløsning. Kjipt, for jeg liker ikke å være hjemme, trivest best på jobb midt i uka. Jeg hadde også bekkenløsning forrige svangerskap og da presset jeg meg selv for mye og endte opp med å bli 100% sykemeldt i over 4 måneder. I tillegg tok det nesten et år før jeg var bra igjen, ikke særlig greit. Så ta det rolig og gjør som du får beskjed av fra fysioterapaut og lege, de vet bedre enn sjefen din hva som er best for deg[:)]

Skjønner godt hvordan du har det.. Jeg får også dårlig samvittighet når jeg må være borte fra jobb. Sitter da hjemme og tenker på de som er på jobb og kanskje må jobbe ekstra pga meg...Jeg vet jo godt at jeg ikke burde ha det,men samvittigheten kommer snikende uansett... Vi får prøve å skyve samvittigheten vekk og tenke på babyen i magen og helsa vår som ikke blir bedre utover.. VI må spare de kreftene vi kan frem til fødselen kommer. Da trenger vi de..

Legen ville faktisk sykemelde meg 100%, men jeg sa at jeg ikke kunne det pga at det blei ei ekstra belastning for de på jobb.....

sei meg..har ho onga sjøl eller bare høres det ikkje slik ut????????????..
..alternativet til dersom du ikkje hører på kroppen din kan vere LANGTIDSSJUKMELDING utover svangerskapet med deg humpende på krykker eller i verste fall i rullestol og mannen din må ta over heile permisjonen fordi du ikkje hørte på kroppen din framfor den lurvete sjefen din!!!
nei du min lille drue..ta du sjmld MED VERDENS BESTE SAMVITTIGHET og deersom ho ikkje gir seg går du å forlanger fullt!!!!!
stor klem til deg

hei siffen

hørtes ut som et kjipt arbeidsmiljø, føler det på samme måte på min arbeidsplass... men husk, ingen kommer springende for å takke deg for innsatsen på jobben. ta vare på  deg selv og den litle du... det har jeg kommet fram til...

skal til legen igjen 7 september, da føler jeg trang til å slappe av og nyte graviditeten litt!!!

Hekt enig med alle andre her, men skjønner deg også, at du ikke vil sykmelde deg fra arbe 100%...

Men de skal ikke oppføre seg sånn!!!!!!!!!!

Back
Topp